X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
248 המחאות ב-31 מיליון שקל לפרעון עד סוף השנה

תביעה: קצין משטרה לשעבר נטל עשרות מ"ש

18 קבלנים וחברות, לקוחות הצ'יינג' שמנהל אילן ארביב, טוענים שהוא אינו מבצע את נכיון הצ'קים עליו הסכימו איתו אלא מפזר את ההמחאות שלהם חוות דעת גרפולוגית מצביעה על זיוף חתימתו של אחד מן התובעים על שלוש המחאות שנמסרו להוצאה לפועל
▪  ▪  ▪
לקבל את הסכום בניכוי עמלה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

קצין המשטרה לשעבר-אילן ארביב מחזיק במאות המחאות בשווי עשרות מיליוני שקלים, כנגדן הוא אמור לבצע נכיון צ'קים - אך הוא מושך אותם מבלי להעביר את התמורה לבעליהם. כך טוענים 18 קבלנים וחברות בנייה, לקוחות הצ'יינג' של ארביב, בתביעה שהגישו (27.7.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ארביב ונגד חברת א.א. גרופ שיווק יזמות מימון והשקעות שבבעלותו. על-פי הנספח לתביעה, ארביב מחזיק 248 המחאות בשווי כולל של 31 מיליון שקל, שזמן פרעונן הוא מהחודש שעבר ועד סוף 2021.
התובעים הם אבי מיטב, אילן אטיאס, עבד אל-אילה ג'בארין, עו"ד מיכאל עירוני, ניר משעל, שרוליק טאייב ו-12 חברות שונות, רובן כאמור בתחום הבנייה. על-פי התביעה, הם נזקקו לאשראי חוץ-בנקאי למימון פעילותם ופנו לצ'יינג' שמנהל ארביב כדי לבצע נכיון צ'קים: קבלה מיידית של הסכום הנקוב בהמחאה דחויה, תוך הפחתת העמלה של מבצע הניכיון. הקשר נוצר באמצעות טאייב מצד הלקוחות ועומר חמו מצידו של ארביב.
בתביעה נטען, כי בניגוד לחוק - ההסכם בין הצדדים היה בעל-פה ולא בכתב. ההתקשרות החלה בפברואר השנה ובחודשיים הראשונים שלה אכן העביר ארביב את הסכומים כנגד ההמחאות שקיבל. אולם, טוענים התובעים, מאז אפריל השנה הוא אינו מעביר להם את כספי הניכיון, אך ממשיך לפזר את ההמחאות שלהם. התובעים אומרים, כי תחילה העריכו שארביב מחזיק את ההמחאות כ"בנות ערובה", אך בשבועות האחרונים החלו לקבל תביעות מן ההוצאה לפועל לפרעון ההמחאות - מה שמלמד שארביב מעביר אותן הלאה.
לטענת התובעים, ארביב זייף חתימות, שינה כרטיסיות, ביצע ניכיון מבלי להחתים על הסכם ולפתוח כרטיס ועשה שימוש בחברות ובנהנים פיקטיביים. לתביעה מצורפת חוות דעת של הגרפולוגית פנינה אריאלי, לפיה זויפו החתימות על שלוש המחאות שהעביר אבי מיטב לארביב ואשר הוגשו לגבייה בהוצאה לפועל, דהיינו: חתימת ההיסב שעל גבי ההמחאות איננה שלו. הלקוחות מבקשים מבית המשפט לבטל את הסכמיהם עם ארביב ולהורות לו להחזיר את ההמחאות. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אליאור וקנין וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  19/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: קצין משטרה לשעבר נטל עשרות מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קבוצת ההתעלמות של ארה"ב הודעה: "אנו תומכים בהחלטה של סימון, ומצדיעים לאומץ שלה. הפכה למודל לחיקוי"    אתמול היא פרשה מהתחרות הקבוצתית "מסיבות מנטליות"
מירב ארד
לאחר מכן, חזר יו"ר יהדות התורה מהדברים שאמר לבקשת יו"ר הישיבה ח"כ טיבי ותקף: "הוא אשם באלה שמתים עכשיו מהקורונה"    תקף גם את ח"כ גלעד קריב וכינה את השר כהנא - "אנטיוכוס"    מלשכת ח"כ גפני נמסר: "הדברים הוצאו מהקשרם"
עידן יוסף
ההמלצות: סוף לחבילות הבסיס בכבלים ובלווין ואין בלעדיות בספורט    נטפליקס תחויב להשקיע בתוכן ישראלי    פיקוח על פרטנר TV וסלקום TV    תישקל הכנסת פרסומות לערוצים המסחריים וביטול החובה לשידור חינם של ערוצי 12 ו-13
עידן יוסף
את הדברים מסרה לוועדת הכלכלה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, בתגובה לשאלת היו"ר מיכאל ביטון שביקש דיווח על התוכניות העתידיות - בדיון בו אישרה הוועדה את התקנות האוסרות על-כניסת מלווים לטרמינל
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה מקדם תוכנית לחייב את מפעילי התחבורה הציבורית להגיע באופן הדרגתי ל-100% רכש אוטובוסים מאופסי פליטות בתחבורה הציבורית העירונית    טיוטת ההוראות המחייבות פורסמה להערות הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il