X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט. בקיעים בממשלה [צילום: גיל כהן מגן/פול AP]
החמרות קלות במתווה התו הירוק
מרד שרים נרחב בהגבלות הקורונה
חלקם הצביעו נגד במחאה על החרגת בתי הכנסת הנחיות הקורונה המעודכנות: ביום ראשון התו הירוק יורחב למקומות פתוחים וסגורים, בכל כמות משתתפים מגיל 12 ומעלה, אך לא בבתי תפילה עם פחות מ-50 משתתפים פרופ' אש: משרד הבריאות שוקל לחייב עובדים שבאים במגע עם קהל להתחסן
לשכת בנט: אין חשש למחסור בחיסונים
עידן יוסף
שיעור החיוביים מכלל הנבדקים עלה ל-3.31% * משלוח משמעותי של חיסוני פייזר צפוי להגיע ארצה בשבוע הבא * כ-300 אלף איש חוסנו במנה השלישית
לרשימה המלאה

‏הצבעה נרחבת בקבינט הקורונה נגד תקנות להגבלות החדשות: שרים רבים הצביעו (יום ה', 5.8.21) נגדן, בהם: עמר בר לב (העבודה), אביגדור ליברמן וחמד עמאר [אינו בעל זכות הצבעה] (ישראל ביתנו), אורנה ברביבאי (יש עתיד), ויפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה). בחדשות 13 דווח כי חלק מהשרים מוחים על החרגת הכנסת מוחים על החרגת בתי הכנסת ממתווה התו הירוק. בסופו של דבר, לנוכח רוב של 7 מול 4 אושרו התקנות.
בשבוע הבא צפוי להתקיים במל"ל דיון על התפילות בבתי הכנסת. השר לשירותי דת מתן כהנא מגבש מתווה, שבמצב של סגר עדיין יתאפשרו תפילות. אם לא יהיה סגר, בתי הכנסת יחייבו שמירות מרחק ומסכות, כדי לאפשר תפילות בחגים.
הקרן למורשת הכותל המערבי הודיעה, כי באתרי מנהרות הכותל וברחבת התפילה המקורה קשת וילסון יש להקפיד על עטיית מסיכה מיום ראשון הקרוב. חובת עטיית מסכות תכנס לתוקף גם ברחבות התפילה בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים. הכניסה למתחם קשת וילסון תתאפשר בהצגת תעודת מתחסן/מחלים או בדיקה שלילית בהתאם להנחיות התו הירוק.
מנכ"ל משרד הבריאות ‏הפרופסור נחמן אש אמר בראיון לחדשות 13, כי במשרד הבריאות שוקלים לחייב עובדים שבאים במגע עם קהל להתחסן.

עקב העלייה המשמעותית בנתוני התחלואה והמאמץ לבלום את התפשטותה, אישר קבינט הקורונה את הרחבת התו הירוק. מיום ראשון הקרוב (8.8.21), יחול התו הירוק - בכל מספר משתתפים - באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו-כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים.
במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. בשלב זה ימשיך לחול התו הירוק על בני 12 ומעלה, אך מיום 20.8.21, יחול התו הירוק מכל גיל.
מיום ראשון הקרוב, אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (מעת שיחול התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום).
התו השמח נותר בתוקף, ללא שינוי במתווה (ילדים יוכלו להיכנס באמצעות בדיקת PCR שבוצעה בקופת החולים או בתחנת פיקוד העורף, וזאת עד ליום 20.8.21).
מיום ראשון 8.8.21, ייכנסו לתוקף גם ההנחיות הבאות:
1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.
2. מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. יוזכר, כי למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.
3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.
4. החמרה בכללי כניסה ויציאה מן הארץ: טבלת מדינות מעודכנת תפורסם במהלך יום ראשון 8.8.21 והיא תיכנס לתוקף ביום ראשון 15.8.21.

תאריך:  05/08/2021   |   עודכן:  05/08/2021
+מספר המאומתים אתמול עלה ל-3,843
10:41 06/08/21  |  עידן יוסף

3,843 מאומתים חדשים אתמול מתוך 102,749 נבדקים לגילוי הנגיף. נכון להיום, מצבם של 253 מוגדר קשה, מהם 52 מונשמים. 6,509 מתים במצטבר מפרוץ המגפה. במנה השלישית חוסנו 349,707 בני אדם.

+לפיד בעקבות הביקורת: אשתתף בישיבות קבינט הקורונה
09:38 06/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+לשכת בנט: אין חשש למחסור בחיסונים
20:35 05/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שיעור החיוביים מכלל הנבדקים עלה ל-3.31%  ▪  משלוח משמעותי של חיסוני פייזר צפוי להגיע ארצה בשבוע הבא  ▪  כ-300 אלף איש חוסנו במנה השלישית

[צילום: אביר סולטן/פול AP]
+לסקי: הגבלת הלא-מחוסנים בחדרה אינה חוקית
19:34 05/08/21  |  עידן יוסף

עיריית חדרה: "לא תותר כניסה המונית לעיר לתושבי חוץ שאינם מחוסנים". ח"כ גבי לסקי ממרצ: "מודיעה לראש העירייה שמה שהוא עושה הוא לא חוקי וניפגש בבג"ץ".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
שר האוצר טוען כי נמנע מלהופיע בקבינט הקורונה בשל חלוקת עבודה מסודרת בינו לבין השר חמד עמאר    "השר עמאר מייצג את משרד האוצר בקבינט הקורונה, ואני בקבינט המדיני-ביטחוני, השר עמאר חבר בוועדת שרים לחקיקה ואני חבר בוועדת השרים לחוק ההסדרים"
מירב ארד
ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לשאלות הציבור בנושא עבודת הממשלה מול נגיף הקורונה    "אנחנו דואגים באופן שוטף למלאי החיסונים ופותחים עמדות התחסנות"    בנט חשף כי עד כה התחסנו למעלה מרבע מיליון ישראלים במנת החיסון השלישית
רועי אורן
חודש ספטמבר הבא עלינו לטובה טומן בחובו שני אתגרים חשובים לממשלת ישראל: פתיחת שנת הלימודים, וחגי תשרי    נקודה משמעותית עליה מצביעים במשרד הבריאות שמאפשרת את הגידול במספר המאומתים היומי ובמספר החולים הקשים היא שהציבור ככל הנראה לא מבין שישראל מצויה בימים אלה בנקודה קריטית, וכן, רבים מאוד אינם מפקידים על הנחיות הבידוד
אברהם בנמלך
תסביר לי מדוע דווקא שר הביטחון בני גנץ מכין את דעת הקהל לסגר, אין לו דאגות אחרות?    יש לו, אבל בסגר הוא כנראה מבין הרבה יותר
איציק וולף
מאז יום ראשון ועד אתמול התחסנו במנה שלישית 262,563 בני 60 ומעלה    אתמול חוסנו 80,166 בני אדם ו-381 אלף נוספים הזמינו תור לקבלת מנת החיסון    יחד איתם יגיע שיעור המתחסנים לכ-53%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il