X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
תלמיד אלרגי זכאי ל-6 שעות סייעת ביום, תינוק - רק לשעתיים
שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים ומשרד הכלכלה לא יודע כמה סייעות יצטרך עבור פעוטות אלרגיים במעונות היום כי מערכת הבקשות נפתחה רק השבוע משרד החינוך: ילדים שאלרגיים לקשיו ולפיסטוק לא זכאים לסייעת, בעוד שאר הרגישים לאגוזים כן
כ-5,200 מעונות יום הגישו בקשה ראשונית לאישור הפעלה
מירב ארד
במעונות היום שוהים כ-110 אלף פעוטות * במשפחתונים נמצאים כ-20,000 פעוטות, בכ-3,600 מסגרות * ל-9 מעונות יום ניתנו בשנה בחולפת צו סגירה ול-715 ניתנו התראות בגין ליקויים שונים * 502 עובדים נמצאו עם רישום פלילי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
אלף ילדים אלרגיים נולדים בכל שנה

הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ד', 11.8.21) במענה לילדים אלרגיים במוסדות החינוך. ח"כ יעקב אשר, המשמש גם יו"ר השדולה למען חולי הצליאק והאלרגיים, מחה על כך שנציגי משרד האוצר לא הגיעו לדיון, לענות על השאלות התקציביות: "בושה וחרפה שהאנשים שמושכים בחוטי התקציב לא הגיעו, יו"ר הכנסת צריך להפעיל את סמכותו בנושא. וממתי החליטו לעשות את ההבדל בין אלרגיות של חלב לאלרגיות שונות, בילדים בגילי לידה עד שלוש. מאיפה הגיע הרעיון הזה שעד שנתיים מתייחסים לכלל האלרגיות באופן זהה ומשנתיים ואילך מתחילים לפצל את האלרגיות, האם זה מבית מדרשו של משרד האוצר שלא מומחה באלרגיות ומומחה רק בכסף?".
יו"ר עמותת יהל, שהקימו הורים לילדים אלרגיים: "אנחנו כאן היום רק כי עוד לא מת אף ילד אלרגי במעון, גן או בית ספר, אחרת כל גורמי המקצוע כבר היו פועלים אחרת. אבל כרגע אנחנו צריכים להמשיך במאבק המתיש הזה כהורים, כשמסתכלים על חיי הילדים שלנו דרך החור של הגרוש". לדברי נעמה קציר שמואלי, "רק לפני כמה ימים אושר בכלל שיהיו סייעות לילדים אלרגיים במעונות היום, ורק עכשיו נפתחת מערכת הגשת הבקשות. מתי הם ימצאו, ישכרו ויכשירו את אותן סייעות עד ה-1 בספטמבר? ומי תבוא לעבוד כסייעת לשעתיים ביום, שזה הקריטריון, כאילו בשעה השלישית הילדים מפסיקים להיות אלרגיים. וגם את השעתיים, רק הילדים המולטי-אלרגיים מקבלים עד גיל שלוש, והילדים שאלרגיים לחלב מקבלים רק עד גיל שנתיים. זה רק זמן עד שיקרה האסון. ונגיע אח"כ גם למשרד החינוך, שם לכאורה הכל טוב ומקבלים סייעות לכל אורך היום בגנים ובכיתה א', אבל השנה הם החליטו שילדים שאלרגיים לקשיו ולפיסטוק לא זכאים לסייעת, בעוד שאר הרגישים לאגוזים כן. הגשנו נגד ה'יצירתיות' הזו עתירה לבג"ץ ומקווים שנזכה לסעד. חוסר ההיגיון זועק לשמיים.
רבקה רוזמרין, מפקחת פדגוגית בנעמ"ת, אמרה כי "הסייעות לשעתיים ביום לתינוק אלרגי לחלב זה דבר שאינו מתקבל על הדעת כלל. מה עושים איתו בשאר השעות? שמים אותו בלול לבד? הרי תינוקות פולטים על השטיח או על עצמם ונוגעים זה בזה".
ח"כ יסמין פרידמן ביקשה לדעת האם יש מספרים מדויקים של ילדים ועלות תקציבית לכיסוי הפער במעונות, וקציר שמואלי השיבה שהשנה עלות הסייעות לשעתיים ביום לכ-500 ילדים היא 15-10 מיליון שקל, אבל לא ידעה להעריך עלות מלאה עתידית.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ורדה מלכה מיחידת חינוך וטיפול באגף מעונות היום במשרד הכלכלה, אמרה כי "מערכת ההרשמה לשנה הבאה פתוחה מהשבוע ואפשר להגיש בקשות. עד כה הוגשו שלוש בקשות ואינני יודעת כמה בקשות יוגשו וכמה נאשר. במעונות היום האוכל לא מגיע מהבית אלא מבושל בתוך המסגרת עצמה, אז יש שליטה מוחלטת של המבשלת על רכיבי המזון שמוכן ולכן הארוחה מותאמת לקבוצות שלהן מוגש האוכל. בכיתת תינוקות ופעוטות מקבלים בקבוקים, ולפעמים פולטים או מטפטפים, ולכן שם יש סייעת לאלרגיים לחלב. לגבי הבוגרים, אין שם בכלל בקבוקים ואוכלים רק אוכל מוצק, כך שאין סיבה שיהיה חלב כאלרגן בכיתה".
מלכה נשאלה על-ידי יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, גם לגבי מזרקי אפיפן עבור הילדים במסגרות לידה עד שלוש, ואמרה כי כל המסגרות מחויבות להחזיק מזרק ומקבלות הדרכה של עזרה ראשונה, כולל שימוש במזרק. עם זאת, הודתה מלכה, כי רק מעונות הסמל מקבלים גם סבסוד לרכישת המזרק, בעוד המעונות הפרטיים נדרשים לרכוש אותם בעצמם. עו"ד קרן איוס מחיבה - ארגון הגנים הפרטיים החרתה החזיקה: "את החובה לרכוש מזרקים הטילו בחוק על כולם, אבל אנו נתקלים בקושי לקבל מרשם רפואי לרכישת המזרק. גם את הסבסוד תקצבו סלקטיבית ואנו נאלצים לרכוש את המזרקים על חשבוננו. אנחנו בסך-הכל מבקשים סיוע כדי שיהיה לנו שוויון הזדמנויות ולא נהפוך לעבריינים בעל כורחנו. גנים פרטיים יכולים לסרב לקלוט אלרגיים, בניגוד למעונות, אבל אנחנו לא רוצים להיאלץ לסרב".
ורדה מלכה אמרה כי בעוד בעל מעון פרטי אשר קיבל רישיון הפעלה קבוע מחויב שכל סייעת תעבור הכשרת שימוש במזרק, כאשר רשיון ההפעלה הוא עדיין רישיון זמני, החובה היא שרק סייעת אחת תעבור את ההכשרה. יו"ר הוועדה התרעמה: "אבל מה אם אותה סייעת לא נמצאת באותו יום? זה עניין של חיי אדם!" ומלכה השיבה כי אחריותו של בעל הרישיון, זמני כקבוע, שבכל רגע תהיה במסגרת מישהי עם הכשרה לשימוש במזרק.
הד"ר דינה צימרמן, מנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות: "עמדת המשרד היא שצריך לדאוג למקום בטוח לילדים עם אלרגיות ושמסגרות לכל הגילים יהיו בטיחותיות. הדרך שבכל העולם מתמודדים עם זה שונה ממה שקורה פה בארץ, בגלל שבעבר המערכת לא הייתה ערוכה לפתרון אחר. על כן בשנים האחרונות מושקע המון זמן בבניית מדיניות, נהלים, אורחות חיים וכו', כדי לדאוג שלכל אחד שעובד עם ילדים תהיה ההכשרה לראות אלרגיה ולטפל בה, כי אתה אף פעם לא יודע איפה הסייעת תהיה באותה דקה. התהליכים האלה הם בשלבים שונים מול משרד החינוך ומול אגף מעונות היום, שכרגע יש לגביו אי-בהירות של מיקומו. אנחנו יודעים לתת הנחיות מקצועיות ולא קשורים לתקציב. מקווה שברגע שיעברו למשרד החינוך זה יקפיץ אותם, כי במשרד החינוך התקדמנו הרבה יותר".
יו"ר הוועדה: מעונות היום וכלל המסגרות לידה על שלוש יעברו לאחריות משרד החינוך בינואר. לאור התשובות שקיבלנו פה היום, הדיון בגילי לידה עד שלוש התארך ולא נגיע לגנים ולכיתות היסודי באחריות משרד החינוך, ונייחד להם דיון אחר, אבל כן הייתי רוצה את התייחסות המשרד להיערכות לקלוט את הפעוטות האלרגיים בינואר.
אפרת לאופר, ממונה על הבריאות במשרד החינוך: העבודה על מעבר גילי לידה עד שלוש כבר החלה אבל אין ספק שדרושה עוד חשיבה ועוד עבודה. במשרד החינוך הקריטריונים אחרים, וילדים אלרגיים מגיל שלוש ועד כיתה א כולל זכאים לסייעת לכל אורך היום, ובכיתה ב יש הדרגתיות והסייעת רק בזמן הארוחות, ובכיתה ג כבר אין סייעות. יש לנו כבר פלטפורמות קיימות, כמו המדריך התזונתי, שאנחנו בהחלט יכולים להעמיד לרשות משרד הכלכלה והמעונות אם זה יסייע. נעמה קציר שמואלי העירה כי מדובר במדריך מדהים שהכינו משרדי הבריאות והחינוך ובאמת אין סיבה שהמעונות לא משתמשים בו.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, סיכמה ואמרה שאין ספק שגם במשרד הכלכלה ואגף המעונות נעשתה כברת דרך בנושא, אבל כאשר מדובר בחיי אדם, אי-אפשר להסתפק בכברת דרך כהישג, וכולה תקווה כי המעבר לאחריות משרד החינוך ימשיך את מגמת השיפור בנושא.
עוד אמרה בסיכומה: "הוועדה קובעת כי העובדה שרק 23% מהפעוטות נמצאים במסגרות מפוקחות והם הזכאים לסייעת אם הוכח שהם אלרגיים - מהווה פגיעה בזכות של פעוטות לחינוך ולבריאות.
למשרד האוצר: הוועדה דורשת לתקן את העיוות לפיו תלמיד אלרגי במערכת החינוך זכאי לסייעת במשך 6 שעות ביום, ואילו פעוט אלרגי במעון זכאי לסייעת בהיקף של שעתיים ביום בלבד, ולהעלות את שעות הזכאות של פעוטות אלרגיים.
למשרד הכלכלה: הוועדה מביעה תמיהה על כך, שרק אתמול, כשלושה שבועות לפני מועד פתיחת שנת הלימודים, המשרד פתח את מערכת הגשת הבקשה לקבלת סייעת לפעוטות אלרגיים במעונות היום.
למשרד הבריאות: הוועדה דורשת לתקן את התבחינים כך שגם פעוט אלרגי לחלב שגילו מעל שנתיים יהיה זכאי לסייעת.

תאריך:  12/08/2021   |   עודכן:  12/08/2021
+"להסדיר תשלומי ההורים בחקיקה ראשית"
07:12 13/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך דורשת ועדת החינוך ממשרד החינוך  ▪  אישרה את הצעת משרד החינוך לגביית תשלומי הורים (תשלומי רשות)  ▪  במקום 24 ש"ח עבור מסיבות כיתתיות, ההורים ישלמו 8 שקל בלבד  ▪  253 שקל מכל תלמיד בכיתה א' עד 1,372 בי"ב

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלמיד אלרגי זכאי ל-6 שעות סייעת ביום, תינוק - רק לשעתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
חברת הכנסת מירי רגב טוענת כי מצביעי הליכוד, שרבים מהם מזרחיים, הושפעו מהנדסת תודעה שהביאה אותם להציב בראש הרשימה גברים אשכנזים    "יום אחרי ביבי נתניהו הליכודניקים יצטרכו לעשות חשבון נפש. ב-22'-23' אני מתכוונת להוביל את האליטה המזרחית"
עידן יוסף
במכתב לשרת התחבורה, טוענת חברת הכנסת ממרצ כי בעוד ששר האוצר מבקש לבטל לנוסעים בישראל הריבונית את הנחת הערך הצבור, המתנחלים מקבלים 50% הנחה    הטעות המביכה: מספר הנהנים זעום ומצטמצם רק לזקנים ולילדים שמשלמים במזומן עבור נסיעה בודדת
עידן יוסף
עידן יוסף
ח"כ ביטן: "לא צריך להקים עוד ועדות ועוד ועדות על-מנת שהאופוזיציה גם תקבל משהו"    ח"כ יברקן: "הכנסת מנוהלת על-פי התקנון של יש עתיד"
עידן יוסף
בארגונים החברתיים קראו לקדם את החוק המבקש למסות את תאגידי משאבי הטבע, ומתנגדים להארכת מועדי השומות    נציגי התאגידים וארגוני החברות: אין לנו אינטרס לעכב תשלומים שיביאו לתשלומי ריבית גבוהים. לא קיימות מחלוקות גדולות לעניין תשלומי תמלוגי הקרן לאזרחי ישראל. החוק ייצור תקדים לקראת מיסוי דומה ללא החלטה שיפוטית בכלל ענפי המשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il