X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגנית שר הפנים לשעבר הורשעה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל בפרשת ישראל ביתנו המדינה ביקשה לגזור עליה 12-10 שנות מאסר בטענה שהפרשה חמורה במיוחד
▪  ▪  ▪
קירשנבאום ביום פסק הדין [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, דחה ל-14.7.21 את מתן גזר דינה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, שהורשעה בחודש מארס בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל בפרשת ישראל ביתנו. התביעה ביקשה לגזור עליה 12-10 שנות מאסר וקנס של 3-1 מיליון שקל. גזר הדין אמור היה להינתן מחר (8.7.21), אך לוי דחה אותו בשל שביתת הפרקליטים בעטיה לא היו נציגי התביעה מופיעים לדיון.
ראש צוות התביעה, מאור אבן-חן, אמר בטיעונים לעונש, כי מספר גורמים חמורים במיוחד קיימים בפרשה זו: מעמדה הבכיר של קירשנבאום, התמשכות העבירות על פני שנים רבות והפסקתן רק עם פתיחת החקירה, ריבוי המעשים, ההיקף הכספי, השיטתיות של המעשים, ההשחתה של עמותות שכמעט ונסחטו בידי קירשנבאום והדרכים המתוחכמות בהן פעלה. הוא עמד על העונשים שנפסקו במקרי שוחד אחרים, והזכיר שדאוד גודובסקי - שהיה יד ימינה של קירשנבאום - נדון לשבע שנות מאסר לאחר שהודה בעבירות פחותות מאלו בהן היא הורשעה. לדברי אבן-חן, ריבוי מעשי השחיתות מלמדים שהענישה עד כה לא השיגה את מטרת ההרתעה, ולכן יש להחמיר בה.
קירשנבאום "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם" לכל המאוחר מ-2008 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בשלהי 2014, קבע לוי בפסק הדין. הוא פסק, כי קירשנבאום פעלה להעברת כספים קואליציוניים (תקציבי מדינה שהשליטה בהם הייתה בידי ישראל ביתנו) תמורת שוחד, שנגזר באחוזים מהסכומים שהועברו. רוב הכסף שימש לצרכיה האישיים של קירשנבאום, ומיעוטו - לצרכי ישראל ביתנו. בסך-הכל הורשעה קירשנבאום ב-17 עבירות של קבלת שוחד, ארבע עבירות של בקשת שוחד, שלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, 15 עבירות של הלבנת הון ושש עבירות מס. העונש המירבי על קבלת שוחד ועל הלבנת הוא עשר שנות מאסר לכל אישום, והעונש המירבי על עבירות המס - שבע שנות מאסר לכל אישום.
המכנה המשותף של האישומים, אמר לוי בפסק הדין, "הוא דפוס פעולה מושחת של ניצול כוח שלטוני, קשרים ומעמד לצורך הפקת רווחים אישיים. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו להפקת טובות הנאה לה, לבני משפחתה, למקורביה ולמפלגה".

תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  08/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה בשבוע גזר דין קירשנבאום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כסף או חיי אדם
שרגא זה נר  |  7/07/21 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
עידן יוסף
רה"מ נתניהו לאראל סג"ל בערוץ 20: "הממשלה הזאת מסוכנת יותר מההינתקות ומאוסלו"    "הולכת לקום קונסוליה פלשתינית במרכז ירושלים"    "אני נשאר במערכת הפוליטית, אמשיך הנהיג את מחנה הימין"    "לא רצינו את רע"ם איתנו באף שלב"
איתמר לוין
העונש הכבד שמבקשת המדינה נובע מהיקף השוחד בקבלתו הורשעה סגנית שר הפנים לשעבר - 2.2 מיליון שקל; מהתקופה הממושכת בה ניתן לה - השנים 2014-2008; מהתחכום והשיטתיות בהם פעלה, כפי שקבע השופט ירון לוי; ומריבוי העבירות החמורות של קבלת שוחד (עשר שנות מאסר), הלבנת הון (עשר שנות מאסר) ועבירות מס (שבע שנות מאסר)
איתמר לוין
עמותת איילים שילמה לאתר 76,700 שקל תמורת שידור כנס שערכה קירשנבאום בכנסת במאי 2014    כספי השוחד שימשו גם להעסקתם של עובד יחזקאל ורונן צור
איתמר לוין
השופט ירון לוי קובע שהן פאינה קירשנבאום והן רמי כהן שיקרו בחקירותיהם במשטרה ובעדויותיהם בפניו    קירשנבאום נטלה רסיס אמת, ועליו בנתה מגדל של שקרים תוך ניסיון להתאים אותה לראיות
איתמר לוין
זאב בן-אריה, השגריר לשעבר בבלארוס, עמד במרכז כתב האישום ממנו זוכה ליברמן    לאחר מכן הוא הועסק לבקשת ליברמן באתר "יזרוס", בו הייתה לישראל ביתנו השפעה רבה    האתר הוקם בידי מי שהיה דובר ליברמן וישראל ביתנו, ואשר עקבותיו נעלמו ב-2014    קירשנבאום הזרימה לאתר 1.5 מיליון שקל מתוך כספי השוחד שקיבלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il