X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הריכוזיות מעדכנת את רשימת הגורמים הריכוזיים לרשימת הגורמים הריכוזיים והתאגידים הריאליים נוספו קבוצות נחמיאס, אלקטרה, רמי לוי ואלי עזור קבוצת בלווטניק מצטמצמת
▪  ▪  ▪
וואלה. גרמה להרחבת קבוצת אלי עזור [צילום: איתמר לוין]

הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה (שבת, 21.8.21) עידכון של רשימת הגורמים הריכוזיים ורשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים המפורסמות לפי חוק הריכוזיות, בעקבות שינויים שחלו מאז העידכון האחרון שנערך בחודש מרס 2021.
במסגרת העידכון התבצעו השינויים הבאים:
  • אדוארדו אלשטיין והתאגידים שבשליטתו נגרעו מרשימת הגורמים הריכוזיים ומרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים לאחר שחדל מלשלוט בחברת השקעות דיסקונט בע"מ.
  • קבוצת צחי נחמיאס נכנסה לראשונה לרשימת הגורמים הריכוזיים ולרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים, בשל מחזור המכירות הקובע והאשראי הקובע של הקבוצה שעלו על 5.98 מיליארד שקל. זאת, בעקבות רכישת מניות חברת השקעות דיסקונט בע"מ, בהיקף שעולה כדי דבוקת שליטה. גם בעל השליטה בקבוצה, צחי נחמיאס, נכלל ברשימת הגורמים הריכוזיים.
  • קבוצת אלקטרה בשליטת האחים מיכאל ודניאל זלקינד מתרחבת גם היא בעקבות רכישת מניות חברת השקעות דיסקונט בע"מ, בהיקף שעולה כדי דבוקת שליטה. מחזור המכירות הקובע של הקבוצה לאחר הרכישה הוא מהגבוהים מבין התאגידים הריאליים המשמעותיים, וכעת היא נחשבת תאגיד ריאלי משמעותי גם בשל האשראי הקובע שלה שחצה גם הוא את רף ה-5.98 מיליארד שקל.
  • קבוצת רמי לוי שהיא גורם ריכוזי בשל מחזור המכירות הקובע שלה, שחוצה את הרף לקביעתה כתאגיד ריאלי משמעותי, מתרחבת בעקבות רכישת חברת התעופה ישראייר.
  • קבוצת ליאונרד בלווטניק שהיא גורם ריכוזי בשל שליטתה בלמעלה ממחצית מהפעילות במחצבים גבס, גיר למלט וחרסית למלט (9.1), ובשל שליטתה ברשת מדיה בע"מ, מצטמצמת בעקבות מכירת אר.ג'י.אי גרופ בע"מ וקבוצת החברות שבשליטתה.
  • קבוצת אליהו עזור שהיא גורם ריכוזי בשל החזקתה בגורמים בעלי השפעה בתחום השידורים והעיתונות הכתובה (ג'ורזלם פוסט, רדיו ללא הפסקה ועוד) מתרחבת בעקבות רכישת וואלה! תקשורת בע"מ ותאגידים נוספים הקשורים לוואלה, שנגרעים מקבוצת בזק.
  • קבוצת כאף נכנסה לראשונה לרשימת הגורמים הריכוזיים בשל שליטתה (במשותף עם קבוצת שפיר) ברכבת הקלה בירושלים, שהיא תחום תשתית חיונית, לפי פריט 17.1 לתוספת לחוק (מסילות ברזל מקומיות).
  • קבוצת שפיר הוגדרה כגורם ריכוזי גם בשל החזקה של למעלה ממחצית מתחום התשתית החיונית מסילות ברזל מקומיות, בשל שליטתה במשותף ברכבת הקלה בירושלים. לא חל שינוי מאז פרסום הרשימות הקודם, שהתבצע במרס 2021, נקבע כי קבוצת שפיר היא גורם ריכוזי בשל החזקה של למעלה מ-10 זכויות בארבעה תחומי תשתית חיוניים (ובהם: חיפושי נפט וגז טבעי, פצלי שמן, חציבת חצץ, גיר, דולומיט ואגרגט, חלוקת גז טבעי וכבישים).
  • קבוצת אשטרום מצטמצמת, לאחר שחדלה מלהפעיל את הרכבת הקלה בירושלים, וכעת היא נחשבת גורם ריכוזי אך בשל האשראי הקובע שלה שחוצה את הרף לקביעתה כתאגיד ריאלי משמעותי.
כמו-כן, נגרעו, התווספו, וסווגו אחרת תאגידים ויחידים בקבוצות שונות, לאור שינויים שהתרחשו בקבוצות אלו. כך למשל, חברה מקבוצת חברת החשמל נגרעה מרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים בשל סיווגה כפיננסית.
המשמעות של הופעת תאגיד ברשימת הגורמים הריכוזיים היא שמתן רישיונות או זיכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על-ידי המדינה, לגורמים המנויים ברשימה, מחייבים את המאסדר לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ בוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל-משקית. בנוסף, להימצאות ברשימות השלכות בהקשר חובת ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים.

תאריך:  23/08/2021   |   עודכן:  23/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הריכוזיות מחילה הגבלות על חברות ריכוזיות חדשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לשופטת הנוער היאם קרוואני נדרשו שלוש שנים לסיים את הטיפול בעניינו של נער שהואשם בתקרית של איומים ויידוי אבנים במוסד בו שהה    אלרון: יש לעשות כל מאמץ לסיים במהירות הליכים פליליים
עידן יוסף
נהג מונית חשוד כי שידל בשנת 2015 נערה שהסיע להשתמש בסמים, לקח אותה לחדר במלון וביצע בה עבירות מין חמורות    לאחר מכן הזמין לחדר את חבריו ואלו ביצעו בבת ה-14 את זממם
עידן יוסף
מבצע ביקורות מס הכנסה בענף הבשר ושירותי ההסעדה הביתיים חשף שורת ליקויים במיליוני שקל    מסגרת המבצע נבדקו מעל 180 בתי עסק ברחבי הארץ
עידן יוסף
הרב שמואל רבינוביץ', המשמש כראש ועדת החמישה במירון, העיד בפני הוועדה ואמר כי ועדת החמישה לא הייתה מעורבת באירועי ל"ג בעומר    שלמה ינאי הגיב לו בדיון: האסון קרה בגלל שיותר מדי גופים לא התערבו
עידן יוסף
מרכז הציונות הדתית אישר חוקה חדשה לקיום מפקד ובחירות מקדימות, שיאפשרו גם ללא-דתיים המזוהים עם ערכי הציונות הדתית להצטרף למפלגה    מרכז המפלגה הוגדל בכ-70 אישי ציבור ובהם הרב חיים דרוקמן    סמוטריץ' נגד ימינה: "ראינו מה קורה למפלגה ששייכת ליושב הראש שלה, שחבריה כפופים למרותו הבלעדית, ושמשרתת את מטרותיו האישיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il