X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מהדוח השנתי ליישום החוק לסילוק ולמיחזור צמיגים שמפרסם המשרד להגנת הסביבה חוק הצמיגים מתבסס על עקרון המקובל במדינות רבות בעולם לטיפול בבעיות סביבתיות, הנקרא "אחריות יצרן מורחבת"
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את הדוח השנתי ליישום החוק לסילוק ולמיחזור צמיגים, התשס"ז - 2007, לתקופה שמיום 1 ליולי 2019 ועד יום 30 ביוני 2020.
על-פי החוק, על יצרני ויבואני הצמיגים לפעול לסילוק ולמִיחזור של צמיגים משומשים, והם אחראים לאיסוף הצמיגים לאחר גמר השימוש בהם ולהעבירם למיחזור. בחוק נקבע יעד של 85% לפחות ממשקל הצמיגים שהיצרנים והיבואנים שיווקו בישראל, ויעד מחושב של 25.5% לפחות מסך צמיגי הרכב ששיווקו יבואני הרכב.
חוק הצמיגים מתבסס על עקרון המקובל במדינות רבות בעולם לטיפול בבעיות סביבתיות, הנקרא "אחריות יצרן מורחבת". על-פי עיקרון זה, האחריות לטיפול בהשפעות הסביבתיות השליליות הנגרמות כתוצאה משימוש במוצר כלשהו מוטלת על היצרן או היבואן של המוצר, שמהווה את החוליה הראשונה בייצורו ומכירתו של המוצר ולכן ראוי להטיל עליו את החובה לטפל במוצר גם בסוף חייו, כאשר הוא הופך לפסולת מזהמת.
כיום, האתגר הגדול ביישום חוק הצמיגים הוא מציאת הדרכים והסרת החסמים להגדלת הביקוש לשימוש של הגומי הממוחזר מפסולת הצמיגים - במטרה להגדיל את כמות פסולת הצמיגים הממוחזרת ומתן עדיפות לגומי ממוחזר תוצרת הארץ. המשרד שוקל דרכים להעלאת יעד המיחזור והשוואה בין יעד המיחזור של יבואני הרכב ליעד המיחזור של יבואני הצמיגים.
המשרד להגנת הסביבה בחן את דיווחי 126 יצרנים ויבואנים, החייבים במיחזור על-פי חוק, אשר מתוכם 52 יבואני רכב מנועי ו-74 יבואני צמיגים. מסיכום הנתונים עולה, כי בתקופה האמורה, שווקו בישראל כ-73 אלף טונות צמיגים, שמתוכם אושר מיחזור מוכר בסך של כ-56 אלף טונות צמיגים.
מבחינת הנתונים וכן מהנעשה בשטח, ניכר כי החוק השיג את ייעודו וניקה את הארץ מצמיגים משומשים אשר היו מושלכים בשטחים הפתוחים, נערמים במגרשים לא מוסדרים וגורמים לשריפות ענק.
הממונה על חוק הצמיגים במשרד להגנת הסביבה פועל לאכיפה מנהלית מול יבואני צמיגים ורכב שלא עמדו ביעד המיחזור או שלא דיווחו כחוק. לפי החוק, עיצום כספי בגין אי-דיווח הוא בסך של 75.3 אלף שקל. על אי-עמידה ביעדי המיחזור הקבועים בחוק, רשאי הממונה להטיל עיצום כספי בסך כ-2,400 שקל לכל טונה פסולת צמיגים חסר שלא מוחזר.
אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה: "14 שנה אחרי כניסת חוק הצמיגים לתוקף, אנו רואים כי הוא ניקה את הארץ מפסולת צמיגים משומשים. אנו בוחנים את החסמים והאתגרים ליישום טוב יותר של החוק ובעיקר את הדרכים להגדלת הביקוש לשימוש של הגומי הממוחזר מפסולת הצמיגים. כל זאת, במטרה להגדיל את כמות פסולת הצמיגים הממוחזרת בישראל".
דיווחי היצרנים והיבואנים שהתקבלו הועברו לביקורת רואה חשבון מטעם המשרד. הביקורת כללה איסוף מסמכים ואסמכתאות המאשרים את כמויות הצמיגים ששווקו על-ידי היצרנים והיבואנים וכמויות הצמיגים שמוחזרו, הצלבות והשלמת מידע מביקורות באתרי המיחזור ובחברות שנותנות שירותים ליצרנים ויבואנים.

תאריך:  10/09/2021   |   עודכן:  10/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-56 אלף טונות צמיגים ממוחזרים בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת העבודה הניח על שולחנו של ראש הממשלה נפתלי בנט מספר מתווים אפשריים למתווה כותל מרחיק לכת, אחד מהם כולל זמני תפילות לרפורמים ברחבה המרכזית
עידן יוסף
נעצרו שלושה נערים בחשד לתקיפה    קווי אגד תעבורה מירושלים לגבעת זאב הושבתו עד 23:30    תחבורה בדרך שלנו: הענשה קולקטיבית באירוע שנגרם על-ידי אנשים בודדים היא כלי חסר חמלה ומצפון
עידן יוסף
בהנחיית ראש הממשלה: צעדי אכיפה קשים יינקטו כנגד חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה    בין הצעדים: חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא    ההסעה לבידוד תהיה על-חשבון החולים
איתמר לוין
הפרקליטות מזהירה מפני הפעלת האיסור על הפצת מחלה - שהעונש עליו יכול להגיע לשבע שנות מאסר    הבעיות: המשטרה אינה פועלת בצורה ממוקדת לאיתור מפרי בידוד, טענות לאכיפה בררנית
עידן יוסף
זייפו אישורי בדיקה שלילית לקורונה ונמצאו חולים מאומתים    פרופ' אש על העומסים בבדיקות: פועלים להרחבת המערך    בנט: "פועלים לטפל בהיקף העומסים במתחמי הבדיקות"    יד שרה: מלאי מחוללי החמצן הניידים אזל, מערך החמצן של ישראל קרוב לאי ספיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il