X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
המרדף אחר המחבלים שברחו עולה עשרות מיליוני שקלים
עד עכשיו עלה המבצע 100 מיליון ש"ח גורם בכיר מעריך שהמשך החיפושים יעלו עוד עשרות מיליונים נציבת שב"ס: בעשור האחרון סוכלו 300 ניסיונות בריחה

10 ימים למצוד אחר המחבלים שברחו מהכלא: אחרי שארבעה מהם כבר נתפסו, במערכת הביטחון ממשיכים לחפש אחר שני המחבלים הנותרים שברחו מכלא גלבוע. החיפוש אחר האסירים שנמלטו עלה עד עכשיו 100 מיליון ש"ח. גורם בכיר מעריך שהמשך החיפושים יעלו עוד עשרות מיליונים.
על אף ביטול שביתת האסירים שתוכננה, הכוננות במערכת הביטחון ממשיכה להיות גבוהה, בעיקר בשל חג הסוכות שמתקרב. בתוך כך, מחמוד אל-עארדה וזכריא זביידי נפגשו עם סנגוריהם וסיפרו פרטים חדשים על הבריחה. אל-עארדה סיפר שהם לא קיבלו אף סיוע מסוהר או אסיר במהלך הבריחה ואישר כי היעד היה ג'נין.
זביידי סיפר לעו"ד אביגדור פלדמן שמייצג אותו, כי נודע לו על הבריחה רק כחודש לפני הביצוע וכי רק ערב לפני הוא הועבר לתא של אסירי הג'יהאד האיסלאמי לבקשתו. בנוסף לכך, הוא טען כי מדובר בדבר לא נדיר בכלא גלבוע. עוד הוסיף זביידי כי הוספתו לבריחה נועדה לאפשר לאסירים להגיע מהר יותר לג'נין, שאותה הוא מכיר היטב.
עו"ד פלדמן טוען שזביידי הוכה במהלך מעצרו. "חיילים שאלו אותו את שמו, כשהוא ענה זכריא זביידי – הם היכו אותו מכות נמרצות כשהוא אזוק, שברו לו עצם בלחי ושני צלעות. הוא הובא לטיפול בביה"ח רמב"ם ואחר כך הוחזר", אמר לחדשות 12.
במשטרה אומרים שזביידי התנגד למעצר ולכן נדרש להפעיל כוח כדי לעצור אותו. חוץ מזה נאמר כי זביידי נפגע במהלך בריחתו ולא במהלך המעצר.

[צילום: דוברות הכנסת]

נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, התייחסה השבוע בוועדה לביטחון הפנים לבריחת האסירים ואמרה: "איום הבריחה נמצא על סדר יומו של כל מפקד. בעשור האחרון סוכלו 300 ניסיונות בריחה. ברחו 6 ביטחוניים, חלקם עם דם על הידיים, והאחרים גם הם מסוכנים. הקמתי צוותים יחד עם יחידת יהל"ם הצה"לית. הם עובדים מיום פרוץ האירוע. עוברים תא-תא, אגף-אגף, בבתי הכלא האדומים, לבדוק את המבנה ההנדסי ומה יש תחת הקרקע. האגף ממנו ברחו פוזר. האגף הנושק לו נוייד לבית סוהר אחר.
"כוחות השב"ס תוגברו לעצימות מלאה מיום פרוץ האירוע. יש החלטה של השר למנות ועדה, וכל עוד הדברים בחקירה שעדיין מתנהלת, לא אמסר חצאי מידע, כשאוכל אתן את כל התשובות. מבטיחה להגיע לכאן לדבר בפתיחות ובכנות כשאפשר יהיה".
עוד אמרה הנציבה: "זה שישה חודשים אני עובדת על רפורמה. ישבו על כך חמישה צוותים. אחזקת הכלואים במשמורת צריכה להיות בטוחה ונאותה. אי-אפשר לכלוא ולא לספק מרכיבי חינוך, טיפול ושיקום. בעשור האחרון יש מגמת התגברות חלופות המאסר. יש לנו 14,000 כלואים ב-30 מתקנים. 9200 אנשי סגל ו-5,000 בחלופות כליאה. 60% מהאסירים הביטחוניים מוחזקים במחוז דרום.
"יש איסוף מידע מודיעיני. יש שריפות תקיפות סגל, ירי לעבר מתקנים, אנשי סגל מאוימים. ועדת דורנר וגם הבג"ץ מכוון אותנו לכך שכל מי שלא צריך להיות בתוך סורגים, ירצה את עונשו בחלופת מאסר".
ידיעות אחרונות במתקפה נגד פרי. בכתבה על אודותיה נטען כאילו המרוץ שלה לתפקיד כלל פגישות עם חברי מרכז ליכוד והרבנית ברוריה זבולוני המקורבת לנתניהו. עוד נכתב כי החליטה לא להפעיל את המיסוך הסלולרי, מינתה לצמרת הארגון את מי שהיה מעורב באסון הכרמל ובכיר נוסף שהכניס למחבלים 150 אלף לקנטינה.

שירות בתי הסוהר / מצגת
הצגה לוועדה לבטחון הפנים, 13.9.21 (30 עמ')
תאריך:  17/09/2021   |   עודכן:  17/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרדף אחר המחבלים שברחו עולה עשרות מיליוני שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
המשטרה טוענת, כי בדואי שנעצר במסגרת חקירה אמר לרב-פקד מזל אסטרחן שהיא "לקחה אותו כפרויקט אישי" וביקש שתשחרר אותו בערבות    בערב ראש השנה הוא שלח לה מסרון איחולים, וכאשר התקשר אליה והזדהה - איחל לה שנה טובה, הוסיף "תשמרי על עצמך" וחזר על האיחולים לחג שמח
עידן יוסף
מהומה בוועדת ביטחון הפנים בעקבות דברי רב-ניצב יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה: "בשומר החומות חוסלה אינתיפאדה תוך ארבעה ימים עם אפס הרוגים"    ח"כ אחמד טיבי: "תחזור בך מהאמירה אפס הרוגים - מוסא חסונה נהרג"    ח"כ בן-גביר: "איך אפשר להגיד שלא היו הרוגים? היו הרוגים יהודים"
איתמר לוין
תחילה הוציא בית המשפט בנצרת צו האוסר לפרסם את עצם קיומה של החקירה בנוגע לבריחת האסירים הביטחוניים    כעת אוסר בית המשפט בראשון לציון לצטט מה שמתפרסם בנושא באמצעי תקשורת זרים וברשתות החברתיות
עידן יוסף
המשטרה הודיעה בשבוע שעבר על שלושה ימי אכיפה מוגברת כנגד נוסעים שאינם עוטים מסכה בתחבורה הציבורית    ניתוח נתוני האכיפה מגלה כי בימי המבצע דווקא פחת משמעותית מספר הדוחות    במשטרה מנסים להסביר מדוע
איתמר לוין
15 מעשי רצח, 23 מקרים של יריות שהיו עלולות להסתיים במוות - זהו קציר הדמים של החודש שעבר    גם אם היה זה חודש יוצא דופן לרעה, הוא המחיש את האובדן המוחלט של ההרתעה המשטרתית, במיוחד כלפי העבריינים    המשטרה אינה יכולה לתקן את עצמה ואין לצפות שמתוכה יצמח פיקוד שישקם אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il