X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מצמצמים את הפעילות מבוססת הנפט

היעד: 30% פולימרים 'ירוקים' עד 2030

בזן קובעת היום יעד של 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 ו-30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030 תחום הדלקים יהיה דומיננטי עם צפי לגידול בביקושים, בפרט לסולר, בעשור הקרוב וגם הבא אחריו בעשור הקרוב בזן תפעל להתאמת הנכסים הקיימים ולבניית התשתיות לעתיד שוק המימן הירוק
▪  ▪  ▪
מנכ"ל בזן [צילום: שגיא מורן]

קבוצת בזן, תשלובת הפטרוכימיה הגדולה בישראל, הציגה הבוקר (יום ה', 22.7.21) את האסטרטגיה החדשה שלה ולפיה תהפוך לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ופולימרים מתקדמים.
בין היעדים שהציבה לעצמה עד 2030: הרחבת יכולת ייצור מימן ירוק ופריסה ארצית של תחנות תדלוק מימניות, 30% פולימרים ירוקים מסך הייצור. עוד נמסר על-ידי מנהלי הקבוצה כי בזן צפויה להשקיע סך של מיליארד וחצי דולר בהשקעות הון עד שנת 2030.
"אנחנו מציבים היום תוכנית עם יעדים ברורים. נוביל את שוק המימן הירוק והדלקים החלופיים לתחבורה בישראל ובאגן הים התיכון, נוביל את שוק הפולימרים המתקדמים (ממוחזרים ומתכלים) והביו-פולימרים ונמנף את הפעילות שלנו במערב אירופה, כל זאת, במקביל להמשך הובלת תחום הדלקים על-פי צרכי המשק", אמר מנכ"ל בזן, משה קפלינסקי. לדבריו, בזן מתכוונת בשנים הקרובות להפוך מחברה המייצרת תזקיקים ופולימרים מנפט, לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ושל פולימרים מתקדמים.
על-פי התוכנית האסטרטגית בזן צפויה להשקיע כמיליארד וחצי דולר בהשקעות הון עד שנת 2030. לכל הפחות 400 מיליון דולר יושקעו במנועי הצמיחה החדשים והיתרה תושקע בהמשך שיפור והתאמת הנכסים הקיימים, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות ליצור ולהפחתת טביעת הרגל הפחמנית.
בזן הודיעה כי הציבה לעצמה כיעד להוביל את שוק המימן הירוק לתחבורה ותעשיה יחד עם שותפות מקומיות וענקיות גלובאליות. בזן תוביל את תחום החדשנות והיזמות באקו-סיסטם הדלקים החלופיים בשוק המקומי ותהיה בעלת נוכחות בינלאומית באזור אגן הים התיכון.
בעשור הקרוב בזן תפעל להתאמת הנכסים הקיימים ולבניית התשתיות לעתיד שוק המימן הירוק, במקביל ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות בענף התחבורה, לרבות יצרני רכב וציי רכב כבד. בזן תעמיק את ההשקעות במנועי הצמיחה העתידיים, שיכללו בחינת השקעות בטכנולוגיות חדשניות בתחום המימן ודלקים חליפיים, לרבות באמצעות חברת H2PRO הישראלית המפתחת טכנולוגיה לייצור מימן ירוק ובה בזן משקיעה ושותפה והעמקת השקעות במנועי צמיחה עתידיים. במסגרת יעדים ארוכי הטווח בזן תרחיב את יכולות ייצור המימן הירוק ותפרוס תחנות תדלוק מימן בפריסה ארצית.
היעד האסטרטגי המרכזי של בזן בתחום הפולימרים המתקדמים הוא להוביל את תחומי מחזור הפלסטיק, ביו-פולימרים ופולימרים מתכלים בישראל ולהעמיק את הפעילות הזו גם במערב אירופה, באמצעות חברת-הבת דוקור בהולנד. במהלך העשור הקרוב בזן צפויה להשקיע בטכנולוגיות חדשניות בתחומי המחזור הכימי, הביו-פולימרים והפולימרים המתכלים. בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה בתחום (כולל עם חברות UBQ ו-Melodea). במקביל, תמשיך בזן לספק חומרי גלם פולימריים רגילים לכ-300 מפעלים המקומיים.
בזן קבעה לעצמה יעד של 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 ו-30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030.
בהנהלת בזן מעריכים כי תחום הדלקים יהיה דומיננטי עם צפי לגידול בביקושים, בפרט לסולר, בעשור הקרוב וגם הבא אחריו. בתחום זה, היעדים האסטרטגים שקבעה בזן הינם המשך הבטחת סל מוצרים מגוון בהתאם לתנאי השוק המשתנים, הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות ביצור להפחתת טביעת הרגל הפחמנית תוך ניצול תשתיות לוגיסטיות ויכולות סחר מתקדמות להבטחת הרציפות של המוצרים בשוק המקומי.

תאריך:  22/07/2021   |   עודכן:  22/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הסימולטור שזכה לשם הצה"לי "הופ"א" מדמה תרחישים הכוללים ירי באש חיה ופועל כמשחק מחשב    הלוחמים מצויידים ברובה לייזר והם נדרשים במשך כחצי שעה להתמודד עם מגוון תרחישים: ניסיון הברחת סמים, כלי רכב שחצה את גדר הגבול או חדירת מסתנן ליישוב ישראלי
איציק וולף
תצפית של צה"ל זיהתה לפנות בוקר שני מסתננים שחצו את גדר הגבול סמוך ליישוב דוב"ב    תושבי היישובים נקראו להסתגר בבתיהם    לאחר מספר שעות של חיפושים קיבלו התושבים הנחיה לחזור לשגרה ולאחר מספר שעות נתפסו השניים
איציק וולף
דליקות הענק שמשתוללות במדינות החוף המערבי של ארצות הברית משפיעות על מזג האוויר ועל איכות האוויר גם במרחק של יותר מ-4,000 קילומטרים, בחוף המזרחי    אזהרות מפני זיהום אוויר פורסמו בניו-יורק, בניו ג'רזי ובפנסילבניה
איציק וולף
51.8% מכלל הכנסות המלכ"רים היו מהעברות ממשלה, 33.2% ממכירת שירותים, 7.2% מתרומות משקי בית, 6.8% מתרומות מחו"ל, עסקים ומלכ"רים בישראל ועוד אחוז אחד מהכנסות מריבית    עלות העבודה הייתה גבוהה בתחומי החינוך והמחקר ונמוכה בתחום הפילנתרופיה וההתנדבות
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il