X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

רכישת קרקע להשקעה מהווה את אחד מהאפיקים המכניסים ביותר בטווח הזמן הבינוני והארוך. עם זאת, חשוב מאוד להקפיד על מספר דברים חשובים לפני רכישת הקרקע, על-מנת שניתן יהיה להפחית במידה משמעותית את חוסר הוודאות ולהיות בטוחים כי ההשקעה אכן תניב את הרווחים המצופים. מעוניינים לרכוש קרקע להשקעה? להלן שלושה דברים חשובים ביותר שעליכם לבדוק מראש.
היכן הקרקע ממוקמת?
לא כל קרקע שמוצעת לכם במחיר משתלם, אכן שווה את ההשקעה בה, כשהדבר תלוי במידה רבה במיקום שלה. העדיפות היא להשקיע בקרקע שנמצאת במיקום מרכזי ואטרקטיבי (ערי המרכז, ערים גדולות, אזורים בפיתוח גדול, קרבה לים וכו') מאחר שקרקע שכזאת הינה בעלת ביקוש גבוה יותר ולכן גם תניב לכם יותר. קרקע באזור מבוקש גם מופשרת מהר יותר ותהליכי אישורי הבנייה על גביה מהירים יותר. מיקום הקרקע אשר משפיע ישירות על הסיכויים להפשרה עתידית תלוי גם בקרבה שלה למבנים קיימים אחרים (שכונות מגורים, מרכזי מסחר וכו') אשר נמצאים באזורים שכבר פותחו ושיש בהם את כל התשתיות המתאימות דוגמת כבישים ראשיים, תחנות אוטובוס. תחנות רכבת וכדומה.
עוד מידע בנושא זמין באתר החברה למימוש קרקעות
מה מצב הקרקע?
כל קרקע בישראל מוגדרת בתחילה כקרקע חקלאית, מה שאומר שהיא צריכה ראשית כל לעבור שינויי יעוד למגורים, מסחר או תיירות וכמובן הפשרה, כך שניתן יהיה להתחיל בתהליכי אישורי הבנייה על גביה. כיצד תוכלו לברר מה מצב הקרקע? בקשו מהמוכרים או המשווקים את מספר הגוש והחלקה של הקרקע שמוצעת לכם וכך תוכלו לבחון היטב את סטטוס הקרקע והצבע שלה - האם מדובר בקרקע שיש סיכוי כלשהו שתופשר בעתיד? והאם באמת ההשקעה שווה את הזמן והכסף שלכם? את הסטטוס תוכלו לבדוק בתוכניות המתאר של הרשות המקומית שבשטחה נמצאת הקרקע ולדעת האם עדיין מדובר בקרקע חקלאית, האם היא כבר עברה שינוי ייעוד, תחת איזו תב"ע היא נמצאת וכדומה.
אם גיליתם כי מדובר בקרקע שאכן נמצאת בתהליכים מתאימים, תוכלו לבדוק גם מה בדיוק ה-"צבע" שלה, מה שמעיד על מה שהולך להיבנות עליה בעתיד - צהוב למגורים, סגול לשטחי מסחר ותעסוקה. עליכם לדעת כי גם אם הקרקע שהוצעה לכם עדיין אינה מסומנת בצבע מסוים, אך כן נכללת בתוכנית המתאר של הרשות המקומית ככזאת שמיועדת למגורים או למסחר, עדיין כדאי לכם לרכוש אותה, שכן תוכלו לקבל בה זכויות לאחר שיתבצע איחוד וחלוקה מחדש של השטח.
מי מוכר לכם את הקרקע?
רוב רובן של הקרקעות בישראל נמכרות לחברות יזמיות כאלה ואחרות על-ידי בעלים שמחזיקים שטחי דונם רבים, והן מוכרות את השטחים בחלקים קטנים יותר לכל דורש. במקרים אחרים הקרקעות משווקות על-ידי חברות שפועלות בשם המוכרים ובבלעדיות. מי שזו לא תהיה - החברה המשווקת או זו שמוכרת לכם את הקרקע - כדאי לעשות בדיקת רקע מקיפה ולוודא שאין לה שלדים בארון. תוכלו לעשות זאת דרך חיפוש במקורות מידע משפטיים חינמיים ברחבי הרשת או פשוט לברר בפורומים למיניהם ובקבוצות ברשתות החברתיות שמתעסקות בתחום הנדל"ן לגבי המלצות מניסיונם של אחרים. ככל שתקפידו לבצע בדיקה מקיפה יותר, כך תמנעו מצב בו תתקשרו עם שרלטנים למיניהם ותשיגו לעצמכם השקעה נבונה שתפיק לכם רווחים בטוחים.

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il