X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרבנות הראשית במלחמה על השליטה הכלכלית

"אסור לרב להעניק כשרות שלא במקומו"

הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף ומועצת הרבנות הראשית פרסמו מכתבים שבהם הם טוענים כי על-פי ההלכה אסור לרב להעניק כשרות במקום שבו מכהן רב אחר, וכי מסלול עוקף רבנות בכשרות דומה למסלול עוקף משרד הבריאות המאויש בידי רופאים מכחישי קורונה למרות שהמגזר החרדי אינו סומך על הרבנות כתבו ש"המקפידים על הכשרות נותנים אמון מלא ברבנות הראשית"
▪  ▪  ▪
הרבנים הראשיים. מכתבים נפרדים - התנגדות אחת [צילום: קובי אלתר]

הרב הראשי הספרדי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, וכמעטי כל חברי מועצת הרבנות הראשית חתמו על מכתב שבו הם טוענים כי על-פי ההלכה אסור לרב להעניק כשרות או לעסוק בענייני כשרות במקום שבו יש רב מכהן.
המכתב מכוון נגד רפורמת הכשרות שמוביל השר לענייני דת, מתן כהנא, לפתיחת שוק מתן תעודות הכשרות ולהסרת הבלעדיות של הרבנות הראשית לישראל בתחום.
לטענת הרב יצחק יוסף והרבנים שמעון אליטוב, יצחק פרץ, רצון ערוסי, יצחק גרוסמן, יעקב רוז'ה, יצחק רלב"ג, אליעזר שמחה וייס, יעקב שפירא, שמואל אליהו, יהודה דרעי ויצחק לוי, המקפידים על הכשרות נותנים אמון מלא ברבנות הראשית. זאת, על-אף המגזר החרדי ככלל אינו סומך על הכשרות של הרבנות הראשית לישראל אלא על כשרויות של גופי הבד"ץ הפרטיים - בהם בד"ץ בית יוסף הקשור למשפחתו של הראשון לציון. ככלל, הציבור החרדי דורש מסלולי מהדרין מיוחדים שלהם, או סומך רק על הבד"צים החרדיים למיניהם (חלקים בציבור החרדי אף אינם סומכים זה על הבד"ץ של זה).
"המחשבה לפיה בשל חוסר הצלחה של גורמים פרטיים חסרי אחריות להיכנס למערך הכשרות תבוטל מערכת הכשרות הציבורית במדינת ישראל היא מחרידה כל לב", כתבו והוסיפו כי "מועצת הרבנות הראשית מודיעה כי על-פי ההלכה אסור לרב להעניק כשרות או לעסוק בענייני כשרות מחוץ לתחומו במקום שבו יש רב מכהן". לא נמסרו הנימוקים ההלכתיים לקביעה זו.
News1 מציין כי הבד"צים החרדיים מעניקים כשרויות בכל הארץ, בלא כל קשר למיקומם הגאוגרפי ותוך התעלמות הן מרבני הערים והן מהרבנות הראשית.
הרב הראשי האשכנזי לישראל, נשיא בית הדין הרבני הגדול דוד לאו, בלט בהיעדר חתימתו מן המכתב. עם זאת, עובדה זו לא אומרת שהרב לאו תומך ברפורמה. במכתב נפרד טען כי פתיחת שוק הכשרות לתחרות תפגע ברמת הכשרות וכי הציבור המסורתי ותיירים שיגיעו לישראל יהיו הראשונים שיפגעו משום שהם יסמכו על תעודת הכשרות מבלי לדעת להבחין בפרטים הרשומים בה.
"האפשרות למסלול עוקף רבנות ראשית ולפיו שלושה רבנים (אחד מהם רב עיר בפועל והאחרים מוסמכים בלבד) חמור עוד יותר. דימיתי זאת למסלול עוקף משרד הבריאות של שלושה רופאים מכחישי קורונה", טען והוסיף כי עם כל הכבוד לרבנים שיהיו במסלול עוקף הרבנות, מי מהם התנסה באחריות לכשרות מטבחים ציבוריים.

תאריך:  03/08/2021   |   עודכן:  03/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אסור לרב להעניק כשרות שלא במקומו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
AL PI HA'CHOK, MIYAD LE'FATRAM
Haim Mevin USA  |  3/08/21 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבינט הקורונה יתכנס בצהריים לדיון בהחמרת ההגבלות ועל הפרק צמצום התכנסויות ואיסור התכנסות של יותר מ-100 איש והחזרת חובת עטיית מסכות במרחב הציבורי    מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לעלות ועומד על 221
מחלקה ראשונה
גרמניה מכריזה מלחמה על צרפת
עידן יוסף
המשטרה מדווחת על זינוק בהיקף התיקים שנפתחו בעבירת החזקת נשק שהביאו ל-2,624 נחקרים    ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: עונש מינימום של שנת מאסר
איציק וולף
משרד החוץ טוען כי החלטת האיחוד האירופי לשלוח נציג בכיר לטקס השבעתו של איברהים ראיסי, "הקצב מטהרן", לנשיא אירן מעוררת תמיהה ומעידה על שיקול דעת מוטעה    "חנופה והתרפסות מול משטרים אלימים וטוטליטריים מזמינים רק עוד אלימות ואגרסיביות"
עידן יוסף
20 שנה אחרי הפיגוע בו נרצחו בני משפחתם, האחים סחיווסחורדר פגשו לראשונה את הצוות שהעניק להם טיפול ראשוני במרכז הרפואי שערי צדק    המפגש המרגש התקיים בחדרי הלידה בשערי צדק באירוע הקדשת חדר לידה לזכר בני המשפחה שנרצחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il