X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את "חוק יציבות ממשלת החילופים" מהצעת החוק הוסר הסעיף האוסר על רה"מ ורה"מ החליפי לכהן כשרים בממשלה חדשה בכל מקרה בו הפסיקה לכהן ממשלת החילופים
▪  ▪  ▪
מקלב ורוטמן. לא מצביעים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בתום דיון מרתוני, ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את "חוק יציבות ממשלת החילופים" - חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10) לקריאות שנייה ושלישית, בנוסח המעודכן שהציג יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב. חברי האופוזיציה בוועדה החרימו את ההצבעה במחאה על הרכב הוועדות שאושר במליאה והדיון התקצר לאחר שהוסכם עימם כי הוועדה תצביע בבת-אחת על כ-1,300 ההסתייגויות שהוגשו.
היו"ר ח"כ קריב: "למרות המתיחות המאפיינת ימים אלו ביחסי קואליציה ואופוזיציה, גם בחוק הדיינים וגם בחו"י הממשלה, הוכחנו שוב את חשיבות הבעת העמדה בשם הכנסת על תהליכי החקיקה ונקפיד מאוד שהדיונים כאן ככל הניתן יהיו ענייניים לגופם של דברים ונשמור, קואליציה ואופוזיציה כאחד, על הדברים החשובים לוועדה"
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הודיע, לאחר התייעצות סיעתית שקיימו חברי האופוזיציה, כי "נוצר רוב מלאכותי שאינו משקף את הרוב בכנסת כולל בוועדת החוקה והכספים שיש בהן רוב של שניים, ומאחר שהשעשוע פה הוא הצגה מוחלטת כי ההצבעות מכורות, הרוב שהשגתם לעצמכם לא חוקי ולא מכבד את הכנסת. לכן אנחנו לא מוכנים להשתתף באירוע הזה כל עוד הקואליציה לא תסיר את המחדל החמור שבו הוקמו הוועדות. לא נוותר על זכות הדיבור במליאה, למרות שגם בה יכול להיות ונגיע למסקנות אחרות ונפעל אחרת. ברור מאוד שהדברים שנאמרים הם ממילא לפרוטוקול, הרי לא באמת מתקיים פה דיון, והרוב שנקבע פה מראש באופן לא חוקי הוא די אוטומטי. ההצבעות חסרות משמעות לאור הרכב הוועדות".
יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב השיב: "הוועדה הזו פועלת כבר שבועיים באינטנסיביות רבה, והטענה הזו נשמעת לראשונה לגבי הוועדה הזו. נציגי האופוזיציה פעלו כאן במהלך התקופה כדי להשפיע על נוסחי החוק. לאופוזיציה עומדת כמובן זכות המחאה, ואנחנו נמשיך לעשות כל מאמץ שבהינתן מחלוקות פוליטיות בוועדה הזו, לאופוזיציה - ללא קשר לגודלה - תהיה השפעה על החקיקה. כך פעלנו עד כה".
לאחר ההצבעות אמר היו"ר קריב: "למרות המתיחות המאפיינת ימים אלו ביחסי קואליציה ואופוזיציה, גם בחוק הדיינים וגם בחוק יסוד הממשלה הוכחנו שוב את חשיבות הבעת העמדה בשם הכנסת על תהליכי החקיקה, ונקפיד מאוד שהדיונים כאן ככל הניתן יהיו ענייניים לגופם של דברים ונשמור, קואליציה ואופוזיציה כאחד, על הדברים החשובים לוועדה".
עוד אמר: "בקרב משרדי הממשלה ושרי הממשלה שעומדים מאחורי הצעות החוק מצאנו אוזן קשבת ונפש חפצה לפעול, כדי להביא מוצר נכון ומדויק יותר מבחינה חוקתית כשהגענו אליהם עם בקשות והצעות לשינוי מתוך עמדה פוליטית ומשפטית".
לפי הצעת החוק בנוסחה המעודכן: מנגנון ההצבעה הפריטטי החל בממשלת חילופים במליאת הממשלה יחול גם על ועדות השרים. עוד נקבע כי יתווספו להסדר ממשלת החילופים מנגנונים המגבירים את יציבותה, הקובעים כי אם התקבל חוק להתפזרות הכנסת בחלקה הראשון של כהונת הממשלה, ולפחות שני ח"כים שמזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה המכהן במועד השבעת הממשלה תמכו בחוק בקריאה השלישית, או אם הכנסת התפזרה בשל אי-קבלת חוק התקציב-ראש הממשלה החליפי ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, וראש הממשלה יעבור לכהן כראש הממשלה החליפי. כמו-כן, נקבע הסדר החל בכל ממשלה, ולפיו ראש הממשלה יהיה רשאי למנות במשרד שהוא ממונה עליו שני סגני שרים במקום סגן שר אחד כפי שנקבע כיום.
יצוין כי הממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה, כך שהוסר הסעיף האוסר על רה"מ ורה"מ החליפי לכהן כשרים בממשלה חדשה בכל מקרה בו הפסיקה לכהן ממשלת החילופים.
היו"ר ח"כ קריב הסביר בפתח הדיון כי "המשמעות על ויתור על הסעיף היא שנשארים עם ההסדר הקיים הקובע שרה"מ ורה"מ החליפי לא יכולים להיות מועמדים בהצעות אי-אמון קונסטרוקטיביות ולא יוכלו לעמוד בראשות ממשלה אחרת. ההסדר נדון לעומקו בפסק הדין של בית המשפט העליון ובעניין הזה נפסק פה אחד שאין בעיה חוקתית עם הסעיף כפי שהוא כיום והממשלה נסוגה מהכוונה להרחיב את ההוראה המצמצמת הזו גם במובן שהאיסור לא מתרחש רק באי-אמון קונסטרוקטיבי וגם מהכוונה לאסור עליהם לכהן כשרים ממשלה כזו".
רוטמן: "אנחנו שוב בסיטואציה שבמקום ודאות, פסק הדין של העליון מייצר עמימות. פסה"ד הראשונים שפסלו חקיקה ניסו לייצר ודאות לכנסת וכאן נותרת השאלה מתי בפעם הבאה בית המשפט יתערב או לא, ואם האמירה היא שהפעם לא חציתם קו ואולי בפעם הבאה, אז הכנסת יכולה או לא יכולה לשנות כללים תוך כדי משפט?"
בהתייחסו לחוק אמר: "דווקא לאור המגבלות המוטלות ע"י הממשלה היוצאת, על ממשלת מעבר, ההחלפה הזו תפגע עוד יותר בישראל בתקופה של הליכה לבחירות, כי שר או רה"מ שהוא הגורם שמתחלף, יש נטייה לאשר לו להמשיך פעולות החל בהן קודם ויוצרים פה ממשלת מעבר אפילו יותר משותקת מהיום. בכל הנוגע לעניין התקציב והחיבור בין הצבעה להצבעה זה מדרון חלקלק שאי אפשר להסכים לו. אפשר כל הצבעה פה בכנסת על ועדות או משהו אחר לחבר לעניין. חוק ממשלת החילופים נחקק לפני השבעת הממשלה וזה קריטי כי מה שאנחנו עושים פה עכשיו הוא פגיעה באמון שהממשלה קיבלה כי הצבענו בהשבעתה על מועד חילופים X ועכשיו מוסיפים מועדי חילופים חדשים שלא היו קיימים בעת מתן האמון בממשלה. לכן על הממשלה יש לקבל אמון מחדש בהגדרה".
עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים השיב לדבריו: "נכון שמועד החילופים נזכר במסגרת הצגת הממשלה החדשה בקבלת האמון מצד הכנסת, אבל האמון הוא לממשלה מסוימת. לומר שמועד החילופים אם משתנה שומט את הקרקע באמון שנתנו חברי הכנסת באותו מועד זה קשה. השינוי כאן לא נעשה על-ידי הממשלה. הממשלה יכולה לשנות את זהות השרים ואכן נקבע לזה הסדר מיוחד".
ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית): "איש לא הצליח להסביר למה נדרש מינויים של שני סגני שרים במשרד רה"מ. יש כאן פגיעה בכנסת כי סגן השר לא יתפטר בנורבגי וזה אומר פחות ח"כ נוסף לעבודה הפרלמנטרית בוועדות. זה פוגע גם בעיקרון שרה"מ הוא ראשון בין שווים. למה צריך את הדבר הזה חוץ מחלוקת ג'ובים וכספי ציבור? נתנגד לכך והייתי מצפה מכל אלו שרק לפני מספר שבועות זעקו על הבזבוז להצטרף להתנגדות. זה פייק סגן שר".
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) ביקש לטעון טענת נושא חדש על מחיקת הסעיף שנעשתה וביקש להוסיף הסתייגות לפיה בכל מצב בו הממשלה ביקשה את אמון הכנסת ולא קיבלה, יתבצעו החילופים.
היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון בטרם ההצבעות: "טוב תעשה הכנסת, אם דווקא לא על-רקע של הסיטואציה של הקמת ממשלה, תשאל עצמה אם ההסדר הזה שניסינו אותו לא פעם אחת אלא פעמיים, שכרו יוצא בהפסדו או להפך, אבל כל עוד ההסדר המשטרי הזה קיים יש לו בריח התיכון והוא נושא החילופים, לא מכוח הסכם ג'נטלמני בין יצחק שמיר ושמעון פרס, אלא כעיקרון חוקתי מחייב. מכיוון שזהו בריח התיכון, טוב לחזק אותו, שכל מי שנכנס אליו יידע מה משמעותו ומי שלא מתכוון ברצינות לחילופים לא יחפש כל מיני פרצות. אני מאוד מברך על הבהרת העיקרון המרכזי ואני שמח שזו פעולה כירורגית ועל הסרת הסעיף המצמצם יתר על המידה את מרווח הפעולה של הכנסת".
ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), תמך ברביזיה על החוק ואמר: "אנחנו מתנגדים להצ"ח בהמשך לעמדתנו העקבית נגד החוק בכנסת הקודמת, לפיה הסכמים פוליטיים נבנים על אמון. כך היה צריך לעשות במקום לשנות כל פעם חוק יסוד באופן תכוף ולצרכים פוליטיים"
6 ח"כים תמכו בחוק: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים ענבר בזק, סימון דודסון (יש עתיד), בני בגין (תקווה חדשה), רות וסרמן לנדה (כחול לבן), גבי לסקי (מרצ). חברי האופוזיציה בוועדה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) נכחו בדיון אך כאמור לא השתתפו בהצבעה במחאה על הרכב ועדות הכנסת שאושר במליאה.
לאישור הצעת החוק במליאה נדרש רוב של 61 ח"כים.

הסתיימה דוקטרינת שלושת השלישים

ועדת החוקה, אישרה לקריאות שנייה ושלישית גם את הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29). לפי הצעת החוק שאושרה בנוסח המעודכן, שהציע היו"ר קריב, בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על-ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על-ידי שר המשפטים והשנייה על-ידי השר לשירותי דת, בתוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.
בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.
מרבית הדיון נסוב סביב הוראת המעבר שקצבה את כהונת הטוענת הרבנית המכהנת כיום.
ח"כ רוטמן טען לנושא חדש ואמר: "הפכתם את כל החקיקה לפרסונאלית. אתם מחוקקים חוק על אישה אחת. החוק הוצע מלכתחילה לשינוי נציגי הכנסת והממשלה, הפכנו אותו לחקיקה פרסונלית על טוענות רבניות. כשפוגעים באישה ספציפית, מן הראוי שנשמע אותה לפחות".
לאחר מכן אמר כי הוא שמח "שלפחות חלקית בוצע אלמנט של חזרה בתשובה ביחס לרצון הפסול למנוע מח"כים גברים להיבחר לוועדה לבחירת דיינים. מעבר לכך ההליך להעיף טוענת רבנית, שכנראה מפריעה למישהו, אינו צעד ראוי לכנסת, והשינוי שנעשה הופך את הוועדה למסורבלת יותר. כבר נאמר פה שהחוק נועד להעניק ג'ובים למתן כהנא וזאב אלקין. אני נוטה לחשוב שאם הייתה מוקמת ממשלת ימין כמו שרצינו וקיווינו, הייתה קמה זעקה על צעד כזה. נבחר שר משפטים, גדעון סער, שהבטיח שיפעל לריסון כוח בית המשפט עליון, ונבחרה שרת פנים, אילת שקד, שהסבירה שתנצח על בג"ץ ובמקום זאת החוקים שמביאים לנו נועדו להכפיף את שיקול דעת בתיה"ד הרבניים לשיקולים פוליטיים. התוספת האחרונה של הדחתה של טוענת רבנית היא רק הדובדבן שבקצפת".
ח"כ אורי מקלב פנה ליו"ר הוועדה וטען טענת נושא חדש בשל הוראת המעבר הנוגעת לטוענת הרבנית: "היה ברור שטוענת הרבנית אינה משרת אמון ויש לה תעודת מינוי ואי אפשר לגעת בה. אי-אפשר לברוח מהשאלה 'מאין באת', מאין החוק הזה בא. באים לערוך רפורמה בגוף בוחר, יש לכך תהליך. הוראת המעבר פוגענית מאוד בכל קנה מידה. מהותית מדובר על הוראה שמפסיקה כהונה של מי שנבחרה כדין ומינויה קצוב בזמן. לא הייתה שום בעיה להמשיך את ההסדר שלה אנושית וציבורית. אם השר לענייני דת היה ממנה לא הייתם מבקשים זאת, אך בשל המאבק בין תקווה חדשה לימינה יצרתם חוק שאין הרבה כמוהו.
"אנחנו לא מופתעים מחוקים שכל מטרתם היא ג'ובים אבל החוק הזה מיוחד עוד מתחילתו שנעשתה בחטא ובאופן עקום. ממשלה שבאה לשנות את הוועדה לבחירת דיינים, שלא הייתה בה בעייתיות, בעקבות ויכוח בין השר לענייני דתות ושר השיכון ששניהם רצו להיות חברים בוועדה, כשלא ברור מה הקשר של שר השיכון לנושא ועוד לאחר הפרסומים בסוף השבוע. אנשים שרוצים להיות בוועדה וקופת שרצים מאחוריהם זה דבר מתמיה מאוד. יש בחקיקות הללו סוג של עזות מצח ודורסנות. שינוי כללי משחק תוך די משחק".
היו"ר ח"כ קריב הגיב לטענות: "יש פה הסדרה לראשונה של מנגנון הטוענות הרבניות. מה שהיה עד עכשיו לא הוסדר כלל בחוק והלכו על דרך מסוימת. אינני יודע מי הטוענת הרבנית ואין פה שום הטלת דופי, אך מכיוון שיש פה הסדר חדש בחקיקה ראשית והוא צריך להיכנס לתוקפו, והמינוי שלה לא נעשה בהתאם לקבוע בחקיקה הראשית, כדי שהדבר לא יהיה מידי, ניתנת פה הוראת מעבר לזמן ממושך של שנה".
עוד אמר כי הוא בעד הסדרת המעמד היציג של הטוענות הרבניות והוסיף: "כשהמדינה החליטה לפרק את רשות השידור ולהקים את התאגיד, אם היה מינוי למנהל רשות השידור לשלוש שנים, המדינה לא הייתה יכולה לממש את ההסדר שלוש שנים? אין פה הוראה להחליף מישהי במישהי. אנחנו לא יוצרים פה חלופה פרסונאלית"
ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "כשקמה ממשלת החילופים הראשונה היה מאוד טבעי שאני הוא זה שייצג את מנהיג הליכוד בוועדה למינוי שופטים. אלא מה, החוק קובע שיש שר אז תהיה שרה ואם יש חבר כנסת אז תהיה גם חברת כנסת זאת אומרת ייצוג לשני המינים. היות ששר המשפטים דאז היה ניסנקורן לא יכולתי להיות החבר השני ומי שהייתה חברה זו חברת הכנסת מירי רגב. למרות הרצון שלנו לא עלתה בדעתנו מחשבה לשנות את החוק בגלל קוניונקטורה פוליטית וזה מה שמנסים לעשות היום כאן. ועדות הכנסת לא רק שאינן אמורות להיות קבלניות ביצוע לממשלה, הן אמורות אפילו להיות לעומתיות כי תפקידן לפקח על הממשלה. לכן, ההצעה הזו היא שינוי של כללי המשחק בגלל נסיבות פוליטיות וברור שהממשלה הבאה תחזור ותשנה את זה".
עו"ד אלעזר שטרן מהייעוץ המשפטי לוועדה: "עד עכשיו החוק לא קבע הוראה שקוצבת את הכהונה של הטוענת הרבנית ולכן כהונתה נקצבה מכוח הוראות מנהליות, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה והמשפט המנהלי. עכשיו לראשונה הכנסת קוצבת את כהונת הטוענות הרבניות מכאן להבא. אנחנו נמצאים במצב של בין השמשות, מצד אחד יש טוענת שמונתה על בסיס מצב משפטי מסוים שבו לא הייתה קציבת כהונה ועכשיו הכנסת קובעת כהונה לפי אורך חיי הממשלה. זאת אומרת מרגע שכוננה ממשלה יש לשר 3 חודשים למנות טוענת רבנית לוועדה והיא תכהן עד שתכונן ממשלה חדשה. אם היינו לוקחים את ההסדר החדש ומחילים אותו באופן מידי על הטוענת שמונתה בעבר, התוצאה הייתה שהיה אפשר למנות מישהי אחרת במקומה מיד. דווקא בגלל זה הייתה התעקשות שהכהונה לא תיקצב באופן מידי אלא יינתן לה פרק זמן מסוים. דעתנו לא נוחה לגמרי מהקציבה הזו. היה ראוי שהכהונה תיקצב בצורה יותר משמעותית לשנתיים קדימה ואז זה היה משלים את כהונתה לשלוש שנים. יש בזה קושי מסוים אך זה לא בלתי אפשרי".
היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון: "עד היום הדיינים היו צריכים להכריז על נאמנות לש"ס או ליהדות התורה, הרגלתם אותנו שדיין לא יתמנה אלא אם יצהיר נאמנות. המפלגות החרדיות הפכו את הבחירות לדיינים למינוי שכל כולו פוליטי. מבחן התוצאה הוא דוקטרינת השליש-שליש-שליש. אפשר להסתכל בביטאוני המפלגות ולראות זאת. אכן נפל דבר בישראל ומעכשיו ההסכמים לא יהיו שליש ליהדות חרדית אשכנזית, שליש ליהדות ספרדית ושליש לציונות הדתית. מעכשיו אני מקווה שהבחירה של הדיינים תיעשה גם על-פי התאמתם לתפקיד הדיינות וגם על-פי יכולתם לשרת את הציבור על-פי כל גווניו".
עוד אמר: "לא אפשרנו את הפגיעה בייצוג ההולם של נשים ואף הגדלנו אותו נומינלית. ההרכב החדש יקל על העבודה כי דווקא ההרכב הקודם הביא לשיתוק עבודת הוועדה.

תאריך:  13/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
+לחוש את אותה שייכות למדינת ישראל
13:24 14/07/21  |  מופיד מרעי   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם כחול לבן בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]

ח"כ מופיד מרעי [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+המשותפת הצביעה עם הקואליציה בחקיקה פרטית
13:21 14/07/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - שמירת דגימה פורנזית של נפגעי עבירת מין לצורך הפקת דנ"א ללא הגבלת זמן), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד). 64 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 51 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.
הברי הכנסת של האופוזיציה הלאומית התנגדו להצעת החוק במחאה על קיפוח האופוזיציה, למרות מחאתה של בן-ארי. אולם הרשימה המשותפת הצביעה עם הקואליציה.
בהצעת החוק מוצע להסדיר את אופן שמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי ונפגעות עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למכון לרפואה משפטית לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם ללא הגבלת זמן לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים. זאת בשונה מהמצב כיום, בו אם לא מוגשת תלונה תוך שלושה חודשים מושמדת הדגימה. כמו-כן, מוצע כי כלל בתי החולים בארץ יוכלו לערוך בדיקה כאמור, בעוד שכיום רק חמישה בתי חולים מחזיקים בערכות המתאימות.

+מפעילה חברתית לדמות פוליטית
13:21 14/07/21  |  טטיאנה מזרסקי    |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת מטעם יש עתיד בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]

טטיאנה מזרסקי [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+כתובת אמיתית לציבור אנשים עם מוגבלות
13:13 14/07/21  |  שירלי פינטו קדוש   |   לרשימה המלאה

נאום של חברת הכנסת מטעם ימינה בישיבה הארבעים-ואחת של הכנסת העשרים-וארבע [ג' באב התשפ"א, 12.07.2021]

שירלי פינטו קדוש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בוועדות"
09:48 14/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודיע בפתח ישיבת ועדת הכנסת: "האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בוועדות, רק תשלח נציג לכל ועדה בשל ההתנהלות הדורסנית של הקואליציה"  ▪  הוועדה אישרה הקדמת הדיון (פטור מחובת הנחה) להצעת חוק יסוד: הממשלה ולהצעת חוק הדיינים

ח"כ מאיר פרוש. "לא נשתתף בהצגה" [צילום: דוברות אונ' בר-אילן]
+חבר הכנסת ולדימיר בליאק נמצא חיובי לקורונה
09:18 14/07/21  |  מירב ארד

חבר הכנסת ולדימיר בליאק נמצא חיובי לקורונה. מבדיקה ראשונית עולה כי היום האחרון בו שהה בכנסת היה יום שני האחרון (12/7).

+ימינה תנסה להחריג אברכים סרוגים מגזירת ליברמן
21:02 13/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במפלגתו של בנט העלו יוזמה להכניס לתוכנית סעיף לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי להמשך סבסוד מעונות היום  ▪  גפני: ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר  ▪  סמוטריץ': דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה

שקד ובנט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק שמיר  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רשות השידור  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שמעון פרס / Shimon Peres  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת האופוזיציה: חברי ועדת החוקה לא הצביעו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משמיים יושמדו נפתלי ושותפיו! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  14/07/21 04:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
במפלגתו של בנט העלו יוזמה להכניס לתוכנית סעיף לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי להמשך סבסוד מעונות היום    גפני: ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר    סמוטריץ': דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה
מירב ארד
התקבל הערעור על החלטת נשיאות הכנסת ונושא "תשעה באב - קשר בל ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש" ידון במליאת הכנסת
עידן יוסף
בעוד כחודש ייכנס לתוקפו הסכם בין צה"ל ומשרד הביטחון למשרד התחבורה שבו יפעיל הצבא מערך הסעים שיאפשר להרחיב מאוד את המערך בימי ראשון וחמישי ויביא להורדת עשרות אלפי חיילים מהתחבורה הציבורית הרגילה
איציק וולף
במכתב שנשלח על-ידי עו"ד אילן בומבך נכתב כי ההחלטה על החלוקה של המושבים בוועדות הכנסת עומדת בניגוד לסעיף 102 לתקנון הכנסת, המחייב שההרכב הסיעתי של הוועדות הקבועות יהלום את ההרכב הסיעתי של הכנסת ואת גודל הסיעות בה
איציק וולף
60 חברי הכנסת של הקואליציה אישרו את הרכב הוועדות ללא מתנגדים, לאחר שמפלגות האופוזיציה החרימו את הדיון בטענה שמדובר בהפרה של העקרונות הדמוקרטיים בחלוקת הכוח הפרלמנטרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il