X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגוריו של נתניהו מראים בחקירתו של ישועה:

סיקור אוהד לגבאי בוואלה ב-2017-2014

אילן ישועה הביע אהדה רבה לאבי גבאי - כאשר היה השר להגנת הסביבה ויו"ר העבודה - ובמקביל היו פרסומים חיוביים מבחינתו באתר ישועה: לא הייתי מעורב בפרסומים ישועה לגבאי אחרי מעצר הבית של אלוביץ: "בזק - הכי טוב בבית"; אומר כעת שהייתה זו אמירה בלתי ראויה
▪  ▪  ▪
גבאי. "שר שבא לעבוד" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
"נאמרו לי דברים לא מדויקים"
בדיון היום התרעם אילן ישועה על בועז בן-צור: "אני למוד ניסיון מהחקירות שלך בעבר. יצאתי מתוך הנחה של תום לב [מצידך] ועניתי לך ב'כן'. עכשיו אני לא עונה לך באופן אוטומטי על דברים שאני לא בטוח. אני מרגיש שבמקרים רבים נאמרו לי דברים לא מדויקים. לפעמים מוכנסות לי עובדות כשאין עובדות. זה שאתה שואל על משהו חמש פעמים, לא מגדיל את כמות הפגישות. כשאתה אומר שהיו מאות פגישות שלי עם עשרות פוליטיקאים – זה לא נכון. אני אומר את התשובות שלי איך שאני רוצה, ואתה תשאל את השאלות שלך איך שאתה רוצה".

אתר וואלה טיפל בצורה אוהדת מאוד באבי גבאי בשנים 2017-2014, כאשר היה כאשר היה ח"כ מטעם כולנו, השר להגנת הסביבה ויו"ר מפלגת העבודה. כך הראה (יום ב', 13.9.21) עו"ד בועז בן-צור, פרקליטו של בנימין נתניהו, בהמשך חקירתו הנגדית של מנכ"ל האתר לשעבר, אילן ישועה, בתיק 4000.
החקירה הנגדית התמקדה בהתכתבויות מהטלפון של ישועה שנמסרו להגנה לפני ההפסקה בדיונים במשפט נתניהו. בן-צור הציג התכתבויות רבות בין ישועה לגבאי - לשעבר מנכ"ל בזק (שהייתה חברת-האם של וואלה) וכיום מנכ"ל סלקום - וטען שהפרסומים החיוביים בעד גבאי בוואלה היו סמוכים מאוד להתכתבויות אלו. התביעה טענה, כי יש להוכיח שלישועה היה חלק בפרסומים אלו.
בדצמבר 2016 כתב ישועה לגבאי, לאחר שהצטרף למפלגת העבודה ועמד להתמודד על ראשותה: "בהצלחה. קודם כל הצלחה אישית ול[מפלגת ה]עבודה ולמדינה, שנשכחה לצידי הדרך של מנהיגנו הדגול". גבאי הציע בתגובה לישועה להתפקד למפלגת העבודה ולגייס מתפקדים. ישועה השיב, ש"ישמח לעזור בכל דרך אפשרית". בן-צור: "הדרך שלך לעזור לו היא דרך סיקור באתר". ישועה: "לא. זה היה משפט כללי שהביע אהדה, לא הייתה לי שום תוכנית אסטרטגית לסייע לו. זו הייתה אמירה של נימוס". בן-צור: "גם ליצחק הרצוג הצעת עזרה. צריך לבחון מה קרה באתר". ישועה: "זה נשאר מילים ריקות. הסיוע שנתתי בהעלאת כתבות, גם לגבי הרצוג ובוודאי לגבי אבי, היה זניח והיה קורה גם אם לא היה מכיר אותי". באותו יום פורסמה בוואלה כתבה אוהדת וחד-צדדית מבחינה פוליטית על הצטרפותו של גבאי למפלגת העבודה, תחת הכותרת "גבאי מחזיר את המדינה למסלול". לדברי ישועה, זהו צירוף מקרים.
"מקשיבים לקשקשנים ופופוליסטים"
לאחר מינויו של גבאי לשר להגנת הסביבה, בירך אותו ישועה כ"שר שבא לעבוד". ב-11.8.15 התפרסמה בוואלה כתבה חיובית על תוכניותיו של גבאי. בן-צור: "כמנכ"ל כלי תקשורת, אין לך בעיה לכתוב לפוליטיקאי מוביל שאתה מעריץ אותו?". ישועה: "יכול להיות שהייתי צריך להימנע. בדיעבד יש לי הרבה חוכמה". לדברי ישועה, הוא היה מיודד מאוד עם גבאי, ודבריו היו במישור האישי ולא כמנכ"ל האתר. גבאי גם זכה לתשבחות כאשר התפטר מתפקידו עם מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון. במקביל, ב-27.5.16, כתב ישועה לגבאי שהוא "נקודה של אור בים של חושך".
גבאי פנה למחרת לישועה ואמר שהיחס של האתר לנושאי סביבה אינו חיובי. ישועה השיב שיטפל בכך, מתח ביקורת על אנשיו בפני גבאי ("מקשיבים לקשקשנים ופופוליסטים"), ביקש ממנו להעביר כתבה משלו והבטיח לטפל בכך בעצמו. בן-צור שאל מה הייתה התשתית שלו להבטיח זאת. ישועה השיב, כי הכיר היטב את גבאי במשך שנים, שהוא אינו מתגולל סתם, וידע שאם הוא אומר את הדברים - הם מן הסתם מבוססים. לדברי ישועה, גבאי העביר את הכתבה, הוא העביר אותה למערכת ולא טיפל בה. הוא אומר כי ייתכן שהתבטא כאן בצורה בלתי הולמת - ושידע גם להחמיא לעובדיו.
בן-צור המשיך להציג התכתבויות רבות וידידותיות מאוד בין גבאי לישועה, ובמקביל - פרסומים אוהדים לגבאי בוואלה. בין היתר, ביוני 2017 התקיים באולפן וואלה עימות בין המועמדים לראשות העבודה, וגבאי נתפס באי אמירת אמת כאשר הכחיש שאי-פעם הצביע בעד הליכוד. ישועה הביע תקווה, במסרון לגבאי, כי "השטות הזאת" תיעלם בעוד מספר ימים. בן-צור הראה, כי הכותרת בידיעה של וואלה על העימות התעלמה מאותה מעידה של גבאי.
באוקטובר 2017 כתב ישועה לגבאי, כי יפנה לאבי וייס - אז מנכ"ל ערוץ 2 - בנוגע לסיקורו השלילי של האחרון בידי אמנון אברמוביץ, אותו גינה במילים קשות. ישועה השיב לבן-צור, כי הייתה זו טעות מצידו וכי אינו סבור שפנה בפועל. באותו יום עצמו התפרסם בוואלה מאמר חיובי על גבאי; ישועה הראה, כי המאמר פורסם שעות לפני דבריו של אברמוביץ' והתכתבותו עם גבאי, והדגיש שלא היה מעורב בפרסום.
לאחר מעצרו של שאול אלוביץ בפרשת בזק ושליחתו למעצר בית, שלח ישועה לגבאי קישור לידיעה על כך והוסיף: "בזק - הכי טוב בבית". ישועה הסביר, כי הייתה זו בדיחה פרטית משום שגבאי היה מנכ"ל בזק כאשר זו הייתה ססמת הפרסום שלה, והוסיף: "אני מסכים איתך שזה לא היה בסדר".

תאריך:  13/09/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+"הנחות בסיסיות בלי ראיות"
19:03 13/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האם יש קשר בין הידידות הגלויה בין אילן ישועה ואבי גבאי לבין הסיקור האוהד ממנו נהנה גבאי בוואלה?  ▪  ההגנה חלפה על פני רף 1,000 המוצגים מטעמה, וגם ייתכן שניתן לראות באופק את סיום עדותו של ישועה

גבאי. מה קורה במשרד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיקור אוהד לגבאי בוואלה ב-2017-2014
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
טוען שהדבר נדרש בשל החומר שהתגלה בפלאפון של ישועה בנוגע למגעיו עימם    סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ: לחקור שוב עדים ששיקרו במשטרה; התביעה עושה מה שהיא רוצה    התובעת תירוש: החומר החדש מלמד שלא היה שום גורם שפנה כמו נתניהו
איתמר לוין
טוענת שהחומר החדש שהתגלה בפלאפון של ישועה אינו משנה את תמונת הראיות, אלא להפך - שב ומוכיח שהיקף הפניות אליו בנוגע לנתניהו היה גדול פי כמה מאשר ביחס לגורמים פוליטיים ומסחריים    מוסיפה: בני הזוג אלוביץ עסקו בהיקף נמוך ביותר, אם בכלל, בפניות של גורמים אחרים
יורם מרקוס
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
איתמר לוין
חן ורוזן-עוזר אומרים שההתכתבויות שהתגלו בפלאפון של אילן ישועה עומדות בניגוד גמור לתיזת התביעה, ולפיה היענותו לדרישות הסיקור של נתניהו הייתה חריגה    חושפים: אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של וואלה, שלח לראש צוות התביעה מסרון ובו כתב "הספין של ההגנה צפוי ועדיין מקומם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il