X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוות דעת משפטית של פרופ' יובל אלבשן, שצורפה לכתב הגנה שהגיש יועץ התקשורת רונן צור קובעת כי בפרסומיה של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן יש שימוש בפרקטיקות גזעניות רבות "ממהלך הדברים שהוצגו בחוות דעת זו ניתן לראות בבירור כי התובעת כנגד חטאה בעצמה בחטא הנורא אותו ביקשה למגר - חטא הגזענות וחבל שכך"
▪  ▪  ▪
ח"כ דיסטל אטבריאן. אוניברסיטת יוטה, לא הרווארד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פרופ' יובל אלבשן [צילום: איציק וולף]

חוות דעת משפטית של פרופ' יובל אלבשן, אשר צורפה לכתב הגנה שהגיש יועץ התקשורת רונן צור בתביעה שהגישה נגדו חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, קובעת כי פרסומיה של דיסטל אטבריאן נגועים בגזענות מסוגים שונים.
"בחינת פרסומיה הציבוריים של התובעת שמנגד מלמדת, למרבה הצער, על-כך שהם מהווים תרכובת מסוכנת של גזענות רגילה, גזענות של ציפיות נמוכות, גזענות מבדלת גזענות הפוכה והגזעה. תרכובת שהיא למעשה שיעתוק של חלק ממעשי הגזענות נגדם יוצאת התובעת, לא פעם באותם פרסומים ממש", כתב פרופ' אלבשן.
לדבריו, פרסומיה של דיסטל אטבריאן כולאים את היחידים שעליהם היא כותבת - הן אלה האשכנזים והן אלה המזרחים - בתוך מוצאם העדתי כעובדה גורלית וכופים עליהם הלכי רוח ורחשי לב מסוימים אשר מניעים את התנהגותם וקובעים את דרכם. "זה בדיוק אופן פעולתה של הגזענות", ציין.
עוד הוסיף כי דיסטל אטבריאן רואה עצמה כמי שנאבקת בגזענות, אך הלכה למעשה פרסומיה כוללים בחובם ביטויים גזעניים ופרקטיקות שונות של גזענות. כך הם כוללים, לדבריו, רידוד מיהותם של אנשים ספציפיים לכדי ממד אחד של מוצאם העדתי, ייחוס לאנשים ספציפיים ממוצא מזרחי דעות, מאפיינים, מניעים וכוונות רק כתוצאה ממוצאם העדתי.
עוד היא מייחסת, לדבריו, לאנשים ספצפיים ממוצא אשכנזי דעות, מאפיינים, מניעים וכוונות רק כתוצאה ממוצאם העדתי ומשתמשת בפרקטיקה של 'הגזעה' על-ידי ייחוס סטריאוטיפים על בסיס עדתי לקבוצות ולאנשים ספציפיים - ״האשכנזים המפונקים, המדושנים, הפריבילגים״ מחד ו״מומרים״ מאידך.
פרקטיקות נוספות של גזענות שבהן משתמשת דיסטל אטבריאן, על-פי חוות הדעת, הן פרקטיקות של גזענות הפוכה ופרקטיקות של גזענות של ציפיות נמוכות.
"הח"מ שותף לדעת התובעת שכנגד בכל הקשור לגזענות שהיא מנת חלקם של
מזרחים בישראל ולפערי הכוחות המובנים בחברה אשר נובעים מכך. אולם, ממהלך הדברים שהוצגו בחוות דעת זו ניתן לראות בבירור כי התובעת כנגד חטאה בעצמה בחטא הנורא אותו ביקשה למגר - חטא הגזענות וחבל שכך", חתם את חוות הדעת.
כתב ההגנה שהגיש רונן צור, באמצעות עו"ד שולמית אשבול, כולל טענה שלפיה דיסטל אטבריאן הסתמכה בכתב התביעה בסך מיליון שקלים שהגישה נגדו על מאמר אקדמי שנכתב לטענתה על-ידי חוקרים באוניברסיטת הרווארד. אך, למעשה - מדובר במחקר שנכתב באוניברסיטה אחרת - אוניברסיטת יוטה הנחשבת פחות מהרווארד, ואשר לפחות אחד ממחבריו נמצא נגוע בגזענות עמוקה עד כדי הסרת פוסט זיכרון שנכתב לאחר מותו, על-ידי אוניברסיטת יוטה.

תאריך:  01/09/2021   |   עודכן:  01/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פרסומי דיסטל אטבריאן נגועים בגזענות"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בדיחה
מגיב ותיק  |  1/09/21 10:09
2
היא אפקטיבית, לכן מתנפלים עלי
טירה  |  1/09/21 11:21
 
- פייקרית מצויה ובכיינית מדופלמת
נו שויין  |  1/09/21 14:59
3
נשק ההסתה בידי השמאל
סיני  |  1/09/21 14:20
 
- למעט רצח ארלוזורוב,
לא הבנתי  |  1/09/21 18:07
4
מסע הסיזון בעיצומו - להאשים את
קורןנאוה טבריה  |  2/09/21 12:31
5
אם הייתה מברר
פלג א  |  3/09/21 13:54
6
גזענות הייתה ותהייה
מזרחי  |  8/09/21 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מתוך כ-4,000 עובדים שנותרו בחברה נמצאים כיום כ-1,600 בחופשה ללא תשלום    בוועד העובדים חוששים מפני הוצאת 500 נוספים לחל"ת וטוענים: העובדים קיימו את מלוא חלקם בהסכמי ההבראה. למרות זאת לא בוצעה ההתייעלות מצד החברה, ולא הוקטן צי המטוסים בהתאמה לצמצום בכח האדם
מירב ארד
כך לדברי שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון    הוסיפה: "לא נהסס לבחון את עצמנו ולהתאים את התוכנית למציאות משתנה" כ-250 אלף תלמידים נשארו בבית    כל הנכנסים למוסדות החינוך, למעט תלמידים, יידרשו להציג תו ירוק    53% מתלמידי ז'-ט' חוסנו ו-81% מתלמידי י'-י"ב
עידן יוסף
המשטרה הודיעה בשבוע שעבר על שלושה ימי אכיפה מוגברת כנגד נוסעים שאינם עוטים מסכה בתחבורה הציבורית    ניתוח נתוני האכיפה מגלה כי בימי המבצע דווקא פחת משמעותית מספר הדוחות    במשטרה מנסים להסביר מדוע
איציק וולף
הנשיא האמריקני הצהיר כי ארצות הברית מחויבת לסייע לכ-200 אמריקנים בעלי אזרחות כפולה שנותרו באפגניסטן בכל רגע שבו ירצו בכך    "טליבאן התחייב לשמר מעבר בטוח עבור מי שירצה לעזוב, אנחנו לא סומכים רק על המילה שלהם"    האשים את טראמפ בחתימת הסכם גרוע עם הטליבאן
איציק וולף
משמר הגבול הקים יחידת מסתערבים חדשה שלוחמיה מורכבים מיחידות המסתערבים הקיימות, מאיתור לוחמים ומיוצאי יחידות מיוחדות בצה"ל    ייעוד היחידה: מאבק נגד הפשיעה והאלימות במגזר הערבי    המפכ"ל: פשיעה בחברה הערבית, רציחות, אירועי ירי וגביית דמי חסות הם טרור מבית שמאיים על אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il