X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתוך 22 מיליון דונם שטח המדינה - כ-7% בלבד משטחי המדינה מתאימים לתכנון ע"י הרשות - 1.59 מיליון דונם 21,000 יח"ד נרכשו להשקעה ב-10 חודשים האחרונים
▪  ▪  ▪
יעקב קוינט בדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הכספים מקיימת (יום ד', 4.8.21) דיון בנושא 'הזינוק במחירי הדיור בישראל' - דיון המשך בנושא, בהשתתפות מנכ"ל רמ"י, יעקב קוינט.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר אמר פתח את הדיון: "הוועדה תזמן גורמים רלוונטיים הקשורים לנושא, שיכולים להשפיע על ההיצע וגם על הביקוש. המטרה היא להכין את חברי הוועדה ואת הציבור לקראת חוק ההסדרים שהולך לבוא אלינו בסוף החודש, כדי שנוכל לבחון את הצעדים שהממשלה מתכוונת לעשות כדי לטפל בנושא הדיור, מתוך ידע שנצבור, ונתונים של אנשי המקצוע בתחום".
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר בדיון: "כמעט אין יחידות דיור שממתינות לשיווק ולא משווקות, בצד הביקוש יש הרבה גורמים שמשפיעים - הריבית במשק, כאשר הריבית נמוכה והכסף זול, יש אלטרנטיבה להשקה בדיור. רק בחודש מאי נרכשו 2,600 יחידות להשקעה", כך הציג גם קוינט כי 21,000 יח"ד נרכשו להשקעה ב-10 חודשים האחרונים (אוג' 20 - מאי 21).
קוינט ציין כי בבעלות קק"ל 12% משטחי המדינה, ו-11% נמצאים ברשות רשות הפיתוח, אך חלק ניכר מהן מוחזקות בידי חוכרים שונים ולמדינה שליטה אפסית בהן, וכי מתוך 22 מיליון דונם שטח המדינה - כ-7% בלבד משטחי המדינה מתאימים לתכנון ע"י הרשות - 1.59 מיליון דונם. זאת לאחר הפחתת שטחי אש, גנים לאומיים, שמורות טבע, יערות קק"ל שטחי חקלאות, ועוד.
קוינט הציג כי עד יוני 21 - תוכננו 11,150 דיור עד יוני 2021, ושווקו 27,983 יחידות: "נותרו יתרות קטנות בלבד של יחידות לשיווק, מתוך התכנון צריך להפריד את היחידות שנמצאות על קרקע מדינה, שרק שם אפשר לשווק".
לעניין שיווקים במכרז או בפטור ציין קוינט כי "השנה אנחנו ב-50% יותר לעומת שנים קודמות, קצב של 50 אלף יחידות יותר השנה": 30,221 במחצית שנת 2021, לעומת 18,130 במחצית 2020, וכ-20 אלף במחצית השנים 2017-2019.
לעניין שיווקי מחיר למשתכן ומחיר מופחת, הציג קוינט כי עד כה בשנת 2021: שווקו 8079 יחידות, לעומת 18,743 בשנת 2020 כולה ו19,649 בשנת 2019 כולה: "הייתי שותף לתכנון מחיר למשתכן, שבונים דירה המדינה מכניסה את היד לכיס וממנת את הפיתוח, חלק ניכר מהכסף שנכנס לרשות משמש לכיסוי הגרעון ולפיתוח מתחמים, העתקות בסיסי צה"ל, בתי חולים. המדינה ממנת את התשתיות ומפרה שטחים פתוחים, יש בדירות היבטים של משאב ציבורי".
ח"כ נעמה לזימי העירה על הדברים כי: "אין בתוכנית כל היבט חברתי ואין לצייר זאת כך, היא סייעה לסבסוד לחזקים באזורי הביקוש".
ח"כ ינון אזולאי העיר במהלך הדיון על הריכוזיות הרבה שבידי רמ"י: "האפשרויות הבלתי מוגבלות שלכם גורמות ליוקר הדיור שלנו שרק עולה ועולה, אתם מחזיקים הכל אצלכם כמונופול, לא ראינו שום בשורה בתחום הדיור, רק עליות ועליות".
לעניין שיווק יח"ד במתכונת השכרה עד כה בשנת 2021, הציג קוינט כי המספר עומד על 3,084 יחידות.
לעניין הותמ"ל הציג קוינט כי בין השנים 2016-2021 זמן ממוצע לאישור תוכנית (קליטה עד מתן תוקף), במסגרת זו ערך 12 חודשים, לעומת 31 חודשים במסגרת הרגילה: "התחרות טובה, היא מקצרת את הזמנים גם בוועדות המחוזיות. בלי הותמ"ל היינו במשבר חמור מאוד של דיור". כך הוצג כי בין השנים 2015 ל-2021 תוכננו בותמ"ל 139,00 יחידות דיור, לעומת 47,000 בוועדות המחוזיות.
לפי הנתונים שהוצגו 249,290 יחידות לא שווקו, קוינט הציג את החסמים השונים (מצ"ב מצגת עם הנתונים המפורטים).
לעניין הסכמי גג הציג קוינט כי סך ההתחייבויות של רמ"י במסגרת זו עומדת על 44,604,800,000 ש"ח, סך יח"ד בהסכמי הגג - 278,780 וממוצע תשלום בגין כל יח"ד: 160,000 ש"ח.
ח"כ עופר כסיף העיר על הדברים: "הבעיה היא שהמצב של הסכמי הגג מוציא מצד הרשויות את השליטה על תכנון המתחמים הציבוריים".
קוינט ציין כי בשבועות הקרובות רמ"י מתכננים לסגור הסכם גג עם אום אל-פאחם, אך סייג כי הקרקע במגזר הערבי ברובה הינה בבעלות פרטית, מה שמצמצם את האפשרויות של רמ"י.

תאריך:  04/08/2021   |   עודכן:  04/08/2021
+רפורמת הניוד בין הבנקים - ב-22 בספטמבר
01:02 05/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה את התיקון האחרון לכללי סליקה אלקטרונית של שיקים  ▪  יו"ר הוועדה הבהיר: התכלית היא שהצרכן ישלם פחות ויקבל שירות טוב יותר - והוועדה תוודא שכך יהיה  ▪  ח"כ מרגי: נמשיך לעקוב ונדאג שיהיו צעדים נוספים  ▪  בנק ישראל: זו מהפכה משמעותית - הבנקים ערוכים להפעלתה בזמן

ראש מטה המפקח על הבנקים בבנק ישראל, טל הראל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושרו התקנות שיקלו על ההזדהות בבקשות לפטנטים
23:48 04/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לצורך הגשת מסמכים לרשות הפטנטים לא יידרש בהכרח שימוש בכרטיס חכם, והפונים יוכלו להזדהות גם באופן מקוון באמצעות שני גורמי אימות כגון דרכון, תעודת זהות או כרטיס אשראי  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "הסמכות להורות לאזרח להזדהות בצורה כלשהי מחייבת הסדרה במדרג נורמטיבי של חקיקה; הקורונה מאיצה את הנושא, ובלי הסדרה נורמטיבית קשה יהיה להתקדם"

[צילום: AP]
+בקריאה ראשונה: חוק השיפוט הצבאי יותאם למערכת האזרחית בענייני סדרי דין וראיות
17:22 04/08/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק השיפוט הצבאי (תיקון מס' 80) (התאמות למערכת האזרחית בענייני סדרי דין וראיות), התשפ"א-2021. 8 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוץ וביטחון.
מוצע בה לערוך התאמות בהוראות סדרי דין ודיני ראיות בין מערכת השיפוט הצבאית למערכת השיפוט האזרחית ולקבוע תיקונים בנושא המשמעתי על-מנת לייעל את ההליך המשמעתי בצבא. בין היתר, מוצע לבטל את תקרת הקנס שבית דין צבאי מוסמך להטיל על מי שהורשע בעבירות צבאיות, לקבוע שסכום פיצויים שבית דין צבאי מוסמך לפסוק לנפגע עבירה יהיה הסכום הקבוע בסעיף 77 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, להוסיף סעיף הנוגע לדרכי הטלת מאסר במקום קנס בדומה להוראות הקבועות בחוק סדר הדין הפלילי, להאריך את התקופה שניתן להעמיד בה לדין משמעתי חייל מילואים משלושה חודשים מתום שירותו לשישה חודשים מתום שירותו, לקבוע הסדרים לגבי פומביות הדיון בבתי הדין הצבאיים בדומה להוראות הקבועות בחוק בתי המשפט ולאפשר ערעור ברשות לבית המשפט העליון על החלטת בית הדין הצבאי לערעורים בעניין איסור פרסום.

+אורבך מציע: מנגנון שיפוטי-עונשי נגד ח"כים
16:27 04/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת מיקי לוי: הפרלמנט נראה נורא ואיום. השיח מפלג ולא תרבותי. הגיע זמן למתוח קו ולקבל החלטה להפסיק עם זה. אם לא נשנה את השיח, התוצאות יהיו קשות  ▪  רוזין: לא לגיטימי לפרק את הבית ולא להשתתף בדיונים  ▪  הלוי: מציע סדנה לשפה, אולי הסדנה תסייע לשיח מכבד

יוסי שיין [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רייטן ורוטמן - בוועדה לבחירת שופטים
16:07 04/08/21  |  עידן יוסף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אפרת רייטן תהיה נציגת הקואליציה; שמחה רוטמן יהיה נציג האופוזיציה לאחר שגבר על אורלי לוי-אבקסיס, המועמדת של נתניהו

[צילום: דוברות הכנסת]
רייטן. גם בקולות האופוזיציה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
רוטמן. הפתיע את נתניהו [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ועדת הכלכלה אישרה תיקון לפקודת המכרות
15:37 04/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

500 מיליון שקלים מכספי הקרן לשיקום מחצבות יולוו לתקציב המדינה  ▪  ביוזמת היו"ר ביטון וח"כ טופורובסקי נקבע בחוק כי הכספים יושבו עד סוף 2035 ולבקשת ח"כ אלון טל נקבע כי שר האנרגיה ידווח לוועדת הכלכלה, אחת לשנה, על יישום ההחזר

ח"כ אלון טל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"מס צפון" ייחודי עבור שימוש בכביש 6
14:35 04/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה לפניות הציבור: במהלך דיוני התקציב נבחן את ביטול תעריפי הנסיעה בכביש צפון עבור תושבי אזור הצפון  ▪  ח"כ מזרסקי: רבים עוזבים למרכז. יש לפטור את תושבי הצפון מתשלום האגרה"

כביש חוצה צפון [צילום: עין השופט הפקות]
+הוועדה לבחירת דיינים: הציונות הדתית תתמוך בארבל
13:34 04/08/21  |  עידן יוסף

עסקה בין הציונות הדתית לשס בוועדה לבחירת דיינים. ח"כ מיכל וולדיגר הסירה את מועמדותה לוועדה, בתמורה לכך שמשה ארבל (אם ייבחר) יתמוך במועמדים הדתיים לאומיים של וולדיגר בוועדה למינוי דיינים. מטעמו של ארבל נמסר: "אין תגובה" (סרוגים).

+אושר: הגשת בקשות לפטנטים באופן מקוון
13:13 04/08/21  |  מירב ארד

ועדת החוקה אישרה (יום ד') את התקנות שיקלו על דרך ההזדהות בהגשת בקשות לפטנטים. לפי התיקון המוצע, ניתן יהיה להגיש באופן מקוון את כלל המסמכים הדורשים הזדהות אלקטרונית באמצעות מערכת הזדהות ברמת וודאות גבוהה, שמשמעותה הזדהות באמצעות שני גורמי אימות לפחות. התיקון קובע את הסטנדרט להזדהות, כאשר להצעת הוועדה, הסמכות לקביעת אמצעי הזיהוי הספציפי שייחשב ככזה המקיים את הדרישה ל"רמת ודאות גבוהה" תופקד בידי שר המשפטים. התקנות ייכנסו לתוקפן חודש מיום פרסומן.

+ח"כ איתמר בן גביר הסיר את מועמדותו לוועדה לבחירת שופטים
12:15 04/08/21  |  מירב ארד

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הסיר את מועמדותו לוועדה לבחירת שופטים. ח"כ בן-גביר הודיע על כך כבר אמש, וזאת כדי להביא לבחירתו של ח"כ רוטמן חבר סיעתו, אולם בקשתו לא נרשמה ושמו לא הוסר מרשימת המתמודדים. כעת יש עיכוב בהצבעה לאור דרישתו שיוגשו טפסים חדשים ובמזכירות הכנסת מעדכנים את פתקי ההצבעה החדשים.

+אושר התיקון האחרון לכללי סליקה אלקטרונית של שיקים
10:50 04/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התיקון נוגע לשמירת שיק בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל. כיום הבנקים נדרשו לשמור אותו לשנתיים, אולם אם השיק חזר והלקוח עבר לבנק חדש הוא יוכל במשך חצי שנה להפקידו שוב  ▪  על-מנת לאפשר את המעבר התקין אושר התיקון שיחייב את הבנקים לשמור את השיקים הללו לשנתיים וחצי

יו"ר הוועדה מיכאל ביטון [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ח"כ אוסאמה סעדי משך את מועמדותו מהוועדה למינוי שופטים
10:19 04/08/21  |  מירב ארד

ח"כ אוסאמה סעדי משך את מועמדותו מהוועדה למינוי שופטים אך יישאר מועמד בוועדה למינוי קאדים שרעיים. ח"כ סעדי הודיע על החלטתו בעקבות החלטתה של הנהלת הקואליציה שלא לתמוך במועמדתו כחבר בוועדה למינוי שופטים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כמעט אין יחידות דיור שממתינות לשיווק ולא משווקות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
התיקון נוגע לשמירת שיק בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל. כיום הבנקים נדרשו לשמור אותו לשנתיים, אולם אם השיק חזר והלקוח עבר לבנק חדש הוא יוכל במשך חצי שנה להפקידו שוב    על-מנת לאפשר את המעבר התקין אושר התיקון שיחייב את הבנקים לשמור את השיקים הללו לשנתיים וחצי
עידן יוסף
ועדת החוקה החלה לדון בחוק לשמירת דגימה של נפגעי עבירת מין לצרכי זיהוי התוקף, ללא הגבלת זמן    מחלוקת באשר למיקום שמירת הדגימות במחסן הראיות המשטרתי מחשש לרתיעה להגיע לטיפול רפואי או למתן דגימות    טרם הוסדר נושא ההכשרה ללקיחת הדגימות
עידן יוסף
אבידר לאחר המינוי: "רציתי להיות שר הדיגיטל - לא רצו, אחרי זה ביקשתי את הכבלים - לא רצו, אחרי זה שר לנושא חלליות - לא רצו"    עם התפטרותו מהכנסת יעלה מספר הח"כים החדשים ל-22
עידן יוסף
משרד החקלאות: חוסר חיטה בעולם זה כבר משהו שמלאי החירום של ישראל כיום לא עונה עליו    רשות החירום הלאומית: הראייה של רח"ל היא לתקופות חירום מוגדרות ולא משבר עולמי מתמשך
עידן יוסף
לבקשת יושבי הראש של סיעות העבודה ומרצ, תקיים ועדת הכנסת דיון דחוף במה שהוגדר כ"התנהגות לקויה ומבישה" של חברי הכנסת מהאופוזיציה    הדיון מתקיים קודם שהוקמה ועדת האתיקה בטענה ש"ערכי הדמוקרטיה הישראלית יינזקו וייפגעו קשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il