X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביידן בגבו למצלמה בעצרת האו"ם [צילום: אדוארדו מונוז/AP]
נפתחה עצרת האומות המאוחדות
ביידן: נותן סיכוי לחזרה להסכם הגרעין
ראשי המדינות מקיימים את העצרת ה-76 באופן פרונטלי - בפעם הראשונה מאז פרוץ קורונה נשיא ארה"ב: "מחויבים למנוע מאירן נשק גרעיני ועובדים על חזרה להסכם"; "פתרון המדינה הפלשתינית נראה רחוק" בהמשך ינאם נשיא אירן ראיסי לאחר חודשים של קיפאון: אירן הודיעה כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו בתוך שבועות
שידור חי מעצרת האומות המאוחדות

העצרת הכללית ה-76 של האו"ם החלה (יום ג', 21.9.21) בניו-יורק - הפעם הראשונה בה נוכחים פנים אל פנים ראשי המדינות באולם העצרת מאז התפרצות מגפת קורונה. הנאומים המרכזיים הם של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושל נשיא אירן איברהים ראיסי, שניהם נואמים לראשונה כראשי ארצותיהם.
הנשיא ביידן פתח את נאומו במשבר באפגניסטן ובחזון לשלום. "סיימנו 20 שנות לחימה באפגניסטן, ופותחים בעידן של שימוש בכוחנו להעצמת האנשים וקידום הדמוקרטיה. נוביל את העולם לעתיד שוחר שלום יותר ומשגשג יותר לכל העולם. כוח צבאי אמריקני צריך להיות האמצעי האחרון, לא הראשון. לא צריך להשתמש בכוח צבאי כמענה לכל בעיה בעולם".
ביידן התייחס גם למתקפות הסייבר הגוברות ואמר כי ארצות הברית שומרת על זכותה להגיב לכך באופן נחרץ. בהמשך חזר הנשיא האמריקני לדבר על הרעיון של שלום - ולצידו האיום האירני. "איננו מעוניינים במלחמה קרה חדשה או בעולם מחולק לגושים. ארה״ב מוכנה לעבוד עם כל מדינה שוחרת שלום, גם אם איננו מסכימים בתחומים אחרים", אמר. "ארה"ב מחויבת למנוע מאירן נשק גרעיני. עובדים על חזרה להסכם הגרעין. אנו מוכנים לחזור להיענות מלאה להסכם אם אירן תעשה זאת גם".
לגבי הסוגיה הישראלית-פלשתינית אמר: "תמיכתנו במדינה יהודית עצמאית מובנת מאליה, אבל אני מוסיף לתמוך בפתרון של שתי מדינות. אנו רחוקים ממטרה זו אבל אסור לנו לוותר על סיכוי להתקדמות".
שיחות הגרעין
לאחר חודשים של קיפאון, אירן הודיעה היום כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו בתוך כמה שבועות - כך מסר דובר משרד החוץ האירני בתדרוך לכתבים בטהרן. ההודעה מגיעה לאחר חודשים בהן דחתה אירן את חזרת סבבי השיחות בוינה, דבר שהגביר את המתיחות באזור המפרץ.
בשיחות שפסקו בחודש יוני, לפני הבחירות לנשיאות אירן, פעלו בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין כדי לשכנע את האירנים לשוב ולעמוד בהתחייבויתיהם על-פי ההסכם, ולקדם שיחות לא ישירות בין גורמים במשטר לבין נציגים של ממשל ביידן.
מחוץ לעצרת מתקיים מפגן מחאה נגד ראיסי. שיירת משאיות נושאות מסכים, על גביהם מוצגת מתקפה נגד הנשיא האירני ובכירי ממשלו, המואשמים כתומכי טרור ובהפרת זכויות אדם.

תאריך:  21/09/2021   |   עודכן:  21/09/2021
+נשיא אירן: נשק גרעיני אינו חלק ממדיניות ההגנה שלנו
21:37 21/09/21  |  עידן יוסף

נשיא אירן ראיסי בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לעמוד בהסכם הגרעין. נשק גרעיני אינו חלק ממדיניות ההגנה שלנו. אנחנו שואפים לשיתופי פעולה כלכליים ופוליטיים עם העולם.

[צילום: אדוארדו מונוז/ פול AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: נותן סיכוי לחזרה להסכם הגרעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עמנואל בן-סבו
אין ספק, בתקופת זמן קצרה מאוד עם להט לא ברור של שחקנים אזוריים רבים מידיי מתקיים לכאורה תהליך מדיני חובק עולם, תחיית המתים של תוכניות ישנות להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינת ישראל
שאול מנשה
בסודן נרצחו מאות אלפי מוסלמים על-ידי מוסלמים    משטרו של עומר אלבשיר רצח 350 אלף מוסלמים בדרפור, וזה מה שקורה בסוריה, עירק, תימן ומדינות באפריקה
איתן קלינסקי
חובה עלינו - הציבור בישראל - להתנער מאמירות, המצדיקות תופעת הרג "מאיש ועד אישה, מעולל ועד יונק"    זו אמירה המעלה את חיינו על שרטון של השחתה מוסרית וגיבוי לגיטימי לפקודה בלתי חוקית בעליל
איציק וולף
משרד החוץ האירני הודיע כי אם אירן תחשוב שהמהלך יהיה מועיל עבורה - היא תמשיך את שיחות הגרעין עם מעצמות המערב בשולי העצרת הכללית של האו"ם שתתכנס בשבוע הבא
מירב ארד
הוסיף: "בנט התחייב לנשיא ביידן שלא יפעל פומבית נגד חזרת אירן להסכם הגרעין. זאת טעות מסוכנת"    "אירן היא איום קיומי ונגד איום קיומי חייבים להיאבק בכל דרך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il