X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ההסתדרות פנה לשרת האנרגיה בבקשה לקיים דיון דחוף על עתידם התעסוקתי של עובדי מפעל רותם אמפרט נגב "בעוד פחות מארבעה חודשים המפעל ייסדר ואלפי עובדים ומשפחותיהם יישארו ללא פרנסה"
▪  ▪  ▪
[צילום: כי"ל]

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה (יום א', 5.9.21) לשרת האנרגיה קארין אלהרר בבקשה לקיים פגישה דחופה בנושא עתיד עובדי מפעל רותם אמפרט נגב.
"לצערי ולתדהמתי עודכנתי כי התקבלה החלטה במשרדך לפיה קידום הארכת זיכיון הכרייה של מפעלי רותם אמפרט מוקפא, ולא יובא לאישור הסופי הנדרש בוועדת הכספים עד שתושלם ביקורת של החשכ"ל בנושא התמלוגים למדינה. השלכות ההחלטה קריטיות, מסוכנות, מרחיקות לכת ופוגעות לרעה בביטחון התעסוקתי של אלפי משפחות שפרנסתן נשענת על המפעל, רובם ככולם תושבי הנגב", כתב בר-דוד.
עוד כתב כי בעוד פחות מארבעה חודשים, ללא הארכת הזיכיון של רותם לשלוש שנים נוספות, כפי שתוכנן ואושר על ידי קודמה של אלהרר בתפקיד, ד"ר יובל שטייניץ, המפעל ייסגר ואלפי עובדים ומשפחותיהם יישארו ללא פרנסה. "ההסתדרות ואני בראשה אינם יכולים עוד שלא להתערב להגנתם וטובתם של אלפי העובדים", כתב.
בר-דוד ציין כי רותם אמפרט מספקת תעסוקה לכ-1,200 עובדים במעגל ישיר ועוד כ-8,000 עובדים במעגל שני, כולל כ-3,500 מהמגזר הבדואי. "להבנתי, החברה החלה כבר באוגוסט 2018 בתהליך מול משרד האנרגיה להארכת הזיכיונות הקיימים שצפויים לפוג בסוף 2021. ללא הזיכיונות, המפעל ייסגר כבר בסוף השנה הנוכחית וייתכן אף קודם לכן. כבר בספטמבר 2020 משרד האנרגיה הביע בפני החברה את עמדתו העקרונית להארכת הזיכיונות בשלוש שנים נוספות. לתדהמתנו, ולאור החלטתך להקפיא את הארכת הזיכיון עד לתום ביקורת התמלוגים, אנו במצב חירום מחודש. מעבר לנזק הכבד שייגרם לאלפי עובדים ומשפחותיהם, סגירת המפעל תוביל לפגיעה במדינה שלא תקבל יותר תמלוגים, לא תקבל יותר מיסים מפעילות המפעל, תעשיית הפוספט תיכחד והמדינה תידרש לתמוך באלפי עובדים ומשפחותיהם".

תאריך:  05/09/2021   |   עודכן:  05/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקפאת זיכיון הכרייה של רותם יפגע באלפי משפחות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בשנת 2012 הוגש כתב אישום נגד אדם שביצע בבתו עשרות עבירות מין בשנים 2006-1996, כאשר הייתה בת ארבע עד 14 - אך בניגוד לדרישת החוק, לא ניתן אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לגבי שש השנים הראשונות    למברגר נתן אישור בדיעבד רק ערב הדיון בערעור, באיחור של תשע שנים    התוצאה: האיש זוכה מהעבירות הישנות ועונשו הופחת מ-20 ל-15 שנות מאסר
איציק וולף
טעות זיהוי נפטרת מקורונה בבית חולים סיעודי הביאה לשליחת גופה לא נכונה לקבורה    משרד הבריאות הודיע שפתח בבדיקה    "מקרה חמור ומצער, נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע"
מירב ארד
המחצבות העתיקות בצפון ירושלים שימשו כמקור העיקרי של אבני הבניין למפעלי הבנייה העצומים שנערכו בעיר, ובהם בניית הר-הבית
איציק וולף
כבר בעתיד הקרוב צפויה חטיבת חי"ר לקבל את ה-M-4 המכונה 'פלטופ'    שאר החטיבות הסדירות יקבלו את הרובה המשמש כיום את חטיבת הקומנדו    רובי התבור ימשיכו להיות בשימוש חטיבות המילואים
איציק וולף
אלקטרה נדל"ן, השותפה בקרן השנייה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, הודיעה על מכירת מקבץ דיור בעיר שארלוט תמורת 90.2 מיליון דולר    ההון העצמי שהושקע בנכס עמד על 17 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il