X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סך הדירות שנרכשו עמד על 12.5 אלף דירות בקצב הנוכחי של רכישות המשקיעים, אשר הואץ עוד יותר מאז תחילת השנה, עשויה שנת 2021 לרשום את אחת הרמות הגבוהות ברכישות המשקיעים בעשרים השנים האחרונות לפחות האזור היחיד שהושפע ממבצע שומר חומות - באר שבע
▪  ▪  ▪
[צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

גידול של 40% נרשם ברכישת דירות בישראל בחודש מאי, בהשוואה למאי 2019, וגידול של 15% ביחס לחודש אפריל האחרון. סך הדירות שנרכשו עמד על 12.5 אלף דירות. בניכוי העסקות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקות בחודש מאי על 11.3 אלף, גידול של 45% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 18% בהשוואה לחודש הקודם.
אגף הכלכלנית הראשית באוצר ציין כי מי שהובילו את הגדול בעסקות בחודש מאי, בדומה לחודשים הקודמים, היו המשקיעים. סך הדירות שרכשו עמד על 2.5 אלף דירות, גידול חד של 117% בהשוואה למאי 2019 וגידול של27% בהשוואה לחודש הקודם. שיעור רכישות המשקיעים מסך העסקות עמד על 20% מהם, גידול של 9 נקודות אחוז בהשוואה למאי אשתקד, טרם הורדת מס הרכישה.
מאז שהופחת מס הרכישה בסוף יולי אשתקד רכשו המשקיעים בעשרת החודשים האחרונים בלבד (אוגוסט 2020-מאי 2021) כ-21 אלף דירות. זוהי כמות הגבוהה מסך רכישות המשקיעים בכל אחת מהשנים 2020-2017. בקצב הנוכחי של רכישות המשקיעים, אשר הואץ עוד יותר מאז תחילת השנה, עשויה שנת 2021 לרשום את אחת הרמות הגבוהות ברכישות המשקיעים בעשרים השנים האחרונות לפחות.
מכירות המשקיעים בחודש מאי הסתכמו ב-2.6 אלף דירות, גידול חד של 48% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 22% בהשוואה לחודש הקודם. מכירות אלו קיזזו במלואו את הגידול החד שנרשם גם במספר הדירות שנרכשו ע"י משקיעים, כך ש"מלאי" הדירות בידי משקיעים נותר ללא שינוי משמעותי בהשוואה לחודש הקודם. במצטבר, מאז החל לרדת לראשונה "מלאי" הדירות בידי משקיעים באפריל 2016 נגרעו ממנו עד מאי 2021 כ-27 אלף דירות.
מכירות הקבלנים בשוק החופשי בלבד הסתכמו בחודש מאי ב-3.3 אלף דירות, גידול חד של 63% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 20% בהשוואה לחודש הקודם. מתוך סך זה, כ-420 דירות נרכשו על-ידי חברות המייעדות את הדירות להשכרה, הרמה הגבוהה ביותר של רכישות אלו לפחות בשנתיים האחרונות.
בניתוח מכירות הקבלנים בשוק החופשי במהלך חודש מאי, על-רקע מבצע "שומר החומות" נמצא כי האזור היחידי בו ניכרת השפעת ימי הלחימה על קצב המכירות של הקבלנים בשוק החופשי היה אזור העיר באר שבע, שספג את מרבית הפגיעות בעורף.
רכישות "דירה ראשונה" בשוק החופשי בחודש מאי הסתכמו ב-4.5 אלף דירות, גידול חד של 41% בהשוואה למאי 2019. הרכישות במסגרת "מחיר למשתכן" הסתכמו ב-1.2 אלף דירות, כאשר לראשונה התבצעו רכישות במסגרת זו בנוף הגליל, בהן בלט שיעור גבוה יחסית של רכישות ע"י בני מיעוטים.
רכישות משפרי הדיור בחודש מאי הסתכמו ב-4.3 אלף דירות, גידול של 24% בהשוואה למאי 2019,. משך הזמן למכירת דירה נותר על רמה גבוהה משמעותית בהשוואה לאשתקד.
בחודש מאי נרכשו 12.5 אלף דירות, גידול של 40% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 15% בהשוואה לחודש אפריל האחרון. בניכוי העסקות בסבסוד ממשלתי ("מחיר למשתכן") עמד מספר העסקות בחודש מאי על 11.3 אלף, גידול של 45% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 18% בהשוואה לחודש הקודם.
בהשוואת רמת העסקות בשוק החופשי בחודש מאי האחרון למקבילים לו בעשרים השנים האחרונות נמצא כי זוהי הרמה השנייה בגובהה. בפלח השוק של הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי זהו חודש מאי הגבוה ביותר בהשוואה זו, אם כי יש לציין כי תרמו לשיא זה רמת רכישות גבוהה יחסית של מתחמי דיור להשכרה ע"י חברות הפועלות בתחום.

תאריך:  27/07/2021   |   עודכן:  27/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גידול של 40% ברכישת דירות בחודש מאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הגידול ברווח במחצית הראשונה של השנה (460 מיליון שקל) וברבעון השני (263 מיליון שקל) נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
איתמר לוין
תשעה שופטים דנים בשאלה האם המשטרה יכולה להשתמש בחומרים שמצאה בטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ועופר גולן, החשודים בהטרדת שלמה פילבר - מעדי המדינה בתיק 4000
איתמר לוין, יצחק דנון
בן-דודו של האדמו"ר הקים קבוצה משלו בתוך החסידות הגדולה והחזקה בישראל    גננת ברשת אגודת ישראל - המפלגה בה שולטת במידה רבה חצר גור - טוענת שהרשת מתנכלת לה משום שבעלה הוא מתומכי הרב אלתר    מתארת מעקב אחרי התכתבויות, דרישות לחרם משפחתי, מעשי אלימות ופיטורים של אנשי חינוך המזוהים עם הרב אלתר
איציק וולף
הרווח הנקי של החברה עמד לראשונה מעל לרף מיליארד הדולרים והגיע לסך של 1.14 מיליארד דולר    במהלך הרבעון השני של השנה דיווחה טסלה על מסירת 201,250 מכוניות חשמליות מתוצרתה, ועל ייצור כולל של 206,421 כלי רכב
איציק וולף
אנסטסיה גורבנקו בת ה-17 שחתה את 100 המטרים בסגנון גב ב-59.53 שניות    לא הצליחה להעפיל לגמר משחה 200 מטר אישי מעורב לאחר שהגיעה בחצי הגמר למקום העשירי הכללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il