X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אולי בבית דין של מעלה התוצאה הייתה אחרת"

זיכוי בפרשת ההטרדות בעיתונות החרדית

אברהם טריגר הואשם שעמד מאחורי מאות שיחות ההטרדה למי שלא פרסמו בעיתון הפלס בעת תחרותו הקשה עם יתד נאמן בית משפט השלום קובע: המדינה לא הוכיחה שהוא הפעיל את המטרידים ולחלקם היו מניעים משלהם מותח ביקורת על האופן בו עצרה המשטרה את טריגר
▪  ▪  ▪
טריגר. "אין צורך בארטילריה כה כבדה" [צילום: פלאש 90]

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, זיכה (יום ד', 25.8.21) את אברהם טריגר מכל האישומים שיוחסו לו בפרשת ההטרדות בעיתונות החרדית. המדינה טענה, כי טריגר היה אחראי למאות שיחות הטרדה כלפי מי שפרסמו בעיתון יתד נאמן ולא פרסמו בעיתון הפלס - שני עיתונים יומיים לציבור החרדי-ליטאי. בקר קבע, כי מבחינה פלילית לא הוכחה אשמתו של טריגר, אם כי מעשיו ראויים לגינוי.
המדינה טענה, כי טריגר הקים מרכזיית טלפונים אשר כונתה "קו המאבק" או "מוקד המאבק", בה היו 3,700 מנויים שנזקקו לקוד סודי שהוא סיפק. הללו שמעו הקלטה של טריגר, הקורא להטריד טלפונית את החברות ששם לו למטרה, באמצעות התקשרויות בלתי פוסקות למשרדיהן ולטלפונים הניידים של בכירים בהן. זאת, במטרה שיפרסמו גם בעיתון הפלס. האירועים המתוארים בכתב האישום התרחשו בשנים 2015-2014 וכללו עשרות ואף מאות התקשרויות לכל מוטרד.
כתב האישום התייחס ל-14 מוטרדים, ובהם: חנה בירנבאום, מזכירתו של מנהל לשכת הפרסום הממשלתית; בן-ציון פדר, מנהל השיווק של טרה; יעקב הלפרין, בעלי אופטיקה הלפרין; אסף קידר, מנהל מרחב בחברת אסם; אסתר יעיש-לוגסי, בכירה בדוברות חברת החשמל; אליעזר מרום, מנהל יחידת המודיעין בחברת החשמל; אלון זמר, סמנכ"ל שיווק בקוקה-קולה; וניצן גולדברג, מנכ"ל אסם.
מעוף הציפור ונחיתתה
בקר אומר, שעל המדינה היה להוכיח שכל המתקשרים פעלו בעידודו של טריגר - אך היא לא עשתה זאת. התביעה אומנם טענה, כי כל המטרידים שזומנו כעדי תביעה באו במטרה לסייע לטריגר, אך למעט אחד - היא לא ביקשה להכריז עליהם כעדים עוינים ולהגיש את הודעותיהם במשטרה. בקר קובע, כי לא הוכחה הטענה בדבר זדונם של העדים. לא הוכח שטריגר הוא שמסר את הקוד הסודי לכל המנויים; להפך: אפילו עקיבא כץ, פעיל ביהדות התורה שהיה מן המוטרדים המרכזיים, הצליח להשיג אותו.
טריגר אכן קרא למאזיניו להטריד טלפונית את מי שאינם מוכנים לפרסם בעיתון הפלס. "ברם, מעבר לדברי עידוד אלה, לא הוכחו העובדות שעמדו בבסיס טענות התביעה. כאשר מתבוננים ממעל, ממעוף הציפור, על הפרשה, אכן נראה לכאורה שידו של טריגר הייתה במעל, וכי 'ברור' (במרכאות כפולות) כי אכן עבר את העבירות המיוחסות לו, או לפחות את חלקן. אבל, כאשר מנמיכה הציפור-המשפטית טוס, והיא נוחתת ממש על הראיות, נוברת ומפשפשת במקורה הדק בקלסרים, ביסודיות, אזי נגלית - במבט קרוב ובוחן - כי לא כצעקתה, או כציוצה", אומר בקר.
בקר מנתח בפירוט את 14 האישומים המתייחסים למוטרדים השונים, ומראה, כי המטרידים לא הוכוונו בידי טריגר ולחלקם אף היו מניעים משלהם לבצע את ההטרדות. במקרים אחרים לא הוכח מתי עודד טריגר את שומעיו לבצע הטרדות, היו מקרים בהם הוא לא נקב בשמו של מוטרד ספציפי, והיו מקרים בהם מיעוט השיחות אינו מאפשר לקבוע שמדובר בהטרדה. לגבי חלק מטענות התביעה אומר בקר, כי אין להם אפילו בדל ראיה.
אולי התביעה ביקשה לתפוס מרובה
בקר מותח ביקורת על האופן בו עצרה המשטרה את טריגר, אותו הצדיקה בכך שהוא נמנה על הציבור החרדי הבלתי-ממושמע: "לא שוכנעתי כי היה הצדק סביר לביצוע הצווים באישון לילה, בטח ובטח לשבירת הדלת בעזרת פטיש כבד. כל זאת, מבלי לפחות לבחון, אפשרות לבצע המעצר בדרך פוגענית פחות... בשים לב למהות החשדות שעמדו נגד טריגר, ומנגד העובדה שהיה נעדר עבר פלילי, שוכנעתי כי גם אם היה עיכוב מסוים בפתיחת הדלת עת הגיעה המשטרה לביתו (הוא הסביר, באופן די משכנע, שהוא פחד וניסה בעצמו לקרוא למשטרה), ניתן היה לחשוב, לכל הפחות, על דרך לבצע את הצווים באופן פוגעני פחות, מאשר להלום בדלת, ולנסות לפרוץ אותה באמצעות פטיש כבד, בשעה שלוש לפנות בוקר".
בקר מוסיף: "ראוי כי המשטרה תפגין התחשבות מתאימה, בבואה לבצע מעצרים מסוג זה, תוך הפעלת שיקול דעת, יצירתיות וקור רוח, על-מנת שלא יחזרו על עצמם מראות כגון דא, ביחס לעצור מסוג זה. אדגיש שוב, אין המדובר במחבל או מפגע, אלא בברנש שנחשד כי שידל אחרים להתקשר ולהטריד פלונים; מבלי להקל ראש בעבירות אלה (ואני אומר זאת ללא שמץ של ציניות, שכן כמה מהמוטרדים כמעט והתייפחו על דוכן העדים, כשתינו צרותיהם בפני בית המשפט) - אין צורך בארטילריה כה כבדה לשם טיווחו של טריגר דנא". לצד זאת מדגיש בקר, כי אין המדובר בפגמים ברמת חומרה המצדיקה הגנה מן הצדק.
    בסיומו של פסק הדין מדגיש בקר: "הרי טריגר הודה, אף התגאה, בייזום ובניהול מאבק אידאולוגי-טלפוני אל מול הנמסיס שלו, יתד נאמן, באמצעות הפעלת לחץ על צדדים שלישיים המפרסמים שם, אולם באותה הנשימה טען, כי לא שידל איש להטריד את פלוני או אלמוני. במשפט הפלילי, על דיני ראיותיו ונטליו - צלחה דרכו של טריגר, ואולי כך גם לנוכח העובדה שהתביעה ביקשה לתפוס מרובה (הרבה אישומים) - ולא תפסה... אולי בבית דין של מעלה, שם אין מפשפשים בקלאסרים ומדקדקים בפלטי שיחות, כך על-פי השמועה, יכולה היי
  • תה התוצאה להיות אחרת.
"רוצה לומר, שהתמונה שנחשפה בפני בית המשפט, בקשר לתעשיית ה'שכנועים' וההצקות שהייתה מנת חלקם של אנשים תמימים ואומללים, על לא עוול בכפם, מחד-גיסא, וכלי הזין שבידי הנצים, קווי מאבק וצינתוקים, וצינתוקים שכנגד לעייפה, מאידך-גיסא, אינה מחמיאה לאיש, ועל כן אומר, בדרך שהתרתה המשנה - חכמים, היזהרו בדבריכם (ובצינתוקיכם) - שלא יימצא שם שמיים מתחלל על ידכם". את המדינה ייצג עו"ד בועז ביטון, ואת טריגר - עו"ד אביגדור פלדמן.

תאריך:  25/08/2021   |   עודכן:  25/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיכוי בפרשת ההטרדות בעיתונות החרדית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
הנציבות מבקשת מזה שנים להרחיב את אפשרות לבדוק ליקויים בפרקליטות ובתביעות המשטרה    25% מהתלונות אשתקד נמצאו מוצדקות - לעומת 23% בשנה הקודמת; 68% מתוכן היו נגד הפרקליטות    רוזן מגלה: וינשטיין וניצן העניקו מעמד של עד מדינה בניגוד לנהלים; מח"ש לא חקרה חשדות נגד קצין בלהב 433 וגימדה את החומרה של רישום שהמציא חוקר משטרה
איתמר לוין
אלרון: יש צורך בחשד ממשי ואין לבצע חיפושים אקראיים; הוא יכול להתבסס על דפוסי פעילות של מבריחי סמים או להתמקד בנוסעים המגיעים ממדינות הידועות כ"יצואניות סמים"
איתמר לוין
בית המשפט פסל הודאות שמסר זאהי אבו-ג'ודה, המואשם שסייע לאחיו לרצוח את החייל רון קוקיא, שניתנו לאחר שמדובב מטעם המשטרה והשב"כ מסר לו מידע כוזב על "מסר מסניגורו"
איתמר לוין
הירי אמש בבת-ים הוא ההוכחה לפשיטת הרגל המוחלטת של המשטרה, והוא מצטרף לשני מעשי רצח שאירעו לפניו ואחד שהתרחש קצת אחריו - כולם מתחילת השבוע הנוכחי    המשטרה מצידה מאוד מרוצה מעצמה, כפי שניתן ללמוד משטף ההודעות שלה - המגיע מצידו לשיא של גיחוך
איתמר לוין
אם כולנו היינו אומרים זה לזה את כל מה שאנחנו חושבים, העולם היה נחרב תוך 48 שעות - אמר פעם אדם חכם    אלא שלעיתים אין ברירה אלא להגיד את הדברים המתבקשים, גם אם הם בוטים ואפילו אם השומע עלול להיפגע    הנה כמה דוגמאות - החל מחיי הציבור, דרך הקורונה וכלה בשידורי הספורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il