X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

תופעה בו הבעל מסרב לתת גט או שהאישה מסרבת לתת גט הינה תופעה פסולה שיש להילחם בכל הכוח למנוע תופעה זו. אך האם אתם יודעים מה הם הכלים החוקיים וההלכתיים שיש ברשותכם בכדי להתמודד עם תופעה קשה זו? תתפלאו לשמוע, אבל גם עורכי-דין רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם סרבנות גט, דבר שגורם לנשים רבות למצוא את עצמן מסורבות גט.
טוען רבני נלחם בסרבנות גט
בתי הדין הרבניים חוששים לכפות על הבעל לתת גט או על האישה לתת גט בגלל שהם חוששים שהגט יהיה גט מעושה - כלומר גט שניתן בעל כורחו של הנותן עלול להיות גט פסול. טוען רבני שבקיא היטב בדין העברי יודע למצוא לבית הדין את המקורות הרלוונטיים בכדי להשקיט את מצפונו של בית הדין ולחייב את הבעל לתת גט.
צריך לדעת, כי לא מדובר בדבר של מה בכך, אך ככל ומדובר בטוען רבני מומלץ יותר, כך הסיכוי שהוא יצליח לשכנע את בית הדין לכפות על הבעל לתת גט גוברים יותר.
הכלים החוקיים לכפות על סרבן גט
לאחר שהטוען הרבני שכנע את בית הדין כי אין חשש לגט מעושה בכך שהוא יכפה על הבעל לתת גט, הרי שעומד בפני הדיינים מספר סנקציות אותם הוא יכול להטיל על הבעל המסרב לתת גט. בין הסנקציות ניתן למנות צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה, עיקול בחשבון הבנק, וגם מאסר ממושך.
כמובן שבית הדין הרבני יבחר להטיל את הסנקציות הקלות בהתחלה ורק לאחר שהוא ישתכנע כי אין אפשרות אחרת, הרי שהוא יטיל את העונש הכבד של מאסר.
סרבן גט לעומת סרבנית גט
למרות שאנו נוהגים לכנות את הסירוב גט של הבעל וסירוב של האישה לתת גט באופן כוללני של סרבנות גט, הרי שישנם מספר הבדלים בין הדברים. ההבדל הראשון הוא שבית הדין יכול להטיל סנקציות כנגד האישה רק לאחר אישור של נשיא בית הדין הרבני הגדול, בעוד שסנקציות כנגד בעל סרבן גט ניתן להטיל מיד.
הבדל נוסף הוא במקרה בו האיש או האישה מסרבים לתת גט וכל הסנקציות הקשות לא מועילות, שכן אם מדובר בסרבן גט, הרי שאין פתרון והאישה תאלץ להיות עגונה, לא כן כשהאישה מסרבת לתת גט, שניתן לקבל היתר נישואין של אישה שנייה.
היתר נישואין של אישה שנייה מחייב את האישור של נשיא בית הדין הרבני הגדול ובחלק מהמקרים גם לאישור של 100 רבנים שיסכימו להצטרף להיתר.
חשוב לציין, כי סרבן גט יהיה רק במקרה בו יש לכם עילות גירושין שמחייבות את הבעל או האישה לתת גט, אך במקרים בהם אין לכם עילת גירושין הרי שהדבר לא ייחשב כסרבנות גט.

תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il