X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מגלה:

בנקים בישראל סיכלו הפרת עיצומים אמריקנים

בין המקרים שחושפת הרשות: ניסיון להעביר כספים לחברת תיירות המצויה בבעלות חלקית של חברה אירנית, ריקון קופת גמל בידי ישראלי הנתון לעיצומים, אשראי לחברה ישראלית שביקשה לרכוש חומרי גלם מסודן היו גם מקרים בהם המוסדות הפיננסיים הישראלים לא הצליחו לזהות בזמן אמת שאחד הצדדים לעסקה נתון לעיצומים
▪  ▪  ▪
משרד האוצר האמריקני. מרכז את העיצומים

מוסדות פיננסיים בישראל סיכלו בשנים האחרונות נסיונות לבצע באמצעותם פעולות המפרות עיצומים שהטילו מועצת הביטחון של האו"ם, ממשלת ארה"ב והאיחוד האירופי - מגלה (יום ה', 5.8.21) הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. בכך חסכו המוסדות (בעיקר בנקים) לעצמם מבוכה רבה ואף אפשרות להטלת קנסות בהיקפים משמעותיים בידי ממשלת ארה"ב.
הממשלים האמריקניים הטילו לאורך השנים עיצומים על ממשלות, אישים ותאגידים בעשרות מדינות, בעיקר בשל פעולות צבאיות תוקפניות, פיתוח נשק להשמדה המונית, הפרת זכויות אדם ורדיפת מתנגדיהם. בין היתר מדובר באירן, קוריאה הצפונית, סין, רוסיה, ונצואלה וסודן - וגם בכמה אנשי עסקים ישראלים. העיצומים האמריקניים - המרוכזים בידי משרד האוצר המקומי - חלים בעקיפין גם על פעולות באמצעות מוסדות פיננסיים זרים, שכן הם מאפשרים לממשל למנוע את פעילותם בארה"ב של מי שמפרים את העיצומים הישירים.
הדיווחים שמסרו הבנקים לרשות לאיסור הלבנת הון חשפו מקרים בהם התבקשו לבצע פעולות עבור גורמים המצויים ברשימת העיצומים האמריקניים. בין המקרים:
• בנק סירב להעביר כספים לחברת תיירות במזרח התיכון אשר מצויה בבעלות חלקית של חברה אירנית המוכרזת בעיצומים האמריקניים.
• בנק נמנע מלקבל תשלום מחו"ל בחשבון של עורך דין, עבור ייצוג משפטי לגורם ישראלי שנמצא תחת עיצומים.
• בנק סירב להעניק אשראי דוקומנטרי לחברה ישראלית שביקשה לקבל את האשראי בכדי לייבא חומרי גלם מסודן, בשל העיצומים הבינלאומיים שהוטלו אז על סודן.
• בנק סירב להעביר כספים לחברה רוסית שנמצאת תחת עיצומים של האיחוד האירופי.
• בית השקעות העביר דיווח על גורם ישראלי שמצוי ברשימות עיצומים אמריקניים, אשר ביקש לרוקן קופת גמל ולהעביר אותה לקופה חדשה.
לצד זאת מציינת הרשות, כי "אותרו בדיווחים מקרים אחדים בהם מוסדות פיננסיים בישראל לא הצליחו לזהות בזמן אמת את הכללתו של אחד הצדדים המעורבים בעסקה ברשימות הסנקציות האמריקניות, אך הפעולה נעצרה טרם השלמתה על-ידי בנק קורספונדנט זר, שבאחד מהמקרים אף הקפיא את הכספים".
פרטים אלו כלולים ברשימה של "דגלים אדומים" שמפרסמת הרשות, לצורך זיהוי של פעולות חשודות העלולות להוות ניסיון לעקוף עיצומים בינלאומיים. ביניהם: העברת תשלומים קטנים רבים כדי לעקוף את חובות הדיווח, תשלום עמלות גבוהות ללא היגיון כלכלי, תקבולים בלתי מוסברים מחו"ל, שימוש בנאמנויות ומבנים משפטיים מורכבים, שימוש במדינה שלישית שאינה מתאימה לסוג העסקה, בעלות זרה או מבנה בעלות מורכב בכלי שיט, פעילות שינוע ימית חריגה, מעורבות של חברות קש ודמיון בשמות לאלו של חברות המצויות תחת עיצומים.

תאריך:  05/08/2021   |   עודכן:  05/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנקים בישראל סיכלו הפרת עיצומים אמריקנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הפציצו תשתיות טרור ומרחבים שמהם שוגרו אתמול רקטות לעבר קריית שמונה    "מדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה. צה"ל מזהיר מהמשך נסיונות הפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את התיקון האחרון לכללי סליקה אלקטרונית של שיקים    יו"ר הוועדה הבהיר: התכלית היא שהצרכן ישלם פחות ויקבל שירות טוב יותר - והוועדה תוודא שכך יהיה    ח"כ מרגי: נמשיך לעקוב ונדאג שיהיו צעדים נוספים    בנק ישראל: זו מהפכה משמעותית - הבנקים ערוכים להפעלתה בזמן
עידן יוסף
לצורך הגשת מסמכים לרשות הפטנטים לא יידרש בהכרח שימוש בכרטיס חכם, והפונים יוכלו להזדהות גם באופן מקוון באמצעות שני גורמי אימות כגון דרכון, תעודת זהות או כרטיס אשראי    יו"ר ועדת החוקה: "הסמכות להורות לאזרח להזדהות בצורה כלשהי מחייבת הסדרה במדרג נורמטיבי של חקיקה; הקורונה מאיצה את הנושא, ובלי הסדרה נורמטיבית קשה יהיה להתקדם"
איציק וולף
טוען בתגובה כי שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות    על הטענה כי החוק מחייב אותו להיות חבר כראש ממשלה חליפי השיב: "לא יהפכו אותנו בכוח לממשלה הקודמת, יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט"
איציק וולף
רשת השיווק פרשמרקט הודיעה כי חתמה עם חברת האנרגיה פז על הסכם שבמסגרתו רוכשת פז את כל מניות החברה    פרשמרקט תימחק מהמסחר בבורסה    1.717 מיליארד שקל ישולמו במזומן והיתרה - באמצעות הנפקת מניות פז למחזיקי מניות פרשמרקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il