X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בירושלים קובע:

אש"ף יפצה על "אקילה לאורו"

ישלם 800,000 שקל ליורשיהן של שתי נשים שהיו בין החטופים בספינה באוקטובר 1985, לאחר שבית המשפט קבע שהוא נושא באחריות לחטיפה - שבוצעה בפועל בידי החזית לשחרור פלשתין
▪  ▪  ▪
אקילה לאורו. חרדת מוות [צילום: ד"ר ווקר]

אש"ף יפצה ב-800,000 שקל את יורשיהן של שתי נשים אמריקניות שהיו בין החטופים באונייה "אקילה לאורו" באוקטובר 1985. כך קובעת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים אילני. השתיים תבעו 10 מיליון שקל כל אחת וההליך נמשך מאז שנת 2000.
את החטיפה ביצעו אנשי החזית לשחרור פלשתין בפיקודו של מוחמד זיידאן ("אבו עבאס"), והם רצחו את ליאון קלינגהופר - יהודי אמריקני קשיש שהיה מרותק לכסא גלגלים. את התביעה הגישו סופי צ'סר ואנה שניידר, שהיו בזמן החטיפה בנות 69 ו-72 (בהתאמה), בטענה לחרדת מוות אותה חוו בזמן החטיפה ולנזקים נפשיים משמעותיים אחריה. השתיים הלכו לעולמן לאחר הגשת התביעה ועזבונותיהן המשיכו לנהל אותה.
המחלוקת המרכזית הייתה בשאלה האם אש"ף היה אחראי לפעולותיה של החזית לשחרור פלשתין, ואילני עונה עליה בחיוב (21.7.21) בהסתמך על עדותו של ד"ר דוד פולק, מזרחן מאוניברסיטת הרווארד ואנליסט למזרח התיכון בממשל האמריקני בעת החטיפה. הוא קבע, כי החזית הייתה חלק מאש"ף והממשל האמריקני אף ייחס את החטיפה לאש"ף, כולל אישורה בידי יאסר ערפאת ומימונה בידי הארגון. מדובר בעדות מכלי ראשון הנתמכת בצעדיו של הממשל האמריקני בזמן אמת, אומרת אילני, בעוד אש"ף לא הביא עדים כלשהם שיסתרו אותה. "התובעות הוכיחו במאזן ההסתברויות וברמת ההוכחה הנדרשת במשפט אזרחי כי אש"ף נושא באחריות ישירה לחטיפת הספינה", היא קובעת.
אילני גם מקבלת את גרסתם של ילדי התובעות לגבי האירועים שעברו על אמותיהם בזמן החטיפה, באומרה שהם לא ניסו להגזים ולהעצים את תיאוריהם. "מדובר באירוע חמור מחריד ומזעזע. אירוע שבו נשים בשנות ה-70 לחייהן נחטפות בידי מחבלים ומצויות במהלך יומיים-שלושה בפחד מוות ובסיכון ממשי שבכל רגע המחבלים יממשו את איומיהם וירצחו אותן וכאשר ברקע נשמעה ירייה (ואף אם לא ידעו באותה עת שמדובר ברצח של ליאון קלניגהופר ז"ל)", אומרת אילני.
בנוגע לנזק אומרת אילני, כי לא עלה בידי התובעים להוכיח שלמנוחות נגרמה נכות נפשית לצמיתות. הן לא הגישו תיעוד רפואי ולא נבדקו במישרין, השתיים לא פנו לקבלת סיוע נפשי ולא הוצגו ראיות לנכות שכזאת. מגיע להן פיצוי על עוגמת הנפש, כליאת שווא ובעיקר החרדה העמוקה בה היו נתונות. היא הגיעה למסקנה שיש לפסוק להן פיצוי מוגבר אך לא פיצוי עונשי, כאמור - 400,000 שקל לכל אחת. עוד פסקה אילני הוצאות בסך 100,000 שקל לכל תובעת. את התובעות ייצגו עוה"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מיקי קידר ואבי גז, ואת אש"ף - עוה"ד יוסי ארנון וירון לביא.

תאריך:  02/08/2021   |   עודכן:  02/08/2021
+פתח תקוה: חשד לפיגוע; גבר נדקר ונפצע קשה
18:20 02/08/21  |  עידן יוסף

בשעה 18:04 נדקר בסכין גבר יהודי בן 53 ברחוב חיים גרינברג בפתח תקווה. מצבו מוגדר קשה והוא הובהל לבית חולים. נבדק חשד לפיגוע.

+במגזר הערבי לא מלמדים שזו מדינה יהודית
08:30 02/08/21  |  ד"ר גדי טאוב   |   לרשימה המלאה

שומר סף מספר 90, עם ד"ר צבי צמרת

[צילום: מירי צחי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר גדי טאוב
שומר סף מספר 90, עם ד"ר צבי צמרת
עמנואל בן-סבו
אבי הר אבן, עלה בלהבות עם המלון הבוער אליו נזרקו בקבוקי תבערה    שלושה שבועות היטלטל אבי הר אבן בין החיים למוות עד אשר הוכרע
יורם אטינגר
האם מדינה פלשתינית תקדם את - או תחריף את - הסכסוך הפלשתיני? האם מדינה פלשתינית תגביר - או תדרדר - את יציבות המזרח התיכון? האם מדינה פלשתינית תסייע ל-או תפגע ב-הרחבת מעגל השלום ישראל-ערב?
עידן יוסף
ח"כ זוהר: "הצעת החוק הזו תחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו ומי האופורטוניסט שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו"    שר המשפטים גדעון סער השיב: "בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן, נתניהו הציג את ההישג המרכזי שבכל המבנה הפריטטי ובכל זכות הווטו, החריג היחיד זה עניין הריבונות. אז למה אין ריבונות?"
איתן קלינסקי
לאותם סותמי בארות מים חיים בגב הר יהודה ובשיפוליו המדבריים כיוון משורר תהילים בפרק נ"ה 24 - "...תורידם לבאר (לבור) שחת, אנשי דמים ומרמה..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il