X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפקח על הבנקים: מי שנותן שירות כזה - חייב בזהירות מוגברת ראש הרשות לאיסור הלבנת הון: אין להדיר מגזרים פיננסיים שלמים בשל החשש מהלבנת הון, כדי שלא יעברו למישור הבלתי-חוקי
▪  ▪  ▪
אבידן. אין סובלנות לסיכוני ציות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

אין לחייב את הבנקים לתת שירות למי שעוסק במטבעות קריפטו (דוגמת ביטקוין), ובנק הנותן שירות שכזה - חייב לנקוט אמצעי זהירות מוגברים. כך אומר (יום ג', 27.7.21) המפקח על הבנקים, יאיר אבידן. עמדתו מעניקה חיזוק משמעותי לעמדת הבנקים, המתמודדים לעיתים עם תביעות משפטיות בשל סירובם לשרת לקוחות שכאלה.
אבידן דיבר בכנס בנושא פשיעה כלכלית ואיסור הלבנת הון, המשותף לרשות לאיסור הלבנת הון ולאקדמיה הארצית של לשכת עורכי הדין. אבידן הזהיר, כי ביצוע הלבנת הון ומימון טרור באמצעות בנק עלול לפגוע בשמו הטוב של הבנק, באמון הציבור בו ובמערכת הבנקאית כולה, ואף בשמה הטוב של המדינה. לפיכך, אמר, הפיקוח העביר מסר ברור למערכת הבנקאית בדבר החשיבות לניהול הסיכון באופן מוגבר ומיטבי, ללא כל סובלנות לסיכוני ציות.
בהתאם לכך, הוסיף אבידן, הפיקוח על הבנקים דרש ודורש מהמערכת הבנקאית להשקיע משאבים אדירים במערכות מידע לניהול סיכוני הלבנת הון ומימון טרור, במסגרתם הוטמעו מערכי בקרה וניטור קפדניים אחר פעילות הלקוחות תוך קבלת הסברים ואסמכתאות לגבי העברות כספים המתבצעות אל ומחשבונותיהם. פעילות זו מאותגרת עוד יותר עם ההתפתחויות השונות וסביבת הבנקאות המשתנה, למשל ככל שעולה היקף השירותים והמוצרים, הטכנולוגיה והדיגיטציה, או להבדיל העלייה בתחכום ושיטות הפשיעה. גורמים אלו מחייבים את חיזוק מערכות הניטור והבקרה בהיבטים הטכנולוגיים, איתור אנומליות ונתיב הכסף. הציפיה הפיקוחית היא שהדירקטוריון וההנהלה יפעלו לחיזוק הטמעת הנהלים, ההוראות והבקרות בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור באופן אפקטיבי, ובמסגרת זו יקצו את המשאבים הנדרשים לאורך זמן, הדגיש אבידן.
בנוגע למטבעות הקריפטוגרפים אמר אבידן, כי הפיקוח רואה פעילות בנכסים וירטואליים כבעלת סיכון גבוה בהיבטי הלבנת הון ומימון טרור, וככזו יש להפעיל לגביה אמצעי ניטור ובקרה מוגברים. לכן, אין לחייב את הבנקים לתת שירותים הקשורים לנכסים וירטואליים לגוף, בין יחיד ובין תאגיד, שעיסוקו בנכסים אלה. הציפייה של הפיקוח היא, כי בנק הבוחר לתת שירותים אלו, נדרש לפעול אגב ניהול סיכונים מושכל, לרבות ניטור הפעילות ברמה מספקת על מנת להבטיח, כי אין בה בכדי לשמש להלבנת הון או למימון טרור.
בכוונת הפיקוח להמשיך לקדם עד סוף השנה אסדרה ייעודית ללקוחות פרטיים הקונים או מוכרים מטבעות קריפטוגרפים. כחלק בלתי נפרד משיקולי הפיקוח והמערכת הבנקאית, אמר אבידן, נדרש יהיה לוודא את אפקטיביות יכולות האכיפה של המאסדרים הרלוונטיים האחרים בשרשרת הערך. מניעת ארביטראז' בין המאסדרים וגורמי האכיפה תביא למינימום את הסדקים בפיקוח, וברור שיש לפעול בתחום זה, אמר.
יש צורך בפיקוח מקצועי ואפקטיבי
גם ראש הרשות למניעת איסור הון, שלומית ווגמן-רטנר, עמדה על החיוניות של שיתוף פעולה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר. לדבריה, משטר איסור הלבנת הון אפקטיבי חייב להיות מבוסס סיכון, ולא לנקוט בהדרה פיננסית של סקטורים שלמים מהמערכת הפיננסית. סקטור שנחסם במישור פעילות נורמטיבי - יעביר את פעילותו למישור הלא-חוקי, הזהירה, ולכן משטר אפקטיבי מחייב הכלה פיננסית.
ווגמן-רטנר הדגישה, שמשטר איסור הלבנת הון נועד להגן על יושרתה של המערכת הפיננסית, אך לא נועד למנוע פעילות פיננסית לגיטימית. לכן, כל הגורמים נדרשים להבין ולהעריך סיכונים, לנהל סיכונים ולמקד משאבים באופן מבוסס סיכון, כדי להשיג מטרות לאומיות וכלכליות. כדוגמאות למגזרים הנדרשים לכך הציגה את ענף הפינטק, המטבעות הווירטואליים והמזומן.
לצד זאת הדגישה ווגמן-רטנר, כי בהחלת הרגולציה לבדה אין די. יש צורך גם בפיקוח מקצועי ואפקטיבי, מבוסס סיכון, כדי להעניק לשחקנים הפיננסיים את הביטחון, שהמגזר מנהל בצורה נאותה את הסיכון. היא גילתה, כי הממשלה בוחנת להפקיד בידי הרשות את הפיקוח על מגזרי הפינטק והקריפטו בתחום מניעת הלבנת ההון. היא הוסיפה, כי כעת חייבות חברות הנכסים הווירטואליים לעמוד בדרישות החוק ברמה גבוהה, וכי אם בו לא יעשו זאת - תינקט נגדן יד קשוחה, ככל שהרשות תפקח עליהם.

תאריך:  27/07/2021   |   עודכן:  27/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים לא חייבים לתת שירות לסוחרי מטבעות קריפטו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה שוחח עם הג'ודוקא הישראלי שהפסיד בשמינית גמר תחרות הג'ודו באולימפיאדה    "רוצה לחזק אותך ולהגיד לך כמה אני מעריך אותך ואת הרוח שאתה מביא, לציבור בכלל וכלפי הנוער בישראל בכלל. בשבילנו אתה גאווה גדולה"
מירב ארד
המחקר שנערך באוניברסיטת חיפה מתאר מכלול עצמות של תת-מין של חולדת הרעמה, מכרסם גדול ונדיר שחי כיום במזרח אפריקה שהתגלה בחפירות במדבר יהודה ושופך אור על "הפרוזדורים האקולוגיים" שדרכם הגיעו בני האדם הקדמון מאפריקה ללבנט
איציק וולף
סך הדירות שנרכשו עמד על 12.5 אלף דירות    בקצב הנוכחי של רכישות המשקיעים, אשר הואץ עוד יותר מאז תחילת השנה, עשויה שנת 2021 לרשום את אחת הרמות הגבוהות ברכישות המשקיעים בעשרים השנים האחרונות לפחות    האזור היחיד שהושפע ממבצע שומר חומות - באר שבע
איציק וולף
הגידול ברווח במחצית הראשונה של השנה (460 מיליון שקל) וברבעון השני (263 מיליון שקל) נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
איתמר לוין
תשעה שופטים דנים בשאלה האם המשטרה יכולה להשתמש בחומרים שמצאה בטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ועופר גולן, החשודים בהטרדת שלמה פילבר - מעדי המדינה בתיק 4000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il