X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעשור האחרון הוכפל קצב צריכת כלים חד-פעמיים בישראל; המהלך צפוי להביא להפחתת השימוש בכ-40 אחוזים
▪  ▪  ▪
זנדברג. למנוע נזק סביבתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משרדי האוצר והגנת הסביבה מגבשים תוכנית להפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים במסגרת זו יוטל מס קניה על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים. זאת, במטרה לצמצם את התופעה השלילית הייחודית בהיקפה בישראל של שימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק ובדומה למדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים.
מס קנייה זה יהיה דומה באופיו לזה המוטל על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים. גובה המס יתבסס על מחקר שביצע המשרד להגנת הסביבה שבחן את נכונות הצרכנים הביתיים לשלם על מוצרי פלסטיק חד-פעמיים ואפיין את רגישות הצרכנים למחירי מוצרים אלו. המחקר מצא, כי הכפלת המחיר לצרכן צפויה להפחית את השימוש בכ-40 אחוזים. גובה המס המדויק ייקבע בהמשך, תוך בחינת מגוון שיקולים של רשות המיסים. המס יוטל על כוסות, צלחות, קערות, סכו"ם וקשיות. (בקבוקים מטופלים במסגרת חוק הפיקדון, אריזות במסגרת חוק האריזות).
הצריכה הביתית השנתית של מוצרי חד-פעמי מפלסטיק עומדת על כ-7.5 ק"ג לנפש, פי 5 מאשר באיחוד האירופי. ההוצאה השנתית של משקי הבית עומדת על כ-1.3 מיליארד שקלים. סך ההוצאה בישראל מתקרב ל-2 מיליארד שקלים.
כלי פלסטיק חד-פעמיים גורמים לנזק סביבתי משמעותי והשפעותיהם השליליות על בריאות הציבור ברורות. הכלים הופכים במהירות ממוצר שימושי לפסולת הממשיכה להתקיים לעיתים גם אלפי שנים שתופסת מקום הולך וגדל במטמנות, מביאה להגדלת עלויות פינוי אשפה, לזיהום הים, השטחים הפתוחים והמרחב הציבורי ומקבעת את התלות שלנו בדלקים פוסיליים מזהמים שמהם הפלסטיק עשוי.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "צריכת הכלים החד-פעמיים בישראל עולה בקצב מהיר וחריג בהיקפיו. תמריצים כלכליים יכולים להכווין את הציבור להתנהגות סביבתית יותר. בדומה למדינות רבות בעולם שנוקטות בצעדים להפחתת השימוש בחד"פ, חלה גם עלינו החובה לנקוט צעדים להפחתת השימוש בכלים אלה, תוך הובלת שינוי צרכני התנהגותי משמעותי. כבר הנחתי את עובד משרדי להיפרד מהשימוש בכלים חד-פעמיים. ההחלטה שאנו מביאים היום היא צעד נוסף בדרך למדינה ירוקה יותר שמיושרת גם עם הסטנדרטים בשאר המדינות המפותחות בעולם".
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "בישראל הצריכה הביתית עומדת על 7.5 ק"ג לנפש, כלומר גבוהה פי 5. מיסוי עולה בקנה אחד עם עקרון שלפיו 'המזהם משלם', כך שמי שבוחר לצרוך כלים חד-פעמיים בכמות גבוהה, הוא זה שיישא באופן המשמעותי ביותר בעלות הנזק. אני קוראת לכולם לעבור לכלים רב-פעמיים, למען הבריאות והסביבה של כולנו".

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן וזנדברג מקדמים תוכנית להפחתת שימוש בחד"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנחה את אנשי משרד הבריאות לקדם הענקת ביטוח רפואי לרבבות חסרי מעמד השוהים בארץ    "לכל אדם יש זכות לבריאות, גם אם הוא חסר מעמד. זה דבר בסיסי ואנושי"    הורוביץ אומר כי יש לכך חשיבות כי הם מדביקים, ומציין כי המדינה ממילא משלמת על הוצאות רפואיות שלהם
עידן יוסף
נשיא המדינה קיים פגישה עם משלחת של עשרה שגרירים לאו"ם ולוושינגטון    השגריר ארדן: "בטוח שכאשר השגרירים ישובו לאו״ם ולארה״ב לאחר שראו במו עיניהם את האמת, הם יסייעו ויתמכו במאבקי להגן על שמה של ישראל בעולם"
מירב ארד
ההצעה שאושרה נועדה לעודד את התחרות והחדשנות בשוק ההון באמצעות הסרת חסמים להקמת בורסות ייעודיות בישראל, המהוות פלטפורמות מסחר חדשות בעלות מאפיינים ייחודיים; להגדיל את סמכות הפיקוח של רשות ניירות ערך על חתמים ומפיצים ולתת סמכות לרשות ניירות ערך לקבוע את התנאים לביצוע הנפקות ללא פעילות וייעוד מסוים תמורת ההנפקות במטרה לגדר את הסיכונים לטובת המשקיעים
איתמר לוין, יצחק דנון
רשם התאגידים מבקש לפרק את עמותת "משפחה חדשה" בראשותה של רוזנבלום, בנימוק שהיא מחלקת לעצמה רווחים במיליוני שקלים - במשכורת, בהתקשרות עם חברה שבבעלותה ובתקציב פרסום לאחיה - וזאת בניגוד לחוק
איתמר לוין
שו"ב שותפה לפרויקט עם קרן ההשקעות Generation Capital וחברת ההתפלה הבינלאומית GES    ברק-ארז: החלטת ועדת המכרזים, להתאים את ההתקשרות עם קבוצת Zero Waste לתנאים החדשים שנוצרו, הייתה סבירה - לצד חוסר הנחת מכך שהמדינה לא מסרה מראש למתמודדים מידע חיוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il