X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בהודעה רשמית טענו הבריטים כי "בסבירות גבוה אירן עומדת מאחורי המתקפה" הרמטכ"ל כוכבי שוחח עם עמיתו הבריטי • רה"מ בנט הבהיר: נעביר לאירן את המסר בדרכים שלנו טהרן הכחישה מעורבות באירוע
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

תקיפת הספינה במפרץ עומאן: בישראל לא מתכננים להבליג על הפגיעה בספינה - לפי דיווח בעיתון כוויתי, ישראל קיבלה אור ירוק מארה"ב ובריטניה לפעול נגד מטרה אירנית - נמל או ספינה צבאית.
ממשלת בריטניה פרסמה (יום א', 1.8.21) הודעה חריגה ובה אצבע מאשימה כלפי אירן. "על-פי הערכותינו, בסבירות גבוה אירן עומדת מאחורי המתקפה בה נעשה שימוש בכטב"ם אחד או כמה כטב"מים", נכתב בהודעה. בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח היום עם עמיתו הבריטי "על אודות האירועים האחרונים במרחב והאתגרים המשותפים לשתי המדינות".
במתקפה על הספינה בניהול ישראלי במפרץ עומאן נהרגו שני נינים זרים - בריטי ורומני. שר החוץ הבריטי דומיניק ראב אמר כי הם "עובדים יחד עם שותפינו בעולם על תגובה משותפת להתקפה הבלתי מקובלת הזו". ראב הוסיף: "על אירן להפסיק לבצע התקפות כאלה, כלי-שיט צריכים לנוע בחופשיות ובביטחון לפי החוק הבינלאומי".
דובר משרד החוץ של אירן שלל היום את מעורבותה של טהרן באירוע, ואמר כי מדובר בטפילת האשמות ציונית. ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר: "נעביר לאירן את המסר בדרכים שלנו. אני רוצה להודות למשרד החוץ ולשר החוץ יאיר לפיד על פועלם בעניין". לפני ההכחשה מטהרן, לפיד שוחח אמש עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ודן עמו ב"גיבוש תגובה בינלאומית ממשית ויעילה".
שלשום הותקפה ספינה בבעלות יפנית, המשתייכת לחברת הספנות "זודיאק" - שנמצאת בניהול משפחת עופר הישראלית. בעקבות התקיפה, קיים שר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. בכיר ישראלי הבהיר כי "צפויה תגובה ציונית הולמת", וגורמי ביטחון דרשו מאנשי משרד החוץ לפעול גם במישור המדיני.

תאריך:  01/08/2021   |   עודכן:  01/08/2021
+בלינקן: משוכנעים באחריות אירן
20:45 01/08/21  |  עידן יוסף

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארצו משוכנעת כי אירן עומדת מאחורי תקיפת הספינה ובהבאה למותם של חפים מפשע.
שר החוץ יאיר לפיד מסר, ביומיים האחרונים דיברתי גם עם מזכיר המדינה וגם עם עמיתיי בעולם בנושא. המשטר הרצחני באירן ופעולות הטרור שהוא מייצא הם איום גלובלי.
אני שמח שגם ארה"ב וגם בריטניה מגנות את פעולות הטרור האלה. האיום משלטון הטרור באירן רק יגבר לאחר עלייתו לשלטון של 'התליין מטהרן' ראיסי. העולם כולו צריך להציב חומה בצורה - מדינית וביטחונית כנגד אירן. ישראל תמשיך את השיח עם בעלות בריתנו בעולם ונעבוד ביחד על הצעדים הדרושים כנגד הטרור האירני.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקיפת הספינה במפרץ: אור ירוק לתקיפת מטרה אירנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח במהלך סוף השבוע עם שרי החוץ של בריטניה ושל רומניה ועם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן    במוקד השיחות: הפעילות המשותפת הנדרשת מול הטרור האירני, והצורך בתגובה דיפלומטית מתואמת, ממשית, ויעילה
עידן יוסף
ציין שמטוסי קרב ישראלים שיגרו משטחה האווירי של לבנון טילים לעבר אזור חומס שבסוריה, אך הטילים הושמדו באמצעות מערכת נשק רוסית    לפי פרסומים זרים, ישנה עליית מדרגה בתקיפות הישראליות - ונראה שברוסיה מתאמצים לשדר מסר: אנחנו פועלים כדי לסכלן
עידן יוסף
ערוץ אל ערבייה: עימאד אל-אמין מחיזבאללה חוסל בתקיפה ישראלית במערב סוריה    מרכז המעקב הסורי דיווח על מותו של סייד אחמד קוריישי ממשמרות המהפכה
יעקב קורי
יש לנו שני עמים אמיצים - היהודים והערבים ויכול היה להיות שלום מעולה ותמידי פה, אלמלי הנהגות מתלהמות, אלמלי כמה רודפי שלום קיצונים ו"אמיצים"
איציק וולף
שר הביטחון האשים את לבנון באחריות לירי הרקטות לעבר ישראל לפנות בוקר    הצהיר כי מדינת ישראל לא תאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל    "אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il