X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשמעות: הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון כל עוד המועצה לא מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג'ו ביידן לתפקידו כנשיא ארה"ב" גורמים בהתיישבות: "הבנייה הערבית באזור נמשכת ללא הפרעה וכמעט ללא פיקוח"
▪  ▪  ▪
רה"מ בנט במעלות [צילום: רמי שלוש/פול פלאש 90]

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ עוצרים את התכנסות מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, שהייתה אמורה להתכנס לפני למעלה מחודש, וזאת בשל דרישה שהועברה לבנט מוושינגטון - כך מפרסם (יום ג', 20.7.21) ישראל היום.
המשמעות היא הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון מאחר שכל עוד המועצה לא מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות. גורמים בהתיישבות אמרו כי "מדובר בכניעה לתכתיבים אמריקניים".
על-פי הנוהל, המועצה העליונה לתכנון ולבנייה ביו"ש אמורה להתכנס כל שלושה חודשים על-מנת לאשר תוכניות חדשות, פיתוח תשתיות ומבני ציבור בישובים. ראשי היישובים ביו"ש ממתינים להתכנסות זו המהווה ציון דרך חשוב בפיתוח היישובים ודרכי הגישה אליהם. מדובר למעשה במועצה המקבילה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, רק שסמכויותיה נוגעים כמובן לאזור יהודה ושומרון. המועצה כפופה למנהל האזרחי שבמשרד הביטחון.
מועד ההתכנסות התקופתי של המועצה היה אמור להיקבע כבר לפני למעלה מחודש, בזמן הממשלה הקודמת. אולם ההתכנסות נדחתה על-ידי שר הביטחון גנץ שסירב לכנסה עד לכינונה של ממשלה חדשה. כעת, משכוננה ממשלה חדשה, ציפו ביהודה ושומרון כי המועצה תתכנס. אלא שכאמור, שוב נמנעה התכנסות המועצה. הפעם, לטענת גורמים בהתיישבות, בשל הוראה של ראש הממשלה המונע את ההתכנסות בשל הוראה שקיבל לעשות כן מהממשל האמריקני.
גורמים בהתיישבות מביעים תסכול לא רק מעצירת התכנון, מה שיביא לעצירת הבנייה בהמשך, אלא גם לנוכח שתיקתם של מי שאמור היה למחות נגד ההקפאה: ראשי מועצת יש"ע. לדבריהם, מרגע שהחליט יו"ר מועצת יש"ע, דוד לחיאני, להצטרף למפלגת תקווה חדשה, אין לו יכולת אמיתית לבקר את הממשלה. במקביל, הם אומרים, קרבתו של מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני לבנט מונעת גם ממנו לצאת בקריאה ברורה נגד המציאות הזאת. אם המועצה לא תתכנס בקרוב, מתכוונים גורמים ביישובים לצאת למחאה של ממש נגד הממשלה.
בהתיישבות אומרים עוד כי בעוד שמועצת התכנון לא מתכנסת לאשר בנייה ליהודים, הבנייה הערבית באזור נמשכת ללא הפרעה וכמעט ללא פיקוח. רק בשבוע שעבר, הם אומרים, נבנה כביש חדש באזור הר גילה, ללא אישורים.
מלשכת בנט נמסר: "אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג'ו ביידן לתפקידו, וזה כולל גם את התקופה שבה הייתה הממשלה הקודמת בתפקידה. יש רצון מאז נכנס הממשל החדש בארה"ב לגבש נוהל בנושא ולאחר שיגובש תחזור המועצה לפעילות".
ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, אומרים כי מדובר בהקפאה דה פקטו של ההתיישבות ביו״ש. "שדולת ארץ ישראל מצפה מהממשלה לא להכנע לתכתיבי הממשל האמריקני ולהורות למועצת התכנון להתכנס מיד ולאשר את התוכניות שעל הפרק. מראש הממשלה בנט, שכמנכ"ל מועצת יש"ע ניהל מאבק נחוש נגד ההקפאה, מצופה לנהוג לפי העקרונות שהוא עצמו קבע ולהבהיר לאמריקנים שבנייה ביהודה ושומרון היא זכות וחובה בסיסית שישראל לא תוכל לוותר עליה".
חברת השדולה, ח"כ קטי שטרית החברה בשדולב, הוסיפה: "בנט הבטיח שההתיישבות לא תיפגע אבל כמו בכל ההבטחות שלו גם זאת לא מתקיימת. לא ייתכן שתהיה אפליה בכל נושא קידום התכנון. ישנן תוכניות רבות אשר מחכות כבר זמן רב לאישור".

תאריך:  20/07/2021   |   עודכן:  20/07/2021
+חשש להסלמה אחרי חג הקורבן המוסלמי
08:20 21/07/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הארגונים הפלשתינים שומרים על שתיקה ומתעלמים מירי הרקטות מדרום לבנון לעבר ישראל. גורמי הביטחון בישראל מטילים את האחריות לירי על חמאס ומביעים חשש להסלמה מרצועת עזה אחרי חג הקורבן המוסלמי

זוהו שני שיגורים [צילום:AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אהוד יערי / Ehud Yaari  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  איסמעיל הנייה  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עודד גרנות  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רה"מ בנט מונע התכנסות מועצת התכנון ביו"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה הם אומרים?
מ. עמיר  |  21/07/21 04:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
חובה עלינו להיות קשובים גם לשוועת החרות של העם הפלשתיני    לא תהיה לי חרות, אם לא תהיה גם לעם הפלשתיני חרות
עמנואל בן-סבו
זכותה של מדינה לנהוג בשום שכל ולא לממן את מי שמבקשים להחריב אותה    זכותה של מדינת ישראל שלא לתקצב אירועים הפוגעים בשמה הטוב ומוציאים דיבתה רעה
איתן קלינסקי
אטימת 11 בורות מים של פלשתינים - אטימות לב של צבא כובש    בארץ הענייה במים, בורות מים הם מקור חיים לאדם ולצאן בהרי יהודה, אך למרבה הצער, חיילי צה"ל ביצעו פקודה אטומת לב
אפרים הלפרין
מהפך, מ-ה-פ-ך הכסף הקטרי לא יועבר במזוודות אלא ב-Work & Cash    יש הבדלים לעומת הסידור הקודם, כי קודם לא ידעו מה החלוקה המדויקת, ואילו כעת יודעים
משה ניסנבוים
לא רבים יודעים שעם תום המלחמה חיים הרצוג מונה כמושל צבאי ראשון של הגדה המערבית, שכללה אז גם את מזרח ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il