X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אברהם שטרן]
מדד הבקרה החצי-שנתי
15 אלף נסיעות אוטובוס מבוטלות בחודש ממוצע
גידול בהיקף האיחורים ושיעורי אי-ביצוע הנסיעות בתחבורה הציבורית, בעיקר בקווי חברת דן ובקווי המטרונית במהלך חמישה חודשים לא בוצעו 77,705 נסיעות המופיעות ברישוי המועצה האזורית גולן וקווי קבוצת עפיפי מקבלות את הציונים הגבוהים, ובתחתית הרשימה מועצת חבל אילות

משרד התחבורה מדווח על מגמת עלייה בשיעור נסיעות התחבורה הציבורית שלא בוצעו כלל או איחרו ברבעון השני של החציון הראשון של שנת 2021, ביחס לשיעורים שנרשמו ברבעון הראשון. כך עולה מדוח הבקרה החצי שנתי שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
שיעור האיחורים מהווה 0.75% מסך נסיעות הבקרה בחציון. שיעור אי-הביצועים מהווה 0.68% מסך נסיעות הבקרה, ומשקף 77,705 נסיעות שלא בוצעו בתקופת הבקרה, וזאת בניכוי חודש מאי שבו התקיים מבצע שומר החומות.
לטענת המפעילים, ניתן לייחס מגמה זו למחסור בנהגים הנובע מהעומס בכבישים וכנגזרת מהארכת משך זמן הנסיעה, בעקבות פתיחת המשק לפעילות מלאה יחד עם שירותי התחבורה הציבורית. הרשות לתחבורה ציבורית רואה בחומרה מגמה זו ותפעל ביחד עם מפעילי התחבורה הציבורית לשינוי המגמה והפחתה מתמדת בשיעור אי-ביצוע הנסיעות.
שיעור גבוה מאוד של נסיעות לא מבוצעות נמצא בחברת דן (2.7%) ובחברת דן צפון המפעילה את קווי האוטובוס של המטרונית (2.85%).

ציוני המפעילים

את המקום הראשון במדד הבקרה כובשת המועצה האזורית גולן שעלתה משמעותית בארבע נקודות האחוז לעומת החציון הקודם ואת השני מקבלת נתיב אקספרס. שתיהן מקבלות ציון 95. במקום השלישי חברת נסיעות ותיירות הפועלת באזור נצרת עם ציון 94. זו הפעם הראשונה שבה מתקיימת בקרה אלקטרונית על החברה (וכך גם החברות ש.א.מ והמועצה האזורית חבל אילות).
חברת דן בדרום יורדת בכשלוש נקודות האחוז ומתברגת במקום החמישי בציון 93.5. אחריה ג'י בי טורס ואגד שעלו קלות וקיבלו ציון 93. ציון דומה מקבלת דן באר שבע - שירדה בכשלוש נקודות האחוז, מי שעלתה בשיעור דומה היא סופרבוס שקיבלה ציון 91.
במקום התשיעי חברת מטרופולין עם ציון 90.5 - עלייה של 2.5 נקודות האחוז. אפיקים צונחת למקום העשירי ב-3.5 נקודות האחוז ומקבלת ציון 90. אגד תעבורה יורדת בכשלוש נקודות האחוז לציון 88.5, בדומה לחברת קווים. ש.א.מ קיבלה ציון 87.5, גלים 85 וחברת דן הרבה מתחת לממוצע, עם ירידה חדשה של כשש נקודות האחוז, קיבלה ציון 80 בלבד. במקום האחרון, בפער ניכר מיתר המפעילים המועצה האזורית אילות שקיבלה ציון 54.5 - וזאת לאחר שכ-14% מנסיעות החברה לא בוצעו.

ממצאים מטרידים בתחום הנגישות

בדומה לחציון הקודם, גם בחציון הנוכחי נרשם שיעור גבוה יחסית של ממצאים שליליים מסוג "מסלול נסיעה ועצירה בתחנה" 1.5% מסך הנסיעות. הסיבה המרכזית לכך היא מגבלות התפוסה בשל נגיף הקורונה. תופעת אי-הוספת נסיעות התגבור הנחוצות נבעה, לטענת המפעילים, ממחסור בנהגים בענף. ממצאים מסוג "עצירה רחוק מהמדרכה" נמצאו בשיעורים גבוהים יחסית לממצאים חריגים מקבילים, כאשר החריגה מהווה חלק משמעותי מאחוז החריגות הענפי - 3.5% מסך הנסיעות.
הממצא "נגישות באוטובוס" מתייחס לממצאים הנוגעים לכריזה ושילוט דיגיטלי בתוך האוטובוס, בממצאים אלו נצפתה עלייה משמעותית בהיקף החריגות 8.3% מסך נסיעות הבקרה. מדובר במגמה מדאיגה ובעלת חשיבות עליונה לבעלי מוגבלויות. בחלק מאשכולות חברת אגד נרשם שיעור ניכר של בעיות נגישות.
שיעור גבוה של ממצאים הפוגעים בבטיחות הנסיעה קשורים לכניסת נהגים לצומת באור אדום באשכולות דן - דרומי בת ים ות"א-פ"ת ובאשכול ת"א-אשקלון של אגד; וכן לדיבור בנייד באשכולות אגד: חיפה-ירושלים-אילת, קו 402 (ירושלים בני-ברק), ירושלים-באר שבע, ירושלים-בית שמש, ירושלים-שפלה; אגד תעבורה שפירים-ירושלים, מטרופולין - הנגב ושרון-חולון מרחבי, חברת נסיעות ותיירות וכן כשכול ביתר עילית ועמק האלה של חברת קווים.
בעיות של אדיבות מצד נהגים נצפו בקווי חרדים שמפעילות אגד ואגד תעבורה וכן באשכולות: אשקלון-אשדוד-ירושלים, חיפה-שרון-ירושלים, קו 402 (ירושלים-בני ברק), ירושלים-שפלה, קריית שמונה-חיפה, ת"א-אשקלון, ת"א-גליל, עמקים.

לאן נעלם חודש שלם

במסגרת דוח הבקרה החצי שנתי על התחבורה הציבורית לא מופיעים נתוני הבקרה האלקטרונית של חודש מאי. הנימוק שניתן לכך הוא שינויים בתחבורה הציבורית שנגרמו כתוצאה ממבצע שומר החומות. הנימוק שניתן לכך לא ברור, שכן 20 ימים בחודש מאי היו ימי שגרה ביישובי הדרום. כמעט בכל יתר הארץ פעלה התחבורה הציבורית כסדרה, למעט ישובים אחדים, וגם בהם הפרעות נמשכו פחות משבוע.
מדוע אפוא החליטה הרשות לתחבורה ציבורית להתעלם באופן גורף מנתוני הבקרה של חודש מאי, במקום להתעלם מאותם מקרים נקודתיים בהם היו שיבושים?
במשרד התחבורה מסרו את התגובה הבאה: "מבצע שומר החומות, שנמשך כשבועיים במהלך חודש מאי, שיבש באופן משמעותי ביותר את רמת השירות בתחבורה הציבורית, כמעט בכל רחבי הארץ, הן בשל ירי טילים מרצועת עזה והן בשל אירועי ונדליזם ויידויי אבנים בערים רבות בישראל ובכבישים הבין-עירוניים.
מאחר שהתחבורה הציבורית שובשה למשך כמחצית מחודש מאי, בשל נסיבות שאינן תלויות במפעילים, לא ניתן להשוות את נתוני הביצוע של המפעילים בחודש מאי, לחודשים אחרים בהם פועלת התחבורה הציבורית כסדרה.
"הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מנטרת באופן שוטף את נתוני הביצוע של כלל חברות התחבורה הציבורית בישראל, במטרה לזהות בעיות תפעוליות, לשקף את רמת השירות הניתנת לציבור, ולקבל החלטות הנוגעות לתחבורה הציבורית בישראל על בסיס מידע מהימן ובלתי תלוי. כחלק ממגמת השקיפות שמקדם משרד התחבורה, מפורסם הדוח מדי חודש לציבור הרחב".

תאריך:  19/09/2021   |   עודכן:  19/09/2021
+מיכאלי: החייל בתא המטען - תוצאה מהפגנת הנכים
21:01 19/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר אגד: חיילים פוחזים, סוררים וחסרי אחריות ניצלו את המהומה בתחנה והסתננו לתא המטען ללא רשות ובצורה מסוכנת ביותר והתחבאו שם  ▪  רשויות הצבא פנו לאגד בבקשה לקבל את פרטי החיילים כדי להענישם

[צילום: פז"ם גרם]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
15 אלף נסיעות אוטובוס מבוטלות בחודש ממוצע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דובר אגד: חיילים פוחזים, סוררים וחסרי אחריות ניצלו את המהומה בתחנה והסתננו לתא המטען ללא רשות ובצורה מסוכנת ביותר והתחבאו שם    רשויות הצבא פנו לאגד בבקשה לקבל את פרטי החיילים כדי להענישם
עידן יוסף
התחנה החדשה, המתפרשת על פני כ-13,000 מ"ר, היא תחנה מקורה וממוזגת, נגישה לבעלי מוגבלות, הכוללת שטחים מסחריים, שיציעו חנויות נוחות לנוסעים
עידן יוסף
כבר למעלה מחודש שלנוסעי התחבורה הציבורית מוצג מידע שגוי בישומונים, באינטרנט ובשילוט בתחנות על פעילות קווי התחבורה הציבורית    שינויי זמנים וקווים חדשים אינם מעודכנים וכך גם אין מידע על רכבת ישראל    אם לא די בכך, הורה מנהל הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו להפסיק את פעילות אתר המידע, לכאורה בניגוד לחוק
עידן יוסף
נהגי האוטובוסים מוחים על תנאי העסקתם וטוענים: "הפכנו לעובדי קבלן"    ארגון כוח לעובדים קורא לשביתה כללית ופונה לשרה מיכאלי: "הכרות אמיתית עם הענף נעשית בשטח, בפריפריה החברתית גאוגרפית ולא בתל אביב"
עידן יוסף
נהגי אוטובוס חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב: "מרב מיכאלי, תדאגי לנהגים"    מזהירים כי בעתיד הקרוב המחסור יגדל לכדי 10,000 נהגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il