X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההצעה שאושרה נועדה לעודד את התחרות והחדשנות בשוק ההון באמצעות הסרת חסמים להקמת בורסות ייעודיות בישראל, המהוות פלטפורמות מסחר חדשות בעלות מאפיינים ייחודיים; להגדיל את סמכות הפיקוח של רשות ניירות ערך על חתמים ומפיצים ולתת סמכות לרשות ניירות ערך לקבוע את התנאים לביצוע הנפקות ללא פעילות וייעוד מסוים תמורת ההנפקות במטרה לגדר את הסיכונים לטובת המשקיעים
▪  ▪  ▪
ענת גואטה. כלים לניהול סיכונים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום ב', 19.7.21) את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן, להרחבת הסמכויות והכלים של רשות ניירות ערך, בראשות היו״ר ענת גואטה, פיתוח ולשכלול שוק ההון הציבורי באמצעות הקמת בורסות ייעודיות, המהוות פלטפורמות מסחר חדשות, הוספת שכבות הגנה על ציבור המשקיעים, צמצום וגידור סיכונים.
הצעת החוק עוסקת בשלושה נושאים מרכזיים: הגדלת סמכויות הפיקוח על חתמים ומפיצים; מתן סמכות לקביעת התנאים לביצוע הנפקות ללא פעילות וייעוד מסוים תמורת ההנפקות ומתן סמכות לרשות לתת הקלות לפלטפורמות מסחר חדשות. ההצעה להגדלת סמכויות הפיקוח על חתמים ומפיצים נועדה להבטיח את ניהולם התקין ושמירה על עניינם של ציבור המשקיעים.
כמו-כן, אושר להעניק לרשות סמכות לקבוע תנאים להנפקת ניירות ערך של תאגידים חסרי פעילות עסקית או נכסים, המבקשים לגייס כספים מהציבור מבלי לקבוע במועד ההנפקה שימוש ייעודי לכספי ההנפקה. בהנפקות כאמור אין ייעוד ידוע או מוגדר דיו במועד ההנפקה לכספי התמורה או שאין לתאגיד פעילות עסקית או נכסים כלשהם במועד זה. במצב דברים זה, הרשות מבקשת להגדיל את הכלים להגנה על משקיעים מעבר לכלי הגילוי הנאות, בהעדר פעילות עסקית שניתן למסור גילוי בעניינה.
באשר להקמת פלטפורמות מסחר חדשות, החוק מציע להניח את התשתית להקמת בורסה ייעודית בישראל, בין היתר, על-ידי הסרת חסמים לרישוי בורסה וכן קביעת הקלות ברגולציה שתחול על תאגידים שניירות ערך שלהם יירשמו למסחר בבורסה הייעודית. ההצעה כוללת את הסמכויות שיש לתת בידי הרשות לשמירה על ענייניו של ציבור המשקיעים ותקינות המסחר. בהתאם, מוצא לקבוע איזונים מתאימים, שיתחשבו, בין היתר, באופי פעילותה של בורסה ייעודית והתאגידים שניירות הערך שלהם יסחרו בה, סוגי לקוחותיה או סוגי ניירות הערך שייסחרו בה. הצעת החוק נועדה לעדכן את המצב החוקי הקיים, בין היתר, לאור השפעת ההתפתחויות הטכנולוגיות המאפיינות את המסחר בשוקי ההון המובילים בעולם. בין אלו ניתן לראות דוגמאות לפלטפורמות מסחר בעלות מאפיינים מיוחדים, כגון: ביצוע פעילות מסחר באופן דיגיטלי תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית או הגבלת פעילות מסחר ייעודית למשקיעים מתוחכמים בלבד.
בחודש ינואר 2020 פרסמה רשות ניירות ערך קול קורא ליזמים שמעוניינים להקים פלטפורמות מסחר דיגיטליות, המבוססות על טכנולוגיות חדשות (DLT). בהתאם למסקנות הוועדה לבחינת מיסודם של שווקים דיגיטליים בישראל נמצא כי בטכנולוגיות אלו טמון פוטנציאל משמעותי להביא לצמצום עלויות מסחר בכל שרשרת הערך החל משלב הרישום וההפצה וכלה בשלב הסליקה והמשמורת. בעקבות פרסום הקול קורא מספר יזמים הביעו עניין לבחון הקמה של פלטפורמות מסחר שונות ועל כן, הצעת החוק תקנה וודאות ותסייע בקידום ושכלול שוק ההון.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ישראל חייבת לעמוד בקו אחד עם השווקים המפותחים בעולם ולא להישאר מאחור. האישור היום יאפשר ליישר קו עם הרגולציה בעולם ולפתוח פלטפורמות מסחר שמבוססות על טכנולוגיות מתקדמות. נמשיך לחזק את מנועי הצמיחה במשק ושוק ההון הוא אחד מהם, מקור אשראי למשק שיכול לסייע לצמיחה ביציאה מהמשבר הכלכלי שהתרחש בעקבות הקורונה".
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "המטרה שלנו היא לייצר מנגנוני הגנה אפקטיביים למשקיעים והצעת החוק תעניק לרשות את הכלים לניהול הסיכונים בין אם זה ספאק או מכשיר השקעה אחר. השינוי שחל בשוק מעודד - מקיפאון לחיים - אנחנו פועלים לבנות שוק הון ישראלי מפותח ואטרקטיבי. השינוי רק מעצים את הצורך בקביעת כללים ברורים למנוע מצב שוק לא רצוי של מערב פרוע. לצד זאת, אנחנו מביטים קדימה ורואים שבעולם כבר בונים את דור העתיד של הבורסות ולשם אנו מכוונים".

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
+ביטוח רפואי לעשרות אלפי חסרי מעמד
16:06 19/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנחה את אנשי משרד הבריאות לקדם הענקת ביטוח רפואי לרבבות חסרי מעמד השוהים בארץ  ▪  "לכל אדם יש זכות לבריאות, גם אם הוא חסר מעמד. זה דבר בסיסי ואנושי"  ▪  הורוביץ אומר כי יש לכך חשיבות כי הם מדביקים, ומציין כי המדינה ממילא משלמת על הוצאות רפואיות שלהם

השר ניצן הורוביץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זנדברג: אגיש בקרוב תוכנית כוללת למאבק במשבר האקלים
14:16 19/07/21  |  עידן יוסף

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אומרת כי בקרוב תביא לממשלה תוכנית כוללת למאבק במשבר האקלים, שתעלה גם בדיוני התקציב. זאת לצד הדרישה לקיים דיון להכרזה על מצב חרום אקלימי והכרזה על משבר האקלים כאיום אסטרטגי על מדינת ישראל.
לדבריה, "ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא האקלים ואמר שיביא מספר פעולות ראשוניות לביצוע בנושא. דבריו של ראש הממשלה באו לאחר שפניתי אליו להכריז על משבר האקלים כאיום אסטרטגי לאומי על מדינת ישראל, ואני שמחה שהוא נענה לאתגר".

+הממשלה ביטלה חמישה משרדים
14:10 19/07/21  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה את ביטול המשרדים הבאים: משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת תחומי פעילותם למשרדי הממשלה השונים.

+הד"ר איל חולתא מונה ליועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל
14:09 19/07/21  |  

הממשלה אישרה את מינויו של הד"ר איל חולתא לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. חולתא ייכנס לתפקידו ב-15 באוגוסט 2021. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך את חולתא ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו: "מאחורי איל ישנן שנים של עשייה, גם בתחום המדיני וגם בתחום הטכנולוגי. מדובר באדם יצירתי מאוד, מנוסה מאוד, שמבין את אתגרי הביטחון הלאומי, ואני משוכנע שהוא יבצע את תפקידו בהצלחה".

0
+הפרופסור זהר גבירצמן מונה למנהל המכון הגאולוגי
14:06 19/07/21  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה את הצעת שרת האנרגיה קארין אלהרר למינוי הפרופסור זהר גבירצמן למנהל המכון הגאולוגי, יחידת סמך של משרד האנרגיה. ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי בחרה בו.
גבירצמן השלים לימודי דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים ואחרי השתלמות בתר דוקטורלית באוניברסיטת סטנפורד (ארה"ב) הוא הצטרף למכון הגאולוגי של ישראל. מאז 2014 הוא משמש גם כפרופסור עמית במכון למדעי כדור-הארץ שבאוניברסיטה העברית. הפרופסור גבירצמן מתמחה במבנה קרום כדור-הארץ, גאולוגיה של הלבנט והים התיכון, ומוביל מיזמים לאומיים למזעור נזקים בשעת רעידת אדמה.

+אושר ביטול המשרדים: משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשרד לחיזוק קהילתי
11:36 19/07/21  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום ב') את ביטול המשרדים הבאים: משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי , והעברת תחומי פעילותם למשרדי הממשלה השונים.

+הממשלה אישרה את מינוי ד"ר חולתא כיועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל
11:13 19/07/21  |  מירב ארד

הממשלה אישרה היום (ב׳), בישיבתה השבועית את מינויו של ד"ר איל חולתא לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. חולתא ייכנס לתפקידו ביום א׳ (15.8.2021) ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך את ד"ר חולתא ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו: "מאחורי איל ישנן שנים של עשייה, גם בתחום המדיני וגם בתחום הטכנולוגי. מדובר באדם יצירתי מאוד, מנוסה מאוד, שמבין את אתגרי הביטחון הלאומי, ואני משוכנע שהוא יבצע את תפקידו בהצלחה".

+המטרה: לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה
11:03 19/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קרא לכמיליון אזרחים שלא התחסנו: "צאו היום להתחסן, זו חובתכם האזרחית"  ▪  שב והדגיש: "החלטות הממשלה הן לא המלצות - הן מחייבות. מי שיפר ישלם"  ▪  אמ"ן: 831 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול

[צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורסה ייעודית תגדיל הגנת רשות ני"ע על משקיעים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
קרא לכמיליון אזרחים שלא התחסנו: "צאו היום להתחסן, זו חובתכם האזרחית"    שב והדגיש: "החלטות הממשלה הן לא המלצות - הן מחייבות. מי שיפר ישלם"    אמ"ן: 831 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול
מירב ארד
אחרי שכתב אתמול כי הוא מודה למשטרה על שמירת חופש הפולחן ליהודים בהר-הבית, מבהירה לשכת ראש הממשלה: "הכוונה הייתה לחופש הביקור", להבדיל מחופש פולחן    הציונות הדתית בתגובה: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל"
עידן יוסף
נציגי תקווה חדשה וימינה שבמהלך הבחירות הבטיחו כי בניגוד לנתניהו ולליכוד שלא פינו את המתחם הלא חוקי, אינם מגיבים לדרישת רה"מ החליפי לפיד לדחות את הפינוי למועד לא ידוע
איתמר לוין
הם משקרים בטענה שהממשלה הנוכחית היא "ממשלת שמאל"    הם משקרים כאשר הם מאשימים אותה בהתקרבותה של אירן לפצצה גרעינית ובעליית התחלואה מהקורונה    הם מגוחכים בנוגע לפינוי חאן אל-אחמר    הם מתבכיינים בנוגע לעבודת הכנסת    ההנחה שלהם היא, שאם יחזרו שוב ושוב על אותם כזבים - לפחות חלק מהציבור יאמין להם
עידן יוסף
שר האוצר ושרת הכלכלה הודיעו על קידום תוכנית רוחבית לפתיחת המשק לייבוא והפחתת יוקר המחיה    התוכנית צפויה להפחית את נטל האסדרה על יבואנים, במיוחד קטנים ובינוניים    באוצר צופים ירידת מחירים וחיסכון משקי של כ-5 מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il