X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מכה לקואליציה: חוק הדיינים נפל
‏יו"ר הכנסת הודיע שחוק הדיינים נפל ולא עבר בקריאה השלישית לאחר שהצביע בטעות נגד החוק קדמו להצבעה לילה של פיליבסטר ודחיית הסתייגויות רבות הקואליציה עשויה להתחיל את תהליך החקיקה מחדש
רגע ההצבעה בקריאה השלישית [צילום: דוברות הכנסת]

לאחר לילה ארוך של פיליבסטר בחוק הדיינים, ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, במהלך ההצבעה בקריאה השלישית נרשם שוויון 51 בלוח האלקטרוני.
תחילה הועלו טענות כי נפלה טעות בהצבעה. מליאת הכנסת יצאה להפסקה של עשר דקות לקבלת ייעוץ משפטי, ולאחריה התברר כי יושב-ראש הכנסת מיקי לוי, הצביע נגד החוק.
לאחר קבלת ייעוץ משפטי אמר יו"ר הכנסת: "לאור העובדה שלא ניתן לשנות את ההצבעה, ההצבעה שלי, ולא היה רוב בהצבעה בקריאה שלישית החוק בקריאה שלישית לא עבר. הייעוץ המשפטי ייבחן את השלכות התוצאה של 51-51, כרגע החוק לא עבר."
על-פי ההצעה בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על-ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על-ידי שר המשפטים והשנייה על-ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.
במליאה נאמו בעיקר חברי הכנסת של שס ויהדות התורה, אך גם דוד אמסלם וחברי כנסת מהליכוד ומהציונות הדתית, שטענו כי החוק "נתפר" עבור זאב אלקין, שייכנס לוועדה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר: "ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה."
בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

תאריך:  15/07/2021   |   עודכן:  15/07/2021
+ארבל: מברך את יו"ר הכנסת על החלטתו
11:14 15/07/21  |  עידן יוסף

ח"כ משה ארבל על החלטת יו״ר הכנסת בחוק הדיינים: ‏״מברך את יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי ששמר על ממלכתיות ולא אישר לעצמו לשנות הצבעה שלו עצמו אחר פרסום התוצאה. חרף חילוקי הדעות, הממלכתיות והשמירה על כללי תקנון הכנסת חיוניים לדמוקרטיה הישראלית ולתפקודה של הכנסת״.

+סמוטריץ': שמירה על כללי המשחק חיונית לדמוקרטיה
10:41 15/07/21  |  

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה שלא להפוך את ההצבעה על חוק הדיינים: "‏החלטה נכונה של יו"ר הכנסת שלא לשנות את התקדימים ולא לאשר לעצמו לשנות הצבעה על חוק הדיינים לאחר פרסום התוצאה. זה היה רע מאוד אם הוא היה מקבל החלטה אחרת ביחס להצבעתו עצמו. שמירה על כללי המשחק היא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. החוק הרע הזה נפל וטוב שכך".

+סופר: קיצה של הממשלה יגיע בקרוב
10:37 15/07/21  |  

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לנפילת חוק הדיינים: "הקואליציה הלא-לגיטימית הזאת ממשיכה ליפול על אף מכירת החיסול שהיא עושה. חוק אחרי חוק וקיצה של הממשלה יגיע בקרוב, נמשיך לעבוד קשה בכדי שזה יקרה במהרה".

+בן-גביר: כשיש אחווה באופוזיציה, מנצחים
10:36 15/07/21  |  

ח"כ איתמר בן-גביר: "אחרי עוד לילה מתיש וללא שינה אני שמח לבשר שחוק הדיינים לא עבר. בתקווה שהייעוץ המשפטי לא יתערב. ככה זה כשיש אחווה באופוזיציה, מנצחים".

+פרוש: הניצחון רגעי, אך אנו מזעזעים את יסודות הקואליציה
10:34 15/07/21  |  

ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) על מפלת הקואליציה בחוק הדיינים: ״זה ניצחון מתוק אבל רגעי, מכיוון שהממשלה עדיין לא נפלה. אך ברור שהמכות שאנחנו נותנים לקואליציה מזעזעות את היסודות שלה, ואם נתמיד בכך, אנו נפיל את הממשלה לגמרי״.

+ח"כ בן-צור: עם ישראל זכה לראות את השגחת האל על ברואיו
10:33 15/07/21  |  

ח"כ יואב בן-צור (שס): "בחסדי שמיים מרובים חוק הדיינים נפל. היום עם ישראל זכה לראות עין בעין את השגחת האל על ברואיו, ובכך שלא רק מעשיו ופועליו של האדם הם המכריעים את גורלו, אלא שיד ההשגחה והרצון האלוהי מנווטים את דרכו של האדם בעולמו".

+מיקי זוהר: יודעים לעבוד גם באופוזיציה
10:31 15/07/21  |  

ח״כ מיקי זוהר (הליכוד) על הפלת חוק הדיינים: "כמו שידענו לעבוד בקואליציה, ברוך ה׳ אנחנו יודעים לעבוד גם באופוזיציה. ‏גם היום, עוד כישלון מהדהד לקואליציה הרעה הזו".

+מעוז: מודים לקב"ה שהציל אותנו מעוד פגיעה ביהדות
10:30 15/07/21  |  

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לנפילת חוק הדיינים: "מחדל נתב"ג הוא טעות, מתן כהנא פגע ביהדות בטעות, מיקי לוי הצביע בטעות - ממשלה של טעויות, ואנחנו נפיל אותה. מודים לקב"ה שהציל אותנו מעוד פגיעה ביהדות, מעוד רמיסה של הכנסת ובע"ה סוף האמת לנצח".

+ליצמן: לקואליציית השעטנז אין רוב בכנסת
10:29 15/07/21  |  

ח"כ יעקב ליצמן בתגובה לנפילת חוק הדיינים: "שוב ניצחנו את הקואליציה, הודות למאבק משותף של כל סיעות האופוזיציה. שוב הוכח כי הממשלה הרפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקודשי ישראל אין לה זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא. לקואליציית השעטנז של בנט-לפיד-ליברמן-סער אין רוב בכנסת. בעזרת השם נפיל אותם במהרה".

+חוק הדיינים: הח"כים החרדיים התכנסו לתמונת ניצחון
10:19 15/07/21  |  עידן יוסף

תמונת הניצחון: יו״ר שס ח"כ אריה דרעי והח״כים החרדים מיהדות התורה ומשס חוגגים את הניצחון המופלא הבוקר בהפלת חוק הדיינים.

[צילום: אשר מדינה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
מנכ"ל הכנסת פרסם הנחיות להגבלות מחודשות על הפעילות במשכן הכנסת לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה    הודיע על אכיפת עטיית המסיכות שתכלול השעיה ליום של עובד שיקבל שלוש הערות על אי-עטיית מסכה
איציק וולף
ח"כ שרן השכל הסכימה לדחות בשבועיים את ההצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק ללגליזציה של שימוש בקנביס    הדחיה - בשל סירוב רע"ם לתמוך בחוק ולצורך משא-ומתן בתוך הקואליציה על החוק
מופיד מרעי
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם כחול לבן בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]
טטיאנה מזרסקי
חברת הכנסת מטעם יש עתיד בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]
שירלי פינטו קדוש
נאום של חברת הכנסת מטעם ימינה בישיבה הארבעים-ואחת של הכנסת העשרים-וארבע [ג' באב התשפ"א, 12.07.2021]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il