X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם זאת, התפוקה הממוצעת לדונם בקליפורניה, המשווקת של כ-85% מהתוצרת, גבוהה מבארץ ארגון מגדלי הפירות: יבול השקד השנה על כ-8,000 טון - עלייה של כ-8% לעומת אשתקד מחיר השקד מטריד את המגדלים
▪  ▪  ▪
שקדים לפני קטיף [צילום: עמוס לוין/פיתוח הגליל]
קטיף שקדים [צילום: גור מלמד/קבוצת כנרת]

על אף החמסינים הממושכים, הייתה זו שנה טובה למגדלי השקד הישראלי, ונרשם בה שיפור מסוים ביבולים, בעיקר במטעי השקד בצפון הארץ. על-פי נתונים שמסר ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, היבול מוערך השנה ב-8,000 טון, עלייה של כ-8% משנה שעברה, אז עמד היבול על כ-7,500 טון.
עם זאת, קיימת בארגון דאגה הינה לגבי המחיר למגדלים, זאת עקב מחירים נמוכים יחסית לשקד בשווקי העולם, אשר עדיין לא חזרו למחירים שהיו טרום הקורונה ועלולים לגרום הפסדים למגדלים בארץ. לדברי בלחסן, בישראל נטועים 65 אלף דונם של שקד ונרשמת עלייה מתמדת של צריכה השקד בעולם ובישראל: "בעשור האחרון ישנה עלייה של 35% בצריכת השקד, בישראל צורכים 10,000 טון שקד בשנה, זאת כחלק מהמודעות לצריכת מזון בריא. השקד בעל ערכים תזונתיים גבוהים ונמצא בתחום מזון-העל".
קטיף השקדים נמצא לקראת סיומו. הקטיף הוא בעיקר מכני ומתבצע באמצעות מנערת. הפרי נאסף עם הקליפה ומונח לייבוש על משטחים בחום הטבעי של השמש ובהמשך מועבר למכוני הפיצוח, שהגדול מבניהם נמצא בגבע ומפעם נוסף במסמייה בבעלות קיבוצי הדרום ומכוני פיצוח נוספים בבעלות סוחרים. תהליך פיצוח של כלל השקדים בארץ צפוי להימשך עד סוף חודש נובמבר.

יו"ר שולחן השקד במועצת הצמחים, אמיר מעגן, אומר כי אכן שנה זו טובה יותר לענף השקד וכי למרות היבול הטוב בצפון הארץ, בדרום הארץ נרשמו יבולים נמוכים העונה. "למרות היבול הרב, עדיין קיים צורך להשלמת הצריכה המקומית בישראל, בייבוא של כ-2,000 טון שקדים מקליפורניה, המשווקת העיקרית - 85% של שקדים בעולם".
הוא הוסיף כי המחיר למגדל בישראל מושפע מהמחירים בעולם. מעגן: "בתחילת משבר הקורונה הייתה ירידה במסחר ולכן המחיר לחקלאי בקליפורניה צנח מ-7 דולר לק"ג שקד ל-4.85 דולר בנמל. בהמשך המחיר השתפר בכ-2 דולר והוא קרוב למחירים של טרום הקורונה".
עוד אומר מעגן: "השקד הישראלי גדול ואיכותי יותר ביחס לשקד בארה"ב, אך התפוקה לדונם בקליפורניה גבוהה יותר. בישראל עומדת התפוקה הממוצעת לדונם על 150 ק"ג שקד ובארה"ב נקטף יבול של 250 ק"ג לדונם, כאשר הוצאות הייצור ועיבוד המטעים זהות בישראל ובארה"ב וכוללות עלויות של קטיף, קילוף, יבוש, אריזה ושיווק. בשנים אלו רוב התקציב של ענף השקד מוקדש למו"פ (מחקר ופיתוח) חקלאי, במטרה להגדיל את כמות היבול לדונם, לספק את כל הצריכה המקומית של השקד בישראל ואף להגיע למצב בו ניתן יהיה לייצא".

פרי עץ השקד נחשב למזון-על. בחופן שקדים טבעיים יש מגוון רכיבים מזינים המהווים מקור מצוין לוויטמינים ולמינרלים וביניהם ויטמין E, מגנזיום, אשלגן וסידן, כולם רכיבים תזונתיים חיוניים התומכים בלחץ דם בריא ורמת כולסטרול תקינה. בנוסף, בשקד שומן המכיל בעיקר חומצת שומן אומגה 9, שהיא חומצת שומן חד-בלתי רוויה, המסייעת בהפחתת "הכולסטרול הרע" ומעלה את רמת "הכולסטרול הטוב", שומרת על לחץ דם תקין באיזון רמות הסוכר בדם ובחיזוק מערכת החיסון.

[צילום: עמוס לוין/פיתוח הגליל]
תאריך:  02/09/2021   |   עודכן:  02/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף עונת השקד: הפרי בארץ גדול ואיכותי מבארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ייעשו מאמצים לקעקע את היסודות הכלכליים של הפשיעה    תומך ביוזמותיו של סער להגן על זכויות חשודים ונאשמים    המפכ"ל: יש להחמיר את הענישה כדי להפסיק את הדלת המסתובבת של החזרה לעולם הפשע
איתמר לוין
מבטיח להעביר בחודש הבא בקריאה ראשונה את החוק לפסילת ראיות שהושגו שלא כדין, להפיץ את תזכיר החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה ולהגיש הצעת חוק לעונשי מינימום בעבירות נשק    תקווה חדשה תציע גם להגביל כהונת ראשי רשויות    "עלינו להחזיר את המשילות ושלטון החוק לגליל, לנגב, ללוד ולדרום תל אביב"
איציק וולף
התעשייה האווירית תייצר כנפי F-16 עבור לוקהיד מרטין בקו ההרכבה שהוקם בתעשייה האווירית בשנות ה-80 ואשר נפתח כעת מחדש ומצטרף לייצור מכלולי כנפיים למטוסי F-35 ולמטוסי T-38
איתמר לוין
"מדובר בארגונים בגודל בלתי אפשרי, שמתנהל כמו צבא. בכל מקום שלא נהיה כמדינה וכרשויות - הפשע ישלוט"    בנט: מערכת המשפט צריכה לא רק להציב קווים אדומים, אלא גם לסייע לעמוד במשימה
איתמר לוין
המטרה: לצייד את האולמות באמצעי היוועדות חזותית ואפשרות להקליט ולתמלל דיונים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים    חיות: העומס על שופטי ישראל - ללא אח ורע בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il