X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחנת גלי צה"ל [צילום: משה שי/פלאש 90]
סגירת גלי צה"ל: נבחנים מתווים לשידור חלופי
שר התקשורת בוחן אפשרות להפיכת גלי צה"ל לתחנה מסחרית או כתחנה אזרחית נוספת בתאגיד השידור, ובשבוע הבא יתקיים דיון בנושא חוות דעת משפטית של משרד הביטחון: אין צורך בחקיקה לסגירת התחנה, והנושא נמצא בסמכות הליבה של הרמטכ"ל
המתווה לסגירת גלי צה"ל נחשף
עידן יוסף
אחרי סגירת התחנה, תוקם תחנה זו תפעל תחת משרד הביטחון שתעסוק רק בנושאי חברה, צבא וביטחון, ולא בסוגיות פוליטיות * חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה היא שתקבע האם הדבר אפשרי
לרשימה המלאה

משרד התקשורת יקיים בשבוע הבא דיון מקצועי בעניין גלי צה״ל ותחנות הרדיו האזוריות של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. הדיון מתקיים לבקשתו של שר התקשורת יועז הנדל בעקבות פניות מעובדי גלי צה"ל על-רקע כוונת משרד הביטחון לסגור את התחנה הצבאית.
השר הנדל הצהיר בעבר כי אין מקום לתחנת רדיו צבאית שעוסקת באקטואליה, ונוטה לאמץ גישה של הגדלת התחרות בתדרים הארציים. המשרד השתתף בוועדה שהוקמה במשרד הביטחון, עם חזרתו של הנדל למשרד החלה בחינה מחודשת של עמדת המשרד.
שר התקשורת מתכוון לבחון תהליך של הפיכת גלי צה"ל לתחנה מסחרית או כתחנה אזרחית נוספת בתאגיד השידור, אך ייתכן שמשרד הביטחון יתעקש על תחנה צבאית קטנה משלו שתעסוק בנושאי צבא וחברה. לא ברור מה יעלה בגורלה של גלגלצ. במקביל, ייבחן השימוש במשאב התדרים כדי לאפשר כניסה של תחנות נוספות לשוק הארצי. לסגירת גלי צה"ל עשויה להיות השפעה על שוק הפרסום ברדיו.
הייעוץ המשפטי של משרד הביטחון העביר חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שבה נאמר כי אין צורך בחקיקה לסגירת התחנה, וכי בסמכות שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי לסגור אותה כיחידה צבאית.
על-פי הנימוקים בחוות הדעת, שפורסמה לראשונה על-ידי העיתונאי יוסי יהושוע, הקמת גלי צה"ל על-ידי דוד בן־גוריון (אי־אז בספטמבר 1950) לא לוותה בהחלטה של הרשות המחוקקת, וגם כיום, לאחר 70 שנות פעילות, התחנה אינה פועלת מכוח הסמכה מפורשת בחוק. אין תקדים לכך שפעולה שעניינה הניהול הפנימי של יחידות הצבא נחשבת כהסדר ראשוני המחייב חקיקה ראשית של הכנסת.
עוד נקבע כי "סמכות הרמטכ"ל לסגור יחידה צבאית היא מסמכויות הליבה של הרמטכ"ל ולעולם אינה מותנית בחקיקה; שר הביטחון והרמטכ"ל הגיעו למסקנה לפיה אין עוד צורך צבאי בקיומה של התחנה, כי יש בשידוריה היבטים מסוימים שעשויים לפגוע בעקרונות שחלים על כל המשרתים בצבא וכי כפועל יוצא מכך יש להוציאה ממערכת הצבא ומשרד הביטחון או לסגור אותה. לפיכך, אין לכפות על הצבא להמשיך לנהל יחידה זו".
בחוות הדעת כתוב כי "המשך פעילות התחנה, על הקשיים הניכרים שהיא גורמת, שנויה במחלוקת ציבורית עזה. בנסיבות אלה קשה לטעון שדווקא סגירת התחנה, להבדיל מהמשך פעילותה במסגרת הצבא, היא הסדר ראשוני שמחייב חקיקה ראשית דווקא. ההפך הוא הנכון - בשים לב למחלוקת שנוצרה בהחלט ייתכן כי דווקא המשך הפעילות של התחנה מחייב חקיקה; זכות חוקתית לחופש ביטוי ושידור ציבורי זו אינה טומנת בחובה בהכרח חובה לקיים שני גופים נפרדים לשידור ציבורי, ודאי שלא קיומה של תחנה צבאית דווקא לצידו של תאגיד שידור ציבורי עצמאי ומבוסס. אדרבה, אילו המחוקק היה סבור שנדרש ריבוי תחנות רדיו בתחום התוכן החדשותי, היה קובע כך במפורש".

תאריך:  30/06/2021   |   עודכן:  30/06/2021
+ח"כ אבידר: לא לסגור את גלי צה"ל
17:46 30/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): ״כשחטיבה לא מתפקדת לא סוגרים את החטיבה - מחליפים מח"ט, מחליפים את שרשרת הפיקוד, ממנים מח"ט ותיק לתפקיד רוחב: כדי שישקם את היחידה. לא סוגרים. להרוס זה קל. לבנות קשה״.

+רזי ברקאי אמר שגל"ץ אינה מקבלת שקל מהמדינה - האמנם?
17:46 30/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-50 מיליון שקל בשנה מרוויחה גלי צה"ל מפרסומות ומצליחה לקיים את עצמה  ▪  הכסף עובר למשרד הביטחון, אך האם באמת לא מדובר בכספי ציבור?

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+קרעי: יש כבר הצעת חוק שלי להפרטת גלי צה"ל
16:55 30/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אומר בתגובה להודעת שר התקשורת בנושא גלי צה"ל כי אם שר התקשורת הנדל מעוניין בעשייה ולא בפופוליזם נקמני, יש הצעת חוק מוכנה שלו להפרטת גלי צה"ל ולפתיחת התחנות האזוריות לתדרים הארציים.
קרעי: "שיעביר את הצעת החוק שלי בהקדם, יחד עם ההצעה להפריט גם את התאגיד. כמו שזה נראה, הם הולכים להחליף פרה בחמור ולהמשיך לבזבז כספי ציבור על תחנה שמאלנית חדשה..."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגירת גלי צה"ל: נבחנים מתווים לשידור חלופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
תפרוש סופית בסוף אוגוסט לאחר שנתיים וחצי בתפקיד, אך לא הודיעה לאן פניה    "זו הייתה תקופה מעניינת ומאתגרת עבורי"
עידן יוסף
ממשרד הביטחון נמסר כי הכהונה תסתיים בסוף אוגוסט כמתוכנן, אך לא נמסר על הקמת ועדת איתור למפקד חדש    אתמול הודיע שר הביטחון גנץ במליאה כי גלי צה"ל חדלה להיות ממלכתית, עוסקת בפוליטיקה וכי התחנה לא תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית
עידן יוסף
שר הביטחון אומר במענה לשאלות ח"כ אבוטבול כי "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות, וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת"
יפעת גדות
פיראס חאמד, תושב כפר מגאר בגליל התחתון וכיום מתגורר בבת ים, ישמש כמ"מ מנהל חטיבת המדיה בערבית וכאחראי על התוכן החדשותי    לסגניתו מונתה העיתונאית ואשת התקשורת רובא ורור שתהיה המנהלת האחראית על התוכן הלא חדשותי של מכאן
עידן יוסף
כאן תרבות תתחיל בשבוע הבא בלוח שידורים מחודש, שיכלול רצועות מוזיקה, תרבות ונוסטלגיה מתובלת בהרבה הומור    במגישי התוכניות החדשות: חן אלמליח, גון בן-ארי וג'רמי פוגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il