X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליברמן ופורר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות לשרי האוצר והחקלאות:
"הרפורמה עלולה להמיט חורבן בחקלאות"
שר האוצר ושר החקלאות מקדמים תוכנית רוחבית לענף החקלאות שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות באמצעות הגברת התחרות בענף החקלאות, שתכלול הגדלת מגוון המוצרים והוזלת הפירות, הירקות והביצים לצרכן ההערכה: תוכנית זו תוביל לחיסכון של 2.7 מיליארד שקלים בשנה

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, וחקלאי מרמות נפתלי בגבול הצפון, תוקף (יום ד', 21.7.21) את תוכנית משרד האוצר לארגון-מחדש בחקלאות, ואומר כי היא עתידה להמיט חורבן על החקלאות, אשר תיכחד לחלוטין אם רפורמה זו תאושר.
שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מקדמים במסגרת השינויים המבניים הנלווים לחוק התקציב לשנים 2022-2021, תוכנית רוחבית להגדלת התחרות ותמיכה בענף החקלאות. התוכנית צפויה להערכתם להגביר את התחרות בענף החקלאות דרך הפחתת מכסים רוחבית עבור כלל מוצרי הפירות והירקות לפי מתווה הדרגתי והפחתה מיידית של רשימת מוצרים הכוללת ביצים, אבוקדו, שום, אפונה, שעועית תאנים, אננס ארטישוק ועוד.
"הרי כבר הוכח כי הורדת מכסים על ייבוא תוצרת חקלאית, אינה מורידה את המחיר הסופי לצרכן, אך תמשיך למלא את כיסיהם של הטייקונים בעלי רשתות השיווק והיבואנים", אמר בלחסן. "אנו החקלאים, מגדלי הפירות, הנמצאים בגבולות המדינה, קוראים לכבוד שרי האוצר והחקלאות, לא להיות אלו החתומים על גזר דין מוות למפעל הציוני החקלאי, המהווה את שכבת המגן הראשונה לביטחון התזונתי של תושבי המדינה ושמירה על גבולותיה בעיבוד השטחים החקלאיים מצפון ועד דרום, חובת המדינה לעודד את חקלאיה במדינת ישראל-ולא את חקלאי טורקיה, או פולין. ה'מתנה' כביכול, שמציע האוצר בתוכנית בדמות 'תמיכה תקציבית ישירה' היא לעג לרש. אין אנו רוצים בהבטחות ומתנות, אלא רק לעבד את האדמות החקלאיות ולספק לתושבי המדינה תוצרת חקלאית בריאה".
באשר לענף ההטלה, תינתן תמיכה ישירה לחקלאים על כל ביצה (עד 40 אלף שקלים בשנה לכל בעל מכסה), עם עדיפות לחקלאים בגליל במטרה לחזק את הפריפריה. בנוסף, יינתנו מענקי חדשנות והשקעות למגדלים על מעבר ללולים מודרניים.
מחירי הפירות והירקות זינקו בשנים האחרונות במעל 80 אחוזים, הפחתת המכס צפויה להוריד את מחיריהם בצורה משמעותית, וכן את מחירי הביצים בשיעור מוערך של 25 אחוזים ויותר; סך החיסכון לצרכן הישראלי צפוי לעמוד על כ-2.7 מיליארד שקלים בשנה, חיסכון של 840 שקלים בשנה לכל משק בית.
כמו-כן, התוכנית כוללת צמצום רגולציה לייבוא פירות וירקות באמצעות אימוץ תקינה אירופית, כתוצאה מכך, צפויה הגדלה משמעותית של מגוון המוצרים, כך שיהיה ניתן לצרוך נקטרינות ומשמשים בכל השנה ולא רק בחודשי הקיץ. בנוסף, יכנסו לישראל מוצרים שכיום אינם נגישים לצרכן הישראלי, כגון פירות יער ודוריאן.
בתוכנית, חבילת תמיכה רחבה לענף החקלאות הכוללת תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד, תמיכה ייעודית לענף הביצים, הרחבת הטבות מס דרך חוק לעידוד השקעות הון, תמיכה בסימון תוצרת מקומית, הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו') והשקעה של מעל 2 מיליארד שקלים עבור חדשנות והעלאת פריון בענף החקלאות. בנוסף, יינתנו מענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם הזנקים ועוד.
התוכנית מהווה צעד משמעותי בהצבת ישראל לצד המדינות המפותחות בכל הנוגע לאופן התמיכה בחקלאות ומיישמת את המלצת ה-OECD למדינת ישראל.
התוכנית מתווה לוחות זמנים ברורים וצפויה לחול בפעימות על פני 5 שנים והמתווה ייבחן מדי שנה תוך בדיקה האם יש ירידה בשטחים המעובדים.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הרפורמה בחקלאות היא מהחשובות בחוק ההסדרים ובאה לחזק את החקלאי הישראלי תוך טיפול ביוקר המחיה והטבה עם הצרכנים. הרפורמות שאנחנו מובילים נועדו לשני דברים עיקריים: לעשות סדר במשק ולהיאבק ביוקר המחיה. שני מרכיבים אלה מנחים את המהלכים השונים שלנו. אני מקווה שלאחר שנעביר את התקציב וחוק ההסדרים נקום לבוקר חדש".
שר החקלאות, עודד פורר: "אנחנו מציגים היום את הרפורמה הגדולה ביותר שנעשתה בחקלאות ב-30 השנים האחרונות. אחרי שהחקלאות דרכה במקום שנים ארוכות, אנחנו מנערים אותה ויוצאים למהפכה חקלאית, למען הצרכן, לטובת חדשנות וצמיחה ישירה לחקלאי.
הרפורמה הזאת מבוצעת ותבוצע, לא כהנחתה ולא כהתרסה. תפיסת עולמי מאוד ברורה לגבי חשיבות החקלאות: עוגן לאחיזה בקרקע ולחיזוק ההתיישבות כבסיס לביטחון התזונתי של אזרחי ישראל וכמשאב לאומי".

תאריך:  21/07/2021   |   עודכן:  21/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרפורמה עלולה להמיט חורבן בחקלאות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
המשמעות: הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון כל עוד המועצה לא מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות    מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג'ו ביידן לתפקידו כנשיא ארה"ב"    גורמים בהתיישבות: "הבנייה הערבית באזור נמשכת ללא הפרעה וכמעט ללא פיקוח"
איציק וולף
שוחט היה ראש עיריית צפת במשך כעשר שנים    מינויו תלוי באישור נציבות שירות המדינה ובאישור ממשלת ישראל
עידן יוסף
הנחה את אנשי משרד הבריאות לקדם הענקת ביטוח רפואי לרבבות חסרי מעמד השוהים בארץ    "לכל אדם יש זכות לבריאות, גם אם הוא חסר מעמד. זה דבר בסיסי ואנושי"    הורוביץ אומר כי יש לכך חשיבות כי הם מדביקים, ומציין כי המדינה ממילא משלמת על הוצאות רפואיות שלהם
מירב ארד
ההצעה שאושרה נועדה לעודד את התחרות והחדשנות בשוק ההון באמצעות הסרת חסמים להקמת בורסות ייעודיות בישראל, המהוות פלטפורמות מסחר חדשות בעלות מאפיינים ייחודיים; להגדיל את סמכות הפיקוח של רשות ניירות ערך על חתמים ומפיצים ולתת סמכות לרשות ניירות ערך לקבוע את התנאים לביצוע הנפקות ללא פעילות וייעוד מסוים תמורת ההנפקות במטרה לגדר את הסיכונים לטובת המשקיעים
מירב ארד
קרא לכמיליון אזרחים שלא התחסנו: "צאו היום להתחסן, זו חובתכם האזרחית"    שב והדגיש: "החלטות הממשלה הן לא המלצות - הן מחייבות. מי שיפר ישלם"    אמ"ן: 831 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il