X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשוד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עירקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין אירניים, להם אף העביר מידע שלשום שוחרר ממעצר של חודש לאחר שהיה מנוע מפגש עם עורך דין 20 יום בעבר היה חבר ברשימת תל"ם לכנסת
▪  ▪  ▪
[צילום: פייסבוק]

הותר לפרסום כי ב-10 יוני 2021 נעצר לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עירקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין אירניים, להם אף העביר מידע.
החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין אירנים. במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עידכונים על המתרחש בישראל.
כמו-כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור. אל-קיעאן היה מועמד מטעם רשימת תל"ם בראשות משה יעלון לכנסת.
עוד עולה בחקירה כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של חיידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים אירניים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים. בסופו של דבר, על-אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה.
חקירתו של אבו אל-קיעאן הסתיימה, והיום (ב׳, 12.7.21) הוגש על-ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.
החקירה הנוכחית הנה חלק מפעילות מערכת הביטחון בישראל בשנים האחרונות, אל מול מאמצי אירן וארגון חיזבאללה, לגייס גורמים בישראל ובחו"ל על-מנת לקדם פגיעה באישים בכירים במערכת הביטחונית המדינית וכן לטובת איסוף מודיעין.
ביום שישי האחרון הגישה הפרקליטות הצהרת תובע נגדו לקראת כתב אישום. הצעד הגיע לאחר שסגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט אליהו ביתן, מתח ביקורת על הפרקליטות והאריך את מעצר החשוד ביום אחד בלבד, בעקבות ערר של המשטרה. ביתן הסביר כי "עד אז המדינה תגבש עמדה האם תגיש כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים או תשחרר את החשוד".
ביתן אמר לנציג הפרקליטות כי "נראה לי שמישהו לוקח אתכם באף למעלה לעצים, והענפים והם חלשים". השופט הוסיף: "באופן כללי הסיפור לא מרשים. הכותרות טובות לשלבים הראשונים או לאינטרסים אחרים. אם העובדות מאפשרות כתב אישום תגישו כתב אישום - לא נראה לי שיש כאן משהו דרמטי, שהצלנו את מדינת ישראל באופן משמעותי".
שלשום שוחרר החשוד לאחר מעצר של חודש, ולפני כן היה מנוע מפגש עם עורך דין במשך 20 יום. עורכי הדין של החשוד אבי חימי ומשה וייס מסרו שלשום בדיון בית המשפט, כי "למרות הכותרת הבומבסטית, מדובר בחשד שייגמר בקול ענות חלושה. מרשנו הוא אזרח נאמן למדינת ישראל ולא בכדי בית המשפט הורה היום על שחרורו".
מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים: "העובדה כי אבו אלקיעאן, מיליונר עתיר נכסים ומקורב לבכירי המשק הישראלי, העביר מידע לגורמים אירניים, מוכיחה כי הלאומנות ההולכת וגוברת בחברה הבדואית, אינה קשורה לטענות על עוני ומעמד, אלא להלכי רוח לאומניים ומסוכנים. זו התוצאה של טמינת הראש בחול, ועל מדינת ישראל להתעורר בהקדם".

ביתו של יעקוב אבו אלקיעאן בחורה [צילום: תנועת רגבים]
תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום נגד איש העסקים יעקב אבו אלקיעאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השחקן ביצע את העבירות בשנים 2013-2012    בית המשפט: ריבוי המקרים והעדר החרטה - נימוקים להחמרה בעונש; הרס הקריירה - נימוק להקלה בו
איתמר לוין
דמי פיגורים מופחתים במקום תוספת פיגורים הנגבית בריבית דריבית וזקיפה רבעונית שלהם במקום יומית; ריבית אחידה לכל סוגי הנושים; תמריץ לחייבים העומדים בפרעון חובותיהם
מירב ארד
היועמ"שית של הוועדה אמרה בדיון: "דבר הבעייתי בעיני, זה מספר חברי הליכוד, שמרוכזים במספר ועדות קטן, זה בולט לעין בחריגות שלו, ואם זה היה בידנו, היינו מציעים לשונותו"
יצחק דנון
מבקשת לפסול את זכייתן של אמזון וגוגל במכרז שפרסם האוצר עבור כל הממשלה ויחידות הסמך, בטענה שיש חשש שהן ייסוגו ממנו בשל לחצי עובדיהן
איתמר לוין, יצחק דנון
מרדכי קלנר חושף: ב-50 הימים הראשונים של 2020 התרחשו ארבעה אירועים בטיחותיים חמורים; באחד מהם כמעט התנגש מסוק אותו הטיס מפקד בית הספר, אל"ם יובל הראל, ברכבת    טוען שהוא פוטר בעקבות אירוע שולי בשל חששם של מפקדיו שהם יודחו בעקבות שרשרת האירועים הקודמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il