X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דן חלוץ [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
תמיר פרדו [צילום: פלאש 90]
האם בכירים לשעבר במערכת הביטחון מסרו ליו"ר התנועה לאיכות השלטון מידע בניגוד לכללי הסיווג הביטחוני? חבר הכנסת משה ארבל הגיש תלונה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪
ח"כ משה ארבל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אליעד שרגא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לפני שבג"ץ צולל לפרשת הצוללות
איתמר לוין
שאלה ראשונה: האם בג"ץ יתבקש להכריע בנוגע לטיפול בפרשת הצוללות רק על סמך תצהירים כתובים, בלי שהמצהירים ייחקרו לגביהם? שאלה שנייה: האם איסוף התצהירים והטיפול בהם בידי התנועה לאיכות השלטון ואנשיה נעשו כדין בהתחשב ברגישות העצומה של המידע הכלול בהם?
לרשימה המלאה

יו"ר התנועה למען איכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, חשף בראיון לנורית קנטי בגלי צה"ל בערב חג הסוכות (יום ב', 20.9.21) פרטים על הפגישה שקיים עם ראש הממשלה, נפתלי בנט. בפגישה ביקש שרגא, לצד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, כי ראש הממשלה ייתן הסכמתו להקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות.
בראיון סיפר עו"ד שרגא כי בפגישה מסרו ראשי מערכת הביטחון לשעבר לראש הממשלה פרטי מידע חסויים על אודות פרשת הצוללות. לדבריו, מדובר בפרטים חסויים מסיבות ביטחוניות אותם ראש הממשלה לא הכיר, עליהם אין הוא יכול להרחיב בשידור.
"גם מי שמכיר את הפרשה לא מכיר לעומקם את הפרטים ואת החומרה של הדברים... אתה שומע את הפרטים הנוראיים והמזוויעים של הפרשה...עשו דברים איומים ונוראיים, הדברים חלקם חסויים, קשה לדבר עליהם. נעשו דברים כ"כ חמורים עליהם ראש הממשלה שמע לראשונה אותם מכלי ראשון. הוא היה מזועזע", אמר שרגא.
ח"כ משה ארבל (שס), שהאזין לראיון, הזדעזע לא פחות. בתלונה ששלח במוצאי החג ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב כי "ככל שדבריו של עו"ד שרגא משקפים את הנאמר בפגישה הרי שהם מעידים על זלזול מוחלט של הרמטכ"ל לשעבר חלוץ ושל ראש המוסד לשעבר פרדו בכללי הסיווג הביטחוני ובדין הישראלי שאינו מתיר לעובד ציבור שבידו ידיעות סודיות לגלותן למי שאינו מוסמך לקבלן".

דברי עו"ד שרגא בתום הפגישה

עוד הוסיף כי לכאורה, דבריו של שרגא עצמו מעידים על הפרת הוראות סעיף 117(א) לחוק העונשין בדבר "גילוי בהפרת חובה", לפיו: "עובד ציבור שמסר...וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו - מאסר שלוש שנים".
ארבל: "למרות ניסיונו הצבאי של עו"ד שרגא, תרומתו הרבה בשירות המילואים והתגייסותו למטרה הציבורית מתוקף תפקידו כיו"ר התנועה למען איכות השלטון, אין הוא מוסמך לקבל ידיעה סודית ולא רשאים למסור לו מידע ביטחוני החסוי בפני כל אזרח ישראלי אחר. כך בעיקר מקום שגילוי מידע זה עשוי להוביל לפגיעה קשה בביטחון המדינה כפי שעולה מהדברים".
בראיון לאריה גולן כאן רשת ב' בערב החג, הבהיר חלוץ כי לא מדובר בפגישה פוליטית. "ישבנו כשעתיים עם רה"מ בנט, שהוא האישיות האחרונה בדרג הפוליטי שפנינו אליה אחרי שערכנו מסע אצל כל ראשי המפלגות בממשלה. אצל כולם גילינו אוזן קשבת להקמת ועדת חקירה. מנדלבליט יידרש לתת הסברים על חלק מההחלטות התמוהות שלו".

תאריך:  21/09/2021   |   עודכן:  22/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה: חלוץ ופרדו הדליפו מידע חסוי בפרשת הצוללות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שרגא מקבל כסף והרבה
באום  |  22/09/21 01:02
2
מענין שלא החשדות לשחיתות
אורח  |  22/09/21 08:27
3
כנופיית הפוטש חושפת סודות
החושף  |  22/09/21 14:56
4
תחליף לתיק 4000
דוד מהשרון  |  22/09/21 15:19
 
- תגובה יוצאת מהכלל טובה
לדוד שמרון  |  23/09/21 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
יוסי דר
מרכזיותו הקריטית של אבריאל בכל הפרשה ממש מזדקרת לעין, וקשה להעלות על הדעת אפשרות למיצוי סביר של העניין בלי לזמן את אבריאל לחקירה בוועדה - באשר, כפי שראינו בכתב האישום - ידו האחת של אבריאל בחשה ברכישת צוללות בעוד ידו השנייה בוחשת בכספי שוחד
יוסי דר
כמעט בייאוש כותב השופט עמית: "בית משפט זה אינו פתרון לכל מכאוב ולכל קושיה ואבעיה ואין לי אלא להעמיד את הדברים דלעיל לשיפוט הציבור". ובעברית עכשווית, כמו מבקש מאתנו השופט: "תעזבו אותנו באמא שלכם"
איתמר לוין
לא יורה להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות ולא יורה לחקור את נתניהו בפרשת המניות    עמית: קיימות שאלות קשות ומטרידות בפרשת הצוללות, אך המענה להן אינו במישור המשפטי אלא במישור הציבורי; אין עילה להתערבות חריגה בהחלטתו של מנדלבליט להימנע מפתיחת חקירה נגד נתניהו
יוסי דר
על מנדלבליט - כמזכיר הממשלה ובהמשך כיועמ"ש יהיה להסביר לוועדה מה היה חלקו הוא בפרשה בכללותה - בין בידיעה, בין בייעוץ משפטי ובין בהימנעות מייעוץ משפטי כאשר הדבר נדרש
איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, ושר המשפטים, גדעון סער, סיכמו על פתיחת עבודת מטה של שני המשרדים לבחינת הצעת גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות    היועמ"ש מנדלבליט ישתתף בתהליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il