X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד התחבורה על ביטול הפטור לחנייה חינם:

יש מי שאוהב, ויש מי שלא"

ועדת הכלכלה החלה את הדיונים בסעיפי התחבורה מתוך חוק ההסדרים - בהם תיקונים לחוק נתיבים מהירים ושינויים בהסדרי החניה ברשויות המקומיות מרכז השלטון המקומי תומך בביטול מחיר המקסימום לשעת חנייה, אך מתנגד לכבילת שיקול הדעת של הרשות המקומית באשר לקביעת אזורי חנייה והיכולת לתת פטור מתשלום רק באזור אחד
▪  ▪  ▪
מיכל פרנק ועדי חכמון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה החלה (יום א', 19.9.21) את הדיונים בסעיפי התחבורה מתוך חוק ההסדרים - בהם תיקונים לחוק נתיבים מהירים ושינויים בהסדרי החניה ברשויות המקומיות.
בפתח הדיונים הציגה מנכ"ל משרד התחבורה, מיכל פרנק, את ההצעה לתקן את חוק נתיבים מהירים, ואמרה כי מדובר בבשורה שמבקש המשרד להביא להקלה בגודש התנועה בטווח הקצר. לדבריה, המטרה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית באופן שיקל על כולם.
סגנית הממונה על התקציבים באוצר, עדי חכמון, הציגה נתונים לפיהם הגידול בנסועה, מאז 2004, עמד על 49% בעוד שהגידול בכבישים עמד על 12% ורוב הכבישים החדשים נסללו בפריפריה. כמו-כן, לפי הנתונים, אובדן התוצר למשק מגודש התנועה עומד על 24 מיליארד שקל בשנה, ואם מוסיפים לכך גם את הפגיעה מזיהום אוויר ותאונות הסכום מזנק ל-40 מיליארד שקל בשנה. "אם לא נטפל בזה המצב ילך ויחריף ואי אפשר להדביק את הפער דרך סלילת גבישים. אנחנו רוצים להשקיע יותר בתחבורה ציבורית וגם לגרום לאדם הפרטי לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית", אמרה.
התיקונים לחוק נתיבים מהירים נועדו, בין היתר, לאפשר להיכנס לנתיב ללא הרשמה מראש. עם זאת, מי שייכנס ללא הרשמה מראש ישלם נוסף על האגרה גם דמי גבייה. כמו-כן התיקונים יאפשרו לשרת התחבורה לתת עדיפות לתחבורה ציבורית ולכלי רכב שיתופיים בנתיב, כדי למנוע מצב שבו הנתיב פקוק והאוטובוסים עומדים יחד עם כלי הרכב הפרטיים.
ח"כ יעקב אשר אמר כי צריך לעשות שינוי גדול בתחבורה הציבורית כדי לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי, והמבחן הוא לא רק במעבר של אנשים חדשים מהרכב הפרטי אלא גם בשיפור השירות למי שכבר משתמש בתחבורה ציבורית. פרנק השיבה כי המהלכים באים יד ביד עם תוכנית חומש של תוספת שירות בתחבורה הציבורית. חכמון אמרה כי מדובר בתוספת של 8 מיליארד שקלים וחצי.
ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי יש כאן רפורמות נהדרות שישנו את חיי אזרחי ישראל, אך בכל מה שקשור לבטיחות בדרכים ישנה הליכה אחורה. הוא מתח ביקורת על משרד התחבורה, ואמר: "יש התייחסות רצינית לתחבורה ציבורית, אבל בבטיחות בדרכים נרצה לראות תוצאות. אנשים מתים, מעבר לזה שהציבור מרגיש שזו גזירת גורל אם גם במשרד התחבורה מרגישים ככה זה איום ונורא וזה לא יעבור לסדר היום. ככל שאני יכול להשפיע על זה אשפיע, כמו למשל שהקנסות מנסיעה בנתיבים מהירים ילכו לבטיחות בדרכים ולא לדברים אחרים", אמר.
היו"ר מיכאל ביטון וח"כ לימור מגן תלם התייחסו לפניית עמותת נגישות ישראל לוועדה, באשר לשימוש של נכים בנתיבים המהירים. בעניין זה ביקש ביטון את התייחסות נציגי הממשלה בעניין לדיון הבא. ח"כ איתן גינזבורג התייחס לדמי הגבייה ואמר כי זה צריך לצאת מהצעת החוק.

בהמשך עסקה הוועדה בתיקונים שנועדו לאפשר לרשויות המקומיות לשנות את הסדרי החנייה. היו"ר ביטון שאל על התיאום עם הרשויות המקומיות ומנכ"ל משרד התחבורה פרנק השיבה כי גם כשיש שיח לא תמיד מגיעים להסכמה. לדבריה: "זה הוצג לשלטון המקומי, יש מי שאוהב ויש מי שלא".
סגנית הממונה על התקציבים חכמון אמרה כי גם התיקונים הללו נועדו לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל מלצר, הסביר כי תיקון אחד נועד לבטל את מחיר המקסימום שקבוע כיום בחוק עבור שעת חנייה, שעומד על 6.30 שקלים, ולאפשר לכל רשות לקבוע מדיניות תעריפים שמתאימה לה. תיקון נוסף נועד להגביל את החנייה חינם שמאפשרת עירייה לתושביה, רק לאזור המגורים שלהם. כך שעירייה שקובעת אזורי חנייה לא תוכל לאפשר לתושב חנייה חינם בכל האזורים. זאת כדי לעודד גם את התושבים להשתמש בתחבורה ציבורית במעבר בין אזור לאזור.
ח"כ אורי מקלב אמר כי זו עוד דרך של האוצר לקחת כסף מהציבור לתקציב המדינה. חכמון השיבה כי האוצר לא רוצה את הכסף הזה ואין כאן הכנסות למדינה. לדבריה, כל הכסף ייועד לתחבורה ציבורית. "אנחנו באמת מאמינים שיש כאן בעיה מאקרו כלכלית ו-40 מיליארד שקל מבוזבזים מדי שנה", אמרה.
ח"כ גינזבורג אמר כי החוק הזה הלא לא לתל אביב בלבד, אלא ל-257 רשויות. הוא הוסיף כי הוא מבין את הצורך להעלות את תעריפי החנייה, למרות שברור שיש בזה עלייה ביוקר המחיה, אך הוא מאמין במתן הסמכות לרשויות המקומיות. עם זאת, הוא התנגד להצעה להגביל את האפשרות של עירייה לאפשר לתושבים חנייה חינם רק באזור מסוים.
נציג משרד התחבורה, שי קדם, הגיב ואמר כי לא מדובר באפשרות למנוע מתן חנייה חינם, אלא רק במקרים בהם רשות נותנת תו חנייה אזורי - מי שיקבל חנייה אזורית לא יוכל לחנות חינם באזורים אחרים בעיר. ח"כ גינזבורג אמר כי זה לא מה שכתוב בהצעת החוק.

ראש מנהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, מירה סלומון, אמרה כי המרכז שותף לעמדת חברי הכנסת יעקב אשר וגינזבורג, שאמרו כי צריך לאפשר לראשי הרשויות לקבוע את המדיניות. היא הוסיפה כי המרכז תומך בביטול מחיר המקסימום לשעת חנייה, אך מתנגד לכבילת שיקול הדעת של הרשות המקומית באשר לקביעת אזורי חנייה והיכולת לתת פטור מתשלום רק באזור אחד. "הפטרנליזם הזה צריך לעבור מהעולם. אם נותנים פטור כנראה שאין תחבורה ציבורית בתדירות מספקת ואם יהיה אז לא יהיה פטור", אמרה.
היו"ר ביטון סיכם את הדיונים בעניין החניה וביקש כי לדיון הבא יוזמנו ראשי הרשויות.

תאריך:  20/09/2021   |   עודכן:  20/09/2021
+"ההסתדרות מזמן לא הבייבי של השמאל"
12:23 20/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ מירי רגב, שהתפקדה להסתדרות הכללית, מצהירה כי היא לא עוזבת את המערכת הפוליטית אך מבהירה: "מה יהיה בעוד חמישה או עשרה חודשים? בעוד שנתיים או שלוש? אני לא יודעת להגיד לך, כרגע אני בתוך הליכוד"  ▪  "אני בעד תחרות חופשית ואני בעד ועדי עובדים. אני לא חושבת שזה אחד שסותר את השני. עובדים צריכים לקבל את הזכויות שלהם, אבל זה לא אומר שצריך להיות חזיר"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+עלות הסיכומים בחוק להעלאת גיל הפרישה לנשים מוערכת ב-930 מיליון שקל
00:45 20/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון ארוך וסוער בוועדת הכספים, הוצגו עקרונית הסיכומים הנוגעים לחוק, אליהם הגיעו הממשלה וחברות הכנסת שדנו בנושא עם האוצר במטרה להעמיד מענים הולמים לנשים מרקע חלש, לעובדות במקצועות שוחקים ולנפלטות משוק העבודה טרם גיל 60  ▪  יו"ר הוועדה: "לא יהיו נסיגות מהסיכומים, נקיים עוד דיונים רבים כדי שאף אישה לא תיפגע כתוצאה ממנו"  ▪  באופוזיציה קראו להפריד את החוק שלא קודם במשך שנים מחוק ההסדרים, בטענה שהאוצר מבקש רק לחסוך על הנשים המוחלשות

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: הביקורת הייתה על בנט, לא על ביידן
22:30 19/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
בדיון ארוך וסוער בוועדת הכספים, הוצגו עקרונית הסיכומים הנוגעים לחוק, אליהם הגיעו הממשלה וחברות הכנסת שדנו בנושא עם האוצר במטרה להעמיד מענים הולמים לנשים מרקע חלש, לעובדות במקצועות שוחקים ולנפלטות משוק העבודה טרם גיל 60    יו"ר הוועדה: "לא יהיו נסיגות מהסיכומים, נקיים עוד דיונים רבים כדי שאף אישה לא תיפגע כתוצאה ממנו"    באופוזיציה קראו להפריד את החוק שלא קודם במשך שנים מחוק ההסדרים, בטענה שהאוצר מבקש רק לחסוך על הנשים המוחלשות
עידן יוסף
עידן יוסף
בצל עתירה שהגיש לבג"ץ ח"כ אבי מעוז נקבע מועד לתחילת חקיקת רפורמת הכשרות של השר כהנא בוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי
מירב ארד
הכנסת מינימום לקשיש תעמוד על 3,710 ש"ח ליחיד, כאשר קו העוני נקבע נכון ל-2019 על 3,593 ש"ח    יו"ר הוועדה, ח"כ קושניר: "נעמיד את כולם מעל הקו הזה, וזו בשורה גדולה שיוצאת מהדיון הזה"
מירב ארד
יו"ר ועדת הפנים ווליד טאהא: הוועדה מחויבת להבטיח אספקת חשמל לגוש-דן, אבל דורשת לקצר את לוחות הזמנים לפינוי האסבסט    ח"כ מוזי רז: "חברה ענקית שיש לה מונופול מרשה לעצמה 10 שנים להתעלם מהחוק ומפוטנציאל הנזק, ולדעת שיום אחד יתקנו עבורה את החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il