X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
שימש כשר הדתות במשך ארבע שנים חוקק את זכויות הביטוח לאומי: קצבת זקנה, קצבת ילדים, ודמי אבטלה הורשע בשני מקרי גניבה, מרמה והפרת אמונים ייקבר ברמלה שם כיהן כראש העירייה
▪  ▪  ▪
אבוחצירה עם אליהו בן אלישר המנוח [צילום: מגי איילון/לע"מ]

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הלך לעולמו במהלך החג (יום ג', 21.9.21) חבר הכנסת והשר לשעבר אהרן אבוחצירא. בן 82 היה במותו, כחודש לפני יום הולדתו ה-83.
אבוחצירא, חבר הכנסת השמינית עד השתים-עשרה, היה חבר בשלוש מפלגות - המפד"ל, תל"י והליכוד. הוא חוקק את זכויות הביטוח לאומי: קצבת זקנה, קצבת ילדים, ודמי אבטלה.
הוא עלה לארץ עם אביו ומשפחתו בשנת התש"ט (1949) וגדל ברמלה. למד בישיבת בני עקיבא כפר הרואה, בסמינר למורים בירושלים ובאוניברסיטת בר-אילן, שם רכש תואר B.A. שימש במקצועו כמורה בבית ספר תיכון ואחר הצטרף לפוליטיקה. בממשלות ישראל שימש ארבע שנים כשר הדתות, ובתקופות קצרות יותר של פחות משנה כשר לקליטת העלייה וכשר העבודה והרווחה מסוף שנות השבעים עד תחילת שנות השמונים.
במהלך שירותו הפוליטי הוגשו נגדו שני כתבי אישום, בראשון זוכה ובשני הורשע בשני מקרי גניבה, מרמה והפרת אמונים.
מ‏משפחת המנוח נמסר כי הוא ייקבר בשעה 11:00 בבוקר ברמלה שם כיהן כראש העירייה. הוא יטמן למנוחת עולמים בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן לצד אביו, האדמו״ר רבי יצחק אבוחצירא, הבאבא חאקי. השבעה על מותו תחל רק במוצאי שמחת תורה.
אחיינו, ח"כ אוריאל בוסו, פרסם הודעת אבל: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר בחברה הישראלית. הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - סייע לשכבות החלשות ובין ההשגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם. זו הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל. כך נזכור אותו תמיד".
שר המשפטים גדעון סער ספד לו: "נבחר ציבור שהוביל עשייה וחקיקה חברתית למען השכבות החלשות והנזקקים בחברה. אהרן היה אחד האנשים החכמים שהכרתי ואהבתי. תמיד נהניתי לשמוע ממנו עצה טובה המבוססת על נסיונו ותבונתו".
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אבוחצירא היה נצר לשושלת רבנים מפוארת ממרוקו, איש ציבור מסור ופורץ דרך שחיבר את הציבור המסורתי-מזרחי לתנועה הדתית לאומית, פעל לחיזוק הרבנות הראשית לישראל, לצימצום הפערים בחברה ולסיוע לשכבות החלשות".

תאריך:  21/09/2021   |   עודכן:  21/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איתמר לוין
משמשת כיום כסנגורית הציבורית של מחוז חיפה    תחליף את יואב ספיר, שפרש לפני מספר חודשים, ומאז הוחלף זמנית בידי חגית לרנאו
מחלקה ראשונה
חברת Lawyers השיקה 27 ספרי לימוד לבחינות לשכת עורכי הדין
עידן יוסף
רן דנקר, נועה קירל, רביב כנר וחנן בן ארי הם הזוכים הגדולים במצעד השנתי הישראלי לשנת תשפ״א של גלגלצ ואתר וואלה!
איתמר לוין
השופטים סובל, דורות, אילני, ליבוביץ, כדורי ועאסי יעברו השבוע לקומה ששכרה הנהלת בתי המשפט ברחוב יפו - כפתרון זמני וחלקי לעומס בבניין הראשי ברחוב סלאח א-דין
מירב ארד
מהלך הלחימה בעזה, הותקף והוסר, ללא התראה מראש, דף הפייסבוק של ד"ר אוונס ובו 76 מיליון עוקבים תומכי ישראל    הדף "Jerusalem Prayer Team"הגדול ביותר של נוצרים אוהבי ישראל ומספר 30 בפייסבוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il