X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש מאפשר בנייה בהישג יד בשווי מיליארד שקל

2,400 דירות להשכרה במתחם שדה דב

השופטת יעל בלכר דחתה עתירה של שלושה מבעלי הקרקע, אשר טענו שלא ניתן להפריש את השטח הדרוש לטובת עיריית תל אביב, אלא יש להפקיעו קובעת: העתירה הוגשה בשיהוי ולאחר שהתוכנית נכנסה לתוקף; קבלתה תחייב לתכנן מחדש את כל המתחם; לא נפל פגם במהלכי התכנון
▪  ▪  ▪
16,000 דירות במתחם [צילום: משה שי, פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יעל בלכר, מאפשרת להתקדם בבניית 2,400 דירות להשכרה מוזלת במתחם שדה דב בתל אביב, בשווי של מיליארד שקל. בלכר דחתה (9.9.21) עתירה של כמה מבעלי הקרקע במתחם נגד האופן בו ניטל השטח לצורך בנייה זו. היא קבעה, כי שטח הדירות יחושב מתוך כלל הדירות במתחם, ולא רק מתוך חלקה של עיריית תל אביב בו (כאחד מבעליו)
תוכנית שדה דב כוללת 16,000 דירות, מתוכן כאמור 2,400 דירות להשכרה אשר ייבנו בשטח שהוקצה לעיריית תל אביב כהפרשה לצורכי ציבור במסגרת הליכי איחוד וחלוקה. שטח זה בא בנוסף לחלקה של העירייה במתחם כולו. הדירות יירשמו על שם העירייה והיא תטפל בתחזוקתן ובהשכרתן במסגרת דיור בהישג יד. לצד זאת, הוקצו בתוכנית 4,500 דירות כ"דיור מכליל" - דירות קטנות, דירות להשכרה לטווח ארוך, מעונות סטודנטים, דיור גריאטרי ועוד. יתר 9,100 הדירות במתחם הן דירות רגילות.
העותרים - עמוס מימון, שמעון ברבי ויאיר איינהורן - טענו, כי לא ניתן לייעד את הקרקע לדירות להשכרה במסגרת הפרשה לצורכי ציבור, אלא יש לעשות זאת במסגרת הפקעה. בפועל הם ביקשו לקבוע, כי הדירות להשכרה יבואו על חשבון חלקה של העירייה במתחם, ולא מתוך חלקם של יתר הבעלים כפי שנקבע בתוכנית. העתירה הוגשה לאחר שהוועדה המחוזית תל אביב והוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) דחו התנגדויות אלו.
בדחותה את העתירה אומרת בלכר, כי הדיור בהישג יד "הוא מאבני הבניין של תוכנית שדה דב ומעיקריה, והוא חלק משמעותי, מהותי ובלתי נפרד מתמהיל השימושים ויחידות הדיור שנקבעו בתוכנית ומפסיפס פניו ודמותו של הרובע החדש, עד שביטולו כמבוקש בעתירה, מצריך החזרתה לדיון במוסדות התכנון על-מנת שיהא בידם לשקול את הצורך בתכנון מחדש וליתן הוראות רלוונטיות". אולם כידוע, בית המשפט איננו מתכנן-על ולא יבצע למעשה את עבודת התכנון במקומן של הרשויות המופקדות עליה.
בלכר מוסיפה: "תוצאה זו - הצורך בביטול תוכנית שדה דב שהושגה בעמל רב ובהליך תכנוני ארוך ומורכב, לאחר שנים ארוכות שבהן לא התאפשר פיתוח הקרקע, חודשים ארוכים לאחר שפורסמה למתן תוקף והיא בבחינת דין - מצמיחה כמעט מאליה את המסקנה, כי דינה של העתירה שתידחה כבר בעילות הסף של שיהוי ומעשה עשוי [שכן היא הוגשה לאחר שהתוכנית נכנסה לתוקפה, באוגוסט אשתקד - א.ל]. יש לדחותה על הסף גם מחמת אי-צירוף צדדים שעלולים להיפגע מקבלת העתירה". עוד היא קובעת, כי אין יסוד לטענת העותרים ולפיה יש לפעול בדרך של הפקעה, אלא להפך - ניתן להקצות לרשות מקומית קרקע לצורכי ציבור גם בצורה של הפרשה. זהו כלי תכנוני יעיל והוגן, המחלק את הנטל בין הבעלים, מדגישה בלכר.
בלכר מציינת, כי למעשה העותרים מבקשים לברוא יצור כלאיים - דיור ציבורי בר-השגה בידיים פרטיות. ליצור כזה אין כל תשתית נורמטיבית, ומטיבו הדיור הציבורי אינו יכול להיות בבעלות פרטית. לא ניתן להוציא את הדיור בר-ההשגה ממסגרת התוכנית, להמירו בייעוד אחר או "לחלק" את יחידות הדיור "העודפות" בין בעלי הקרקע ולהורות על שינוי טבלת האיזון (המביאה בחשבון שטחים שהופקעו אך לא שטחים שהופרשו), היא מדגישה.
העותרים חויבו בתשלום הוצאות בסך 60,000 שקל. את העותרים ייצגו עוה"ד שמואל שוב, נעמה שיף וטל גליקסמן; את הוועדה המחוזית והוותמ"ל ייצגו עוה"ד תמי ברעם ועמיקם אשל; את עיריית ת"א ייצג עו"ד שלום זינגר; ואת מנהלי הגוש הגדול - עו"ד אליהו מינקוביץ.

תאריך:  12/09/2021   |   עודכן:  12/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השקת פלטפורמת Google Pay צפויה לקרות החל מהרבעון הרביעי של השנה. על-פי ההסכם, יוכלו לקוחות ישראכרט המחזיקים במכשירים סלולריים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסה 0.5 ומעלה, המחזיקים כרטיסי חיוב התומכים בכך ואשר ההסכם הוחל לגביהם, לבצע תשלום בנקודות מכירה התומכות באופן מלא בתקן EMV בעסקים, באמצעות טכנולוגיית תשלומים מבוססי קרבה
איציק וולף
כל באי משכן הכנסת, למעט חברי הכנסת, יידרשו להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בכניסה לכנסת
איציק וולף
יו"ר הקואליציה שבה וקראה לסיעות האופוזיציה להגיש שמות של חברי כנסת מטעמן למינוי לוועדות הכנסת השונות    "בכל שעה היום בה תביא האופוזיציה שמות - נפתח את המליאה ונעדכן שם, כדי שחברי האופוזיציה יוכלו לבצע את עבודתם כחברי כנסת, למען אזרחי מדינת ישראל"
יצחק דנון
חברת התרופות תובעת מקבוצת הנדל"ן 4.3 מיליון שקל, בטענה לעיכובים וליקויים בתכנון המפעל שלה באזור התעשיה מבוא כרמל
יצחק דנון
חברת הרכבת 5000 תובעת 5 מיליון שקל מבני משפחת יניב, לשעבר מבעלי מתחם ליד התחנה המרכזית הישנה בת"א, תמורת פעולותיה להשבחתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il