X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ששת הח"כים טוענים שהממשלה מעקרת את יכולתה של האופוזיציה למלא את תפקידה בכך שנטלה לעצמה רוב של שניים-שלושה ח"כים בוועדות העיקריות בג"ץ פסק שוב ושוב שאינו מתערב בעבודת הכנסת
▪  ▪  ▪
דיוני הוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

שישה חברי כנסת מן האופוזיציה מבקשים מבג"ץ (יום ד', 28.7.21) לבטל את החלטת הוועדה המסדרת והמליאה בעניין יחסי הכוחות בוועדות הכנסת, בטענה שהם מוטים בצורה ברורה לטובת הקואליציה. News1 מעיר, כי בג"ץ פסק שוב ושוב שאינו מתערב בעבודת הכנסת, כך שלכאורה הסיכוי שהעתירה תתקבל הוא קלוש. העותרים טוענים, כי מדובר בפגיעה קשה במרקם החיים הפרלמנטריים וביסודות המשטר החוקתי, ולכן יש מקום להתערבות נדירה של בג"ץ. השופט עוזי פוגלמן קבע שהעתירה תידון תוך שבועיים וביקש לקבל גם את עמדת היועץ המשפטי לממשלה.
העתירה הוגשה בידי דוד ביטן, מירי רגב, קטי שטרית ופטין מולא מן הליכוד ומשה ארבל ומיכאל מלכיאלי מסיעת ש"ס. הם מבקשים מבג"ץ להורות לוועדה המסדרת, בה יש רוב לנציגי הקואליציה, לגבש הצעה בנוגע להרכב הוועדות הקבועות, אשר תתחשב בהרכב הסיעתי של הכנסת ה-24 ובגודל הסיעות בה.
העותרים אומרים, כי בכנסת ה-20 היה לקואליציה יתרון של 61 ח"כים מול 59, ולכן ההפרש בינה לבין האופוזיציה ברוב הוועדות החשובות היה של חבר כנסת אחד בלבד. לעומת זאת, כאשר יחסי הכוחות זהים (אך הפוכים בכיוונם) בכנסת הנוכחית, יהיה לקואליציה יתרון של שלושה חברי כנסת בוועדת הכנסת ושל שני חברי כנסת בוועדות הכספים, החוקה והעבודה. לטענתם, מאחר שהממשלה תלויה על בלימה - היא מבקשת לסלק מדרכה מכשולים פרלמנטריים, באמצעות עיקור כוחה של האופוזיציה למלא את תפקידה, וזאת תוך פגיעה ממשית וקשה בערכים עליהם נשענים הדמוקרטיה והחיים הפרלמנטריים בישראל.
העותרים מצטטים את דברי היועצת המשפטית לוועדת הכנסת, ארבל אסטרחן, אשר אמרה לוועדה המסדרת, כי מדובר בהצעה בעייתית שהייתה נכתבת אחרת בידי הייעוץ המשפטי לכנסת. לדבריה, הבעיה המרכזית היא שנציגי הליכוד מרוכזים במספר קטן של ועדות, והיא הייתה ממליצה לשנות זאת. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אילן בומבך ושי לוי, וטרם הוגשו תגובות הכנסת והסיעות.

תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  28/07/2021
+רק 6.25% רכשו מערכת למניעת שכחת ילד
22:27 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושרה החובה להתקין מערכת שתמנע שכחת ילדים ברכב המסיע ילדים מתחת לגיל 4 - תידחה רק עד 1 במרס 2022 למרות בקשת שרת התחבורה לדחות את כניסת התקנה לתוקף עד ליוני 2022  ▪  עוד אושר: השרה מיכאלי תדווח לוועדה פעמיים על ההיערכות ועל התקדמות במתן סיוע וסבסוד - דיווח ראשון יתבצע עד 1 בנובמבר 2021 ודיווח שני עד 15 במרס 2022

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הצעות רפורמת הקנביס נפלו בטרומית
19:34 28/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

האופוזיציה ניצחה את הקואליציה והפילה את הצעת החוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים  ▪  55 חברי כנסת התנגדו להצעה - כולל חברי הכנסת מסיעת רע"ם - מול 52 בלבד שתמכו בה  ▪  גורמים בקואליציה תוקפים את ח"כ השכל שביקשה להעלות את ההצעה להצבעה: "מהלך פזיז ובעיקר לא מסודר, לא ככה מעבירים חוק, זו פשוט התנהלות חסרת אחריות"

[צילום: ערוץ כנסת]
כישלון של השכל בחקיקת הדגל שלה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
האופוזיציה חוגגת במליאה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מצב החרום: הממשלה תדווח לכנסת כל 3 חודשים
19:06 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה ממליצה להאריך את מצב החרום בשנה נוספת, אך לדרוש מהמשרדים דיווח שוטף  ▪  5 חוקים ו-16 צווים עדיין טעונים הסדרה  ▪  משרד המשפטים: יש נושאים שבכותרת נראים פשוטם מאוד, אבל מהווים הסדרה של משק שלם כמו הדבש או היהלומים וזה לוקח זמן

עו"ד איל זנדברג [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+כ"ץ: פקידי האוצר תפסו שר פראייר
16:39 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר לשעבר תוקף את חוק ההסדרים של ליברמן: "הם הוציאו מתוך המגירות האדומות והשחורות את כל התוכניות שאנחנו זרקנו - כל העלאות המיסים וכל הגזרות. הם יושבים בלילה וצוחקים"

ליברמן וכ"ץ בטקס חילופי השרים [צילום: דוברות משרד האוצר]
+המחווה לחלל צה"ל שאיחדה את הכנסת
16:20 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: דוברות הכנסת]
משפחתו של חלל צה"ל מקס שטיינברג [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פורסמו שמות מועמדי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים
15:34 28/07/21  |  עידן יוסף

מועמדת הליכוד לוועדה לבחירת שופטים היא חברת הכנסת קרן ברק (חדשות 12). מטעם האופוזיציה מועמדת חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה).

+ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו הצביעו נגד החלת הריבונות
14:58 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ זוהר: "הצעת החוק הזו תחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו ומי האופורטוניסט שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו"  ▪  שר המשפטים גדעון סער השיב: "בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן, נתניהו הציג את ההישג המרכזי שבכל המבנה הפריטטי ובכל זכות הווטו, החריג היחיד זה עניין הריבונות. אז למה אין ריבונות?"

ח"כ מיקי זוהר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+העבודה מאיימת לטרפד את חוק ההסדרים
14:02 28/07/21  |  עידן יוסף

גורמים במפלגת העבודה: "לא נוכל להתקדם עם חוק ההסדרים כל עוד הרפורמה תהיה בחוק הסדרים או לחלופין ייחתם הסכם בין נציגי הממשלה לחקלאים" (חדשות 12).

+ח"כ דיסטל פרצה בבכי במליאה
13:23 28/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחתה בסערת רגשות על שתיקת הפמיניסטיות על אונס אישה בידי מסתנן בדרום ת"א  ▪  מעצרו של החשוד בתקיפה הוארך ביום אחד לאחר שהנאנסת לא יכלה להצביע עליו במסדר זיהוי  ▪  השרה מיכאלי לדיסטל: את לא עומדת בפיתוי

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בטרומית: ביהמ"ש יוכל לפסול ראיה שהושגה באמצעים פסולים
12:37 28/07/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הראיות (פסילת ראיה), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת שרן מרים השכל, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ אופיר כץ. 61 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים, וההצעה תועבר לוועדת חוקה.
מוצע בה כי בית המשפט יהיה רשאי לפסול ראיה שהושגה באמצעים פסולים שננקטו כלפי הנאשם או כל אדם אחר.
ח"כ השכל: "אמון הציבור במערכת המשפט וברשויות האכיפה הוא אחד התנאים החיוניים לקיומו של סדר ציבורי ולעשיית צדק. הצעת החוק הזו היא אבן דרך חשובה בהשגת שניהם גם יחד". שר המשפטים גדעון סער השיב כי הממשלה תומכת בהצעה בתנאי שהנוסח שלה יוכפף להצעת חוק ממשלתית שעתידה לבוא לאישור בקרוב.

+הוארכה חובת המעסיק לספק מגורים לפועלים פלשתינים בישראל
11:51 28/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הדיון, מתחו יו"ר הוועדה וחברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן, יוראי להב-הרצנו ומופיד מרעי ביקורת על משרדי הכלכלה, הבינוי והשיכון והחקלאות, מכיוון שלא הציגו לוועדה נתונים על אכיפת קיום ההוראות בשטח

יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+חוק הדיינים אושר סופית במליאה
11:13 28/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שבעד החוק הצביעו 59 חברי כנסת ונגד הצביעו 54  ▪  השר לשירותי דת, מתן כהנא: "הוועדה למינוי דיינים בראשותי תבחר דיינים מצוינים, סוג הכיפה שלראשם וארץ המוצא של הוריהם לא יהוו יותר שיקול"

השר כהנא במליאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אילן בומבך / Ilan Bombach  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שי לוי / Shai Levi  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים באופוזיציה עתרו לבג"ץ: להתערב בהרכב הוועדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
מחתה בסערת רגשות על שתיקת הפמיניסטיות על אונס אישה בידי מסתנן בדרום ת"א    מעצרו של החשוד בתקיפה הוארך ביום אחד לאחר שהנאנסת לא יכלה להצביע עליו במסדר זיהוי    השרה מיכאלי לדיסטל: את לא עומדת בפיתוי
מירב ארד
במהלך הדיון, מתחו יו"ר הוועדה וחברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן, יוראי להב-הרצנו ומופיד מרעי ביקורת על משרדי הכלכלה, הבינוי והשיכון והחקלאות, מכיוון שלא הציגו לוועדה נתונים על אכיפת קיום ההוראות בשטח
מירב ארד
שבעד החוק הצביעו 59 חברי כנסת ונגד הצביעו 54    השר לשירותי דת, מתן כהנא: "הוועדה למינוי דיינים בראשותי תבחר דיינים מצוינים, סוג הכיפה שלראשם וארץ המוצא של הוריהם לא יהוו יותר שיקול"
מירב ארד
לאחר מכן, חזר יו"ר יהדות התורה מהדברים שאמר לבקשת יו"ר הישיבה ח"כ טיבי ותקף: "הוא אשם באלה שמתים עכשיו מהקורונה"    תקף גם את ח"כ גלעד קריב וכינה את השר כהנא - "אנטיוכוס"    מלשכת ח"כ גפני נמסר: "הדברים הוצאו מהקשרם"
עידן יוסף
את הדברים מסרה לוועדת הכלכלה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, בתגובה לשאלת היו"ר מיכאל ביטון שביקש דיווח על התוכניות העתידיות - בדיון בו אישרה הוועדה את התקנות האוסרות על-כניסת מלווים לטרמינל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il