X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התקשורת מאותת למשרד הביטחון

"החלופות לגלי צה"ל טעונות חקיקה"

משרד הביטחון טרם הודיע למשרד התקשורת האם בכוונתו להשאיר את גלי צה"ל כגוף שידור א-פוליטי תחתיו במשרד התקשורת נערכים להחזרת התדרים למדינה, אם יוחלט להעביר את התחנה לתאגיד או להפריטה, ומתריעים כי ההיערכות תצריך זמן ממושך
▪  ▪  ▪
השר יועז הנדל [צילום: דוברות משרד התקשורת]

שר התקשורת יועז הנדל כינס השבוע את הדרג המקצועי במשרדו על-מנת לדון בסוגיית גלי צה"ל. הנחת העבודה בדיון הייתה שכל חלופה שנידונה תלויה ועומדת על החלטת שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בדבר עתיד התחנה. השר הנדל הורה לדרג המקצועי כי ככל שיוחלט על סגירה התחנה, על משרד התקשורת להיות ערוך לחלופות השונות.
התדרים בהם גלי צה"ל וגלגל"צ משדרות הם שבעה תדרים בפריסה ארצית. הקצאת התדרים למערכת הביטחון נעשית דרך ועדת תדרים במשרד התקשורת ואם יוחלט שמשרד הביטחון יסגור את התחנה, תדרים אלו יוחזרו לשימוש המדינה.
בדיון הוצגו לשר החלופות וכן משמעויות האיסדור, המשפטיות והכלכליות של כל אחת מן החלופות. שתי החלופות המרכזיות הן העברת התחנה לתאגיד השידור הציבורי או הפרטת התחנה. שתיהן מחייבות היערכות, ובכלל כך שינויי אסדרה, הקצאת תדרים נוספים לפריסה ארצית, שינוי חקיקה ותקציב, והכל בהתאם לחלופה שתיבחר.
נוסף לאלו, הוצגו לשר שתי חלופות נוספות של סגירת התחנה או שינוי מהותי באופי השידורים בדמות הפסקת שידור תכני אקטואליה כך שהתחנה תחזור לייעודה כתחנה צבאית.
בדיון השתתפו עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של המשרד, יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת שהיה חבר בוועדה הבין-משרדית שהוקמה במשרד הביטחון להוצאת תחנת גלי צה"ל ממערכת הביטחון, וכן שמואל אזולאי, מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום, יוליה שמאלוב ברקוביץ' יו"ר מועצת הרשות השנייה ומישל קרמרמן דקל מנכ"ל הרשות השנייה.
במשרד התקשורת מדגישים בפני משרד הביטחון כי מועד הסגירה צריך להיות מתואם על-מנת לאפשר תיקוני חקיקה ולוודא שמתקיימים כלל ההיבטים הנדרשים להעברה.
שר התקשורת אמר בסיום הדיון: "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הביטחון בני גנץ, ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי שגלי צה"ל היא אנומליה - יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים. כשר התקשורת, יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות ולחופש הביטוי והפלורליזם, ועל כן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו. נהיה ערוכים לכל החלטה".
עוד אמר הנדל על החלופות שהוצגו בפניו, "מלבד החלופה של השארת התחנה במתכונתה הנוכחית, כל שאר החלופות מחייבות את משרד התקשורת להיערכות שכן יש להן משמעויות לעניין חקיקה ותקציב".

תאריך:  08/07/2021   |   עודכן:  08/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החלופות לגלי צה"ל טעונות חקיקה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
כללים חדשים של מועצת תאגיד השידור הציבורי מגבילים מאוד את הפרסומות והחסויות שניתן להציג במסגרת השידור בציבורי, וקובעים בין היתר כללים שנויים במחלוקת המרחיבים את הדברים שאסור לשדר
עידן יוסף
אחרי סגירת התחנה, תוקם תחנה זו תפעל תחת משרד הביטחון שתעסוק רק בנושאי חברה, צבא וביטחון, ולא בסוגיות פוליטיות    חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה היא שתקבע האם הדבר אפשרי
עידן יוסף
תפרוש סופית בסוף אוגוסט לאחר שנתיים וחצי בתפקיד, אך לא הודיעה לאן פניה    "זו הייתה תקופה מעניינת ומאתגרת עבורי"
עידן יוסף
ממשרד הביטחון נמסר כי הכהונה תסתיים בסוף אוגוסט כמתוכנן, אך לא נמסר על הקמת ועדת איתור למפקד חדש    אתמול הודיע שר הביטחון גנץ במליאה כי גלי צה"ל חדלה להיות ממלכתית, עוסקת בפוליטיקה וכי התחנה לא תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית
עידן יוסף
שר הביטחון אומר במענה לשאלות ח"כ אבוטבול כי "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות, וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il