X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העליון בביקורת על ההרכב שדן גם בתיק אביעד משה

העליון על המחוזי: שגה בהפעלת החוק וסטה מן הפסיקה

קרא קובע: יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות שגו בהפעלת החוק וסטו מן הפסיקה כאשר פסקו רק 28 חודשי מאסר לאדם שביצע עבירות מין בבתו; החמיר את העונש ב-50% ל-42 חודשים
▪  ▪  ▪
רז-לוי. בניגוד להוראות חוק העונשין

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע הדנים בעניינו של אביעד משה, הקלו מדי בעונשו של אדם שביצע עבירות מין בבתו בת ה-17. השופטים יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות שגו בהפעלת החוק וסטו מן הפסיקה - קובע (יום א', 29.8.21) שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא. אותו הרכב הרשיע בשבוע שעבר את משה בניסיון לרצוח את אשתו, שירה איסקוב, ובהמשך יגזור את עונשו.
רז-לוי, שלו ומשניות גזרו על האיש 28 חודשי מאסר, למרות שהעונש המזערי שקבע המחוקק עומד על חמש שנות מאסר, וזאת לאור התהליך השיקומי שעבר, גילו ומצבו הבריאותי. הם אף קבעו את המתחם התחתון של העונש על שלוש שנות מאסר - כאמור, פחות מעונש המינימום הקבוע בחוק. האיש ערער על הרשעתו, אך חזר בו בעקבות הדיון, וקרא קיבל את ערעור המדינה על קולת עונשו.
קרא אומר: "ראשית, שגה בית משפט קמא כאשר החליט לחרוג לקולא ממתחם העונש ההולם שקבע גם בשל גילו של המשיב ומצב בריאותו. שיקולים אלו צריכים היו להישקל בעת גזירת העונש בתוך מתחם העונש ההולם (סעיף 40יא לחוק [העונשין]) - כפי שאכן נשקלו והובילו תחילה את בית המשפט למסקנה כי יש להעמיד את העונש בסמוך לתחתית המתחם שקבע - אך אין בכך כדי להוביל לסטייה מן המתחם, השמורה רק לשיקולי שיקום.
"שנית, בכל הנוגע להליך השיקום בו החל המשיב, ומבלי לטעת מסמרות במשקל שיש ליתן לחוות דעת שניתנה על-ידי מרכז טיפול פרטי, אציין כי מקובלת עלי עמדת המדינה כי חוות הדעת אינה מגלה כל התייחסות או נטילת אחריות מפורשת על ביצוע מעשה הסדום. מעבר לכך, אני מתקשה לראות כיצד ניתן להורות על סטייה לקולא ממתחם העונש ההולם, מבלי שיש בידי בית המשפט אינדיקציה מגורם מקצועי אובייקטיבי כדוגמת שירות המבחן, המעידה על קיומו של סיכוי ממשי לשיקום".
האיש המשיך שלא ליטול אחריות על מעשיו ואף האשים את בתו בכך שלטענתו פיתתה אותו. קרא מציין, כי "גם במהלך הדיון לפנינו, לא היה המשיב מוכן לקחת אחריות על ביצוע מעשה הסדום בו הורשע. ודוק, מובן כי אין לזקוף לחובתו של אדם שהורשע את כפירתו במיוחס לו וזכותו לטעון לחפותו, אולם גם לא ניתן לזקוף זאת לזכותו, כפי שעשה בית משפט קמא... קביעת בית משפט קמא כי המשיב לוקח אחריות 'במובנים מסוימים' - אינה יכולה לעלות כדי סיכוי ממשי לשיקום".
קרא מזכיר את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה "מתחם עונש הולם שתחתיתו נמוכה מעונש המינימום יכול להיקבע רק אם ניתנו טעמים מיוחדים לכך... פרשנויות אחרות, למשל שתחתית מתחם העונש ההולם לא תהיה נמוכה מעונש המינימום או שניתן להתעלם מעונש המינימום אף מבלי טעמים מיוחדים בעת קביעת תחתית מתחם העונש ההולם, תבאנה למצב בו לא תהיה הלימה בין חומרת העבירה לבין המתחם" ועומדות בניגוד להוראות חוק העונשין.
קרא מוסיף: "לא די בהסתמכות על שיקולי שיקום. בענייננו, המשיב לא הפגין שינוי ממשי מתפיסת מחשבתו, ולא מצאתי כי קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים סטייה כה ניכרת מהעונש המזערי, כפי שעשה בית משפט קמא. נטילת אחריות היא הצעד הראשון בהליך טיפולי, ומשצעד זה לא נעשה, לא ניתן לומר כי 'הנאשם השתקם או כי יש סיכוי של ממש שישתקם', כמצוות סעיף 40ד(א) לחוק". לבסוף מזכיר קרא את פסיקתו של בית המשפט העליון, לפיה יש להחמיר בעונשם של מבצעי עבירות מין במשפחה.
קרא קבע, כי עונשו של האיש יהיה 42 חודשי מאסר בפועל - פי 1.5 מהעונש שגזר המחוזי, כך שבצירוף העונש על תנאי (שמונה חודשי מאסר) הוא יעמוד על עונש המינימום של חמש שנות מאסר, "וזאת רק בשל הכלל הנוהג לפיו אין ערכאת הערעור ממצה את הדין". הנשיאה אסתר חיות והשופטת ענת ברון הסכימו עם קרא. את המדינה ייצגה עו"ד נגה בן-סידי, ואת הנאשם - עו"ד אורי בן-נתן.

תאריך:  30/08/2021   |   עודכן:  30/08/2021
+חיות על שופטת משפחה: התבטאות אומללה ובעייתית ביותר
08:08 30/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטת מירה רום-פלאי אמרה לבני זוג לשעבר: "רצחתם את הילדים שלכם"  ▪  חיות מותחת ביקורת קשה על האמירה, אך קובעת שאין היא מהווה הצדקה לפסול את רום-פלאי כפי שביקשה האישה

רום-פלאי. התבטאות מרחיקת לכת
+נשיא ביהמ"ש המחוזי מרכז לשעבר נפסל
08:06 30/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אברהם טל אמר בדיון בערעור על העונש בעבירות סמים, כי בשל התעקשות המערער לבקש של"צ בלבד - הוא לא יקבל את עמדת המדינה אשר הסכימה לעבודות שירות במקום מאסר  ▪  למרות שמדובר היה בדעת יחיד של ראש ההרכב, קבעה חיות שהוא הביע עמדה ברורה לגבי תוצאות התהליך ולכן יש להחליפו

טל. לא רק שיקוף הסיכונים והסיכויים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון על המחוזי: שגה בהפעלת החוק וסטה מן הפסיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
"נחוצה מידה רבה של עזות מצח כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אישה מוכה" על כך שלא פנתה למקלט, "ואזי להוסיף חטא על פשע, ולבקש את בית המשפט להסיק מכך מסקנות לחובתה של אותה אישה"
איתמר לוין
בחודש אפריל הורה בג"ץ לטפל בתוך שלושה חודשים במפגעי תברואה בכפר דמהש שליד לוד - אך יום אחד לפני המועד שנקבעה ביקשה המדינה ארכה של כחצי שנה    חיות, וילנר וברון דחו את הבקשה תוך ביקורת חריפה על המדינה וציינו שהיא ממשיכה לגרור את רגליה - שבע שנים לאחר הגשת העתירה
איתמר לוין
מה באמת אומר החוק ומה משמעותו של מעצר בית    חרפה מתמשכת בבתי המעצר בישראל    שימו לב לנתוני המעצרים של המשטרה אל מול מספר כתבי האישום    גם לבתי המשפט יש אחריות והם חייבים לנקוט מספר צעדים: החל מהרחבת השימוש בהיוועדות חזותית וכלה בדיווח לרשויות על כשלים הנחשפים בפניהם
איתמר לוין
לנגר עמד מאחורי מספר בקשות לתביעות ייצוגיות נגד הבנקים - שנדחו כולן    הבקשה האחרונה נדחתה במחוזי בנימוק שמדובר בניסיון לעקוף את ביהמ"ש העליון ולבצע מקצה שיפורים; הנדל אימץ את החלטת המחוזי
איתמר לוין
ליבדרו גזר 5.5 שנות מאסר על הריגה ברוטלית - וקרא אומר: "העונש חורג ממדיניות הענישה הראויה, אינו עולה בקנה אחד עם עקרון ההלימה, אינו נותן הגנה ראויה לעיקרון קדושת החיים ואינו נותן ביטוי הולם לעיקרון האשמה הטמון במעשה עצמו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il