X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית ניסוי על הירח [צילום: Helios]
שת"פ ישראלי-יפני להפקת חמצן ומתכת מחול הירח
בפעם הראשונה בהיסטוריה ייוצרו מוצרים חדשים על הירח השיגור יערך בעזרת משגר פלקון 9 של SpaceX בבעלות אילון מאסק יונתן גייפמן, מנכ"ל הליוס: "האפשרות לייצור עצמאי של חמצן על פני הירח היא מפתח להקמת תשתיות על הירח"

הסכם ישראלי - יפני ראשון לשת"פ טכנולוגי במשימת חלל לירח נחתם (יום א'.19.7.21) בשגרירות יפן בישראל. על-פי התוכנית חברת הליוס הישראלית, בתמיכת סוכנות החלל הישראלית, תשתלב במשימה לירח של חברת ispace היפנית. במסגרת המשימה, החברה הישראלית תבצע ניסוי טכנולוגי ראשון מסוגו להפקת חמצן ומתכת מחול הירח. זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמוצר חדש ייוצר על הירח.
טקס החתימה נערך בהשתתפות מיזושימה קויצ'י, שגריר יפן בישראל, אבי בלסברגר, ראש סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, יונתן גייפמן, מנכ"ל חברת הליוס, וטאקשי האקאמדה, מנכ"ל חברת ispace אשר הצטרף בשיחת וידאו מיפן.
החמצן הוא אחד המרכיבים המשמעותיים והכבדים בטיסה לחלל ומגיע עד ל-70% ממשקל הרקטות בעת השיגור. חללית לירח צפויה לצרוך מאות טונות של חמצן לבעירת מנועי הטילים ולשימוש האנושי של האסטרונאוטים. כ-40% ממסת הקרקע בירח עשויה מחמצן שאפשר להפיק במקום ללא צורך בהטסתו מכדור-הארץ וזאת באמצעות הטכנולוגיה שמפותחת בישראל על-ידי חברת הליוס.
לדברי יונתן גייפמן, מייסד ומנכ"ל הליוס, האפשרות לייצור עצמאי של חמצן על פני הירח היא מפתח להקמת תשתיות על הירח, ולצורך ביצוע משימות חלל ארוכות ומורכבות תוך הפחתת התלות במשלוח חומרי גלם מכדור-הארץ. עלויות השיגור מכדור-הארץ לירח ולכוכבי לכת אחרים הינן אדירות, עד מיליוני דולרים לכל קילו, ובלתי ניתנות להכלה לאורך זמן. שיתוף הפעולה הבינלאומי בין החברות יאפשר פריצת דרך טכנולוגית והדגמה ראשונה אי-פעם של טכנולוגיית הפקת משאבים על הירח.
על-פי התוכנית תשתלב הליוס בטיסה השנייה והטיסה השלישית של ispace לירח שצפויות להתקיים בסוף 2023 ואמצע 2024, המערכות של הליוס יקראו Lunar Extractor - 1 וLunar Extractor - 2. במהלך השהות על הירח תפעיל החברה הישראלית מערכת אשר תתיך חול, ותבצע בו אלקטרוליזה אשר תפרק את המינרלים והתחמוצות המרכיבים אותו לחמצן ומתכות. הפקת החמצן תימדד בזמן אמת לצורך שיפור המערכת, ואת תוצר הלוואי המתכתי, המערכת תיצוק לתבנית - מה שיצור את הפריט מעשה אדם הראשון שנוצר על פני הירח בהיסטוריה. חברת ispace אשר פועלת ביפן אירופה וארה"ב צפויה לשגר את המשימה הראשונה לירח כבר בשנה הבאה וישתלבו בו מיזמים וארגונים מיפן, דובאי וקנדה. כלי הטיסה נמצא בימים אלו בבניה בגרמניה והשיגור יעשה מארה"ב על רקטת פלקון 9 של SpaceX בבעלות היזם אילון מאסק.
לדברי טאקשי האקאמדה, מייסד ומנכ"ל ispace, הפקת חומרי גלם על הירח תניע את תעשיית החלל, אשר בסופו של דבר תשפיע לטובה על הקיימות של כדור-הארץ. חברת ispace אשר מובילה בפיתוח האקוסיסטם הירחי גאה לאפשר להליוס לבצע הדגמה של טכנולוגיה פורצת דרך על פני הירח.
לדברי אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, החזרה לירח וביסוס שהיה קבועה עליו מחייבת שיתופי פעולה בין מדינות ובין חברות. סוכנות החלל הישראלית מברכת על שיתוף פעולה זה בין חברת Ispace היפנית וחברת הליוס הישראלית ומקווה שיוביל לשיתופי פעולה נוספים בין סוכנויות החלל של שתי המדינות. להערכתנו, החזרה לירח תייצר הזדמנויות עסקיות משמעותיות בתעשיית החלל העולמית וחברות הליוס ו - ispace הנן דוגמה לחברות שיובילו ויהיו גורם מרכזי במגמה זו. סוכנות החלל הישראלית פועלת לתמוך ולקדם חברות חלל ישראליות במטרה להפוך לגורם משמעותי בכלכלת החלל העולמית הצומחת ובכך לתרום גם לכלכלת ישראל.
מיזושימה קויצ'י, שגריר יפן בישראל שארח את טקס החתימה, אמר שהוא מקווה ששיתוף הפעולה החשוב בין ישראל ליפן יתרום לחקר החלל העולמי ויסלול את הדרך להידוק הקשרים הכלכליים והמדעיים בין המדינות.
לחברת הליוס משרדים בצור יגאל ובאורלנדו בפלורידה. הפיתוח נעשה בסיוע של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, משרד האנרגיה, רשות החדשנות ומשקיעים פרטיים. בין הגורמים שמלווים את החברה נמנים וויליאם לארסון, לשעבר מנהל פרויקט הפקת משאבים בחלל של נאסא. פרופסור ברטיל אנדרסון, המדען הראשי לשעבר של אירופה, ויואב לנדסמן, מהנדס מערכת בכיר וסגן משימת "בראשית".

תאריך:  20/07/2021   |   עודכן:  20/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שת"פ ישראלי-יפני להפקת חמצן ומתכת מחול הירח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שוחט היה ראש עיריית צפת במשך כעשר שנים    מינויו תלוי באישור נציבות שירות המדינה ובאישור ממשלת ישראל
יצחק דנון
הקניון טוען שרונן נימני ואסף לב הפרו את ההסכם לפתוח בקניון מסעדה איטלקית, ופתחו אותה למחרת היום בו הגיש תביעה לפינוי השטח ששכרו ממנו
איציק וולף
לוחמי הגנה אווירית יירטו רקטה אחת במעופה, באמצעות מערכת כיפת ברזל, והרקטה השנייה פגעה בשטח פתוח מבלי שגרמה לנפגעים או לנזק    אין הנחיות מיוחדות לתושבי היישובים באזור, והם הונחו להמשיך בשגרת חייהם
עידן יוסף
האם חוסר האמון של סגן יו"ר הכנסת ח"כ איתן גינזבורג האופוזיציה, הוא שגרם לכך שיו"ר הכנסת מיקי לוי יעבוד יותר בלילה וברגע האמת יצביע הפוך?
איציק וולף
נשיא ארצות הברית נפגש עם המלך הירדני בפגישה הראשונה מתוך סדרת פגישות שצפויה לו עם מנהיגים מהמזרח התיכון    לחצים של הממשל האמריקני על ישראל, בעקבות פנייה ירדנית, הם שהביאו להודעת ההבהרה שפרסם ראש הממשלה בנט על דבריו ביחס לחופש פולחן יהודי בהר-הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il