X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, על השלטון המקומי:

הרשויות התקשו ביישום הנחיות הקורונה

82% מהרשויות במדגם משרד המבקר דיווחו על ריבוי הנחיות ו-56% התלוננו על הנחיות סותרות גבו רק 20% מהקנסות שהטילו על הפרת המגבלות; 20% לא העסיקו את כל העובדים הסוציאליים; מחצית חזרו ללימודים לאחר הגל הראשון מאוחר יותר מכפי שקבע משרד הבריאות
▪  ▪  ▪
פרסום של עיריית ת"א לאחר הגל הראשון

82% מהרשויות המקומיות במדגם שערך משרד מבקר המדינה מסרו, כי התקשו ליישם את הנחיות הממשלה בנושא הקורונה בשל ריבוי ההנחיות. 56% מהרשויות אמרו, כי נתקלו בהנחיות סותרות. כך מוסר (יום ד', 30.6.21) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדוח השנתי שלו על השלטון המקומי. עוד הוא מגלה, כי הרשויות גבו רק 18% (שהם 1.3 מיליון שקל) מהקנסות שהטילו על הפרות מגבלות הקורונה.
31% מרשויות המדגם הכירו את חוזר מנכ"ל משרד הפנים משנת 2008 בנוגע להיערכות למגיפת שפעת המונית, אשר הוצא בעקבות הנחיות מטה מל"ח (משק לשעת חירום) ארצי בשנה הקודמת, אך לא הכינו נוהל כמתחייב ממנו; 18% כלל לא הכירו אותו. בזמן הקורונה, רק מחצית מהרשויות תיעדו באופן מלא את ישיבות הערכת המצב שניהלו, ורבות אחרות לא ביצעו הפקת לקחים בסיומו של הגל הראשון, כך שלא ידעו בהמשך מה פעל ואת מה יש לשפר.
ההיערכות לתרחיש חירום לפנדמיה של שפעת: 31% מרשויות המדגם הכירו את חוזר מנכ"ל משרד הפנים משנת 2008 ולפיו הרשויות המקומיות נדרשות להכין נוהל הפעלה על-פי "נוהל הערכות הרשות המקומית לפנדמיה של שפעת" שהפיץ מטה מל"ח ארצי במאי 2007, אך לא הכינו נוהל כנדרש; 18% מרשויות המדגם לא הכירו את חוזר מנכ"ל משרד הפנים ולא הכינו נוהל היערכות לפנדמיה של שפעת.
גם לאחר שמשרד הבריאות התיר להעסיק, בגל הראשון, את כל העובדים הסוציאליים, היו רשות שנמנעו מלעשות זאת: מדיווחי 204 רשויות עולה, כי 20% מהן איישו לכל היותר 85% מהמשרות שנקבעו בתקנים. ברשויות שלא אפשרו עבודה מרחוק, היו עובדים סוציאליים ופסיכולוגים חינוכיים שנאלצו לצאת לחופשה בתקופת החירום, אם משום שלא היה באפשרותם להגיע לעבודה במשרדי הרשות, ואם משום שבחרו שלא להגיע למחלקה (בין היתר, בשל השתייכות לקבוצת סיכון או בשל חשש מחשיפה לנגיף). למרות זאת, לא נקבעו מתודולוגיות והנחיות סדורות לטיפול מקצועי מרחוק.
הרשויות המקומיות נתקלו בקשיים בשימוש בבסיסי מידע שונים שלהן ושל גופים אחרים (כולל של הביטוח הלאומי, משרד האוצר, משרד הבריאות והמשרד לשוויון חברתי), לצורך איתור אוכלוסיות הזקוקות לסיוע. בסיסי המידע לא היו זמינים לשימוש מיד, חסרו בהם פרטים, הם כללו פרטים שגויים, היו ערוכים בפורמטים שונים של דיווח ולא ניתן היה לאחדם אלא לאחר שעובדו מחדש, ובהשקעה מרובה.
החזרה ללימודים במחצית מן המקרים (בגנים ועד כיתות ג' ובכיתות י"א-י"ב) לאחר הגל הראשון הייתה מאוחרת מזו שקבע משרד הבריאות, בעיקר משום שהרשויות התקשו להיערך לפתיחת מוסדות החינוך בהתאם להנחיות. אנגלמן מציין לשבח את העובדה, שכל הרשויות שנבדקו מצאו דרכים חלופיות לקיים אירועים להעלאת המורל של התושבים, במגוון פעילויות שהתאמו להנחיות ולתקנות. ההמלצות העיקריות של אנגלמן כלקחים מן הקורונה:
• על משרד הפנים להנחות את כל הרשויות לבצע הפקת לקחים בתום כל גל תחלואה ולדווח לו על תוצאותיה, כדי שהיא תשמש מתווה לפעולה באירועי חירום ולקראת גלי תחלואה נוספים, אם יהיו. על משרד הפנים להסדיר את ההיבט הביטוחי בפעילות הרשויות בתחום החקירות האפידמיולוגיות, בשיתוף עם הגורמים האחראים לכך.
• במקרים בהם הרשויות מתקשות לבצע אכיפה בתחום שיפוטן, עליהם להגביר את שיתוף הפעולה עם המשטרה, כדי להבטיח שמתבצעת אכיפה כלל-ארצית לפי אמות מידה שוויוניות, ובכך לסייע בבלימת התפשטות המגפה.
• על הרשויות להכין את התשתיות הנדרשות שיבטיחו את היכולת של עובדיהן החיוניים לעבודה מרחוק. עליהן לבחון את המשך יישומן של יכולות שפותחו בעת משבר הקורונה, גם בעת חזרה לשגרה.
• נוכח חשיבות עבודתם של גורמי הרווחה בכלל, ושל העובדים הסוציאליים בפרט בעת חירום, על הרשויות לפעול להמשך העסקתם כבימי שגרה, ואם הדבר נדרש - לאפשר להם לעבוד מרחוק ובשעות גמישות.

תאריך:  30/06/2021   |   עודכן:  30/06/2021
+תקצוב חסר ניכר למוסדות החינוך החרדיים הבלתי-רשמיים
10:55 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קיבלו רק 5%-65% מן התקציב שניתן למוסדות חינוך רשמיים בחמש רשויות שנבדקו; ברובם אין אולמות ספורט וכיתות מחשבים

הבעיה מתחילה במשרד החינוך [צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר, פלאש 90]
+המאבק באלימות במשפחה מתמקד במקומות הלא-נכונים
10:54 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוב המרכזים ורוב הכסף מופנים לרשויות במצב בינוני-גבוה, למרות שהאלימות עולה ככל שהמצב הכלכלי מחמיר  ▪  גברים אלימים מקבלים שחרור מוקדם בלא המשך טיפול

תקצוב חסר למאבק באלימות
+החשבים המלווים אינם מצליחים להבריא את הרשויות
10:54 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נכון לפברואר 2020, היו חשבים מלווים ב-79 רשויות, מתוכן 62 במגזר הלא-יהודי; ב-21 מהן יש חשב מלווה 16 שנים ומעלה - אך מצבן אינו משתפר

טבריה. לא הצליחה להתאזן [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+הגרעונות של הרשויות מזנקים בשנות בחירות
10:54 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היקף חובות הארנונה לרשויות המקומיות, שלפי הערכת הרשויות אפשר לגבותם, הסתכם ב-2018 ב-9.7 מיליארד שקל  ▪  גרעון הרשויות הצטמצם בסוף 2018 ב-21% לעומת 2008

37 רשויות בגרעון חריג [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נהריה לא ערוכה לשטפונות התדירים בנחל הגעתון
10:54 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לא השלימה את תוכנית ההגנה מפני שטפונות, לא הכינה תוכנית לתחזוקת הניקוז, השתמשה באגרת התיעול לצרכים אחרים, מרכז ההפעלה לא היה מוכן לאירועי חורף 2020

הצפות בנהריה בחורף 2020 [צילום: עיריית נהריה]
+הזמן להוצאת היתר בנייה - פי שלושה מאשר בעולם
10:54 30/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

במחצית השנייה של 2019 נדרשו 319 יום להיתר רגיל ו-409 ימים להיתר עם הקלות או שימושים חורגים  ▪  מערכת רישוי זמין אינה מותאמת במלואה לצרכים

ספק אם ההודעות לציבור יעילות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשויות התקשו ביישום הנחיות הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
העלייה נובעת מהטיפול במיליון תביעות לדמי אבטלה בחודשי השיא של הקורונה; כמעט 80% מהתלונות על הביטוח הלאומי היו מוצדקות, לעומת 46% מכלל התלונות    הדואר ממשיך להוביל בשיעור התלונות המוצדקות    עלייה של 24% במספר הכולל של התלונות אשתקד
יהודה קונפורטס
יש שורה של גורמים שאשמים בכך שהממשלה לא מיישמת, או מיישמת חלקית, את ההחלטות שלה להנגיש לציבור מאגרי מידע    מיהם? ומה צריך לעשות?
איתמר לוין
אין תקנות שיקום, אין טיפול ברוב הגדול של המשתחררים, אין שיקום לעברייני אלימות במשפחה, אין הכנה לשחרור אחרי מאסרים קצרים
איתמר לוין
בארבע רשויות שנבדקו צנחו בעשרות אחוזים הדוחות בשנת הבחירות 2018    חשש לניגוד עניינים של התובע בכוכב יאיר
איתמר לוין
בית הדין בצפת בולט לרעה בזמני ההמתנה לדיונים הראשונים    מספר מצומצם בלבד של פעילות ניתנות לביצוע באתר ובייישומון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il