X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל משרד החינוך הבהיר למנהלי בתי החולים כי אין להם יכולת לדרוש הצגת תו ירוק ממטופלים האמורים לעבור הליך רפואי - גם אם אינו דחוף, וכי אינם יכולים להגביל מלווים ללא תו ירוק, אלא אם הם מפגינים תסמיני מחלת קורונה "אין למאבטחים בבתי החולים סמכות פורמלית לדרוש תו ירוק, ויש לנהל את השיח עם הנכנסים באופן מושכל ורגיש" ניתן להגביל כניסת מבקרים שאינם מטופלים או מלוויהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הבהיר למנהלי בתי החולים בישראל כי הם אינם יכולים להתנות טיפול רפואי בהצגת תו ירוק - גם אם לא מדובר בטיפול רפואי דחוף.
זאת, לאחר שבחלק מבתי החולים התחילו לבצע בקרה בכניסות במטרה לצמצם מספר מבקרים ולאפשר כניסה לבית החולים, תוך החלת כללי התו הירוק על הנכנסים לבית החולים.
"אני מודע לצורך ולחשיבות של נקיטת הצעדים למניעת הדבקות קורונה בתוך שטח בית החולים. ככלל, פעילות כזו נדרשת ומבורכת, אך עליה להעשות בהתאם לכללים בעניין החלת התו הירוק, שלא הוחל על מוסדות הרפואה במודע ובמכוון, ותוך שמירה על זכויות המטופלים, לפי חוק זכויות החולה. לא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מתוקף היות השירות הרפואי שירות חיוני. כידוע, מקום שניתן בו שירות רפואי הוחרג מהמקומות המוסדרים במסגרת התקנות בנושא התו הירוק", ציין (יום ב', 27.9.21) במכתב ששלח.
לדברי אש, אם מנהל בית החולים בוחר בכך הוא יוכל לבצע בדיקת תו ירוק בכניסה לשטח בית החולים במגבלות הבאות:
  • אין למנוע טיפול רפואי או כניסת אדם הזקוק לטיפול רפואי או מבקש טיפול רפואי, גם אם הטיפול אינו דחוף.
  • בית החולים רשאי לבקש ממטופל לבצע, על חשבון בית החולים, בדיקת קורונה מהירה, בטרם ביצוע פרוצדורה רפואית שיש בה חשיפה פוטנציאלית (בין אם המטופל מחוסן או מחלים, או לא). מותר להציע למטופל לדחות ביצוע פרוצדורה שאינה דחופה, אך כמובן שאין לדחות פרוצדורה דחופה בגלל דרישה זו.
  • על בית החולים להקפיד על זכותו של המטופל למלווה, זכות המעוגנת בחוק זכויות החולה, ולהפעיל שיקול דעת ביחס לכניסה של מלווה שאינו עומד בתנאי התו הירוק, כגון אם הוא מפגין תסמיני מחלה. אין למנוע כניסה של מלווה כאשר הוא נדרש לסייע למטופל. בכל מקרה בו מסיבה כלשהי נמנעת כניסת מלווה יש להסביר זאת למטופל ולמלווה באופן פרטני, כנדרש בחוק.
  • יש לנקוט צעדים כדי מנוע התקהלות בכניסה לבית החולים, או עיכוב בזמן הכניסה לבית החולים.
  • ניתן להגביל כניסת מבקרים, שאינם מטופלים או מלווים של מטופלים.
  • ככל שמשתמשים במערך האבטחה לבקרת תו ירוק בכניסה לבית החולים, אין למאבטחים בבתי החולים סמכות פורמלית לדרוש תו ירוק, ויש לנהל את השיח עם הנכנסים באופן מושכל ורגיש.

תאריך:  27/09/2021   |   עודכן:  27/09/2021
+בנט: מילים אינן עוצרות צנטריפוגות
16:35 27/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"תוכנית הגרעין של אירן הגיעה לקו פרשת המים, וכך גם הסבלנות שלנו"  ▪  "כמו מגע מידאס, לאירן יש מגע מולות: כל מה שהיא נוגעת בו - קורס"  ▪  "אירן חלשה מכפי שנדמה; אם נשתמש במשאבינו, נוכל לצאת כאשר ידנו על העליונה - וזה בדיוק מה שנעשה"  ▪  על הממשלה בראשותו: "הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אנחנו יכולים להתווכח בלי להתעמת"  ▪  על הקורונה: "הרופאים חשובים מאוד, אבל אין להם את התמונה הכוללת. זו מצויה רק בידי המנהיג הלאומי, בכל מדינה"

בנט. "מגדלור בלב ים סוער" [צילום: AP]
+שקרי הקורונה
10:15 27/09/21  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה

המידע שלי מתבסס, בעיקרו, על דיווחי הטלוויזיה, שאינם מפסיקים לשדר לנו דברי אימה  ▪  כל הזמן מספרים לנו כמה חולי קורונה יש וכמה מתים במגיפה

תמיד פתוח [צילום: איתמר לוין]
+"חזרה לחיים נורמליים - תוך שנה"
07:16 27/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לדברי בורלא, המנהל את פייזר שמייצרת חיסון נגד נגיף הקורונה, החזרה לחיים נורמליים תהיה למרות הצפי לזנים חדשים של הנגיף  ▪  "אני לא חושב שחזרה לחיים נורמליים זה אומר שלא ימשיכו להתגלות זנים חדשים, ואני לא חושב שזה אומר שנוכל לחיות את חיינו בלי חיסונים"

[צילום: ג'ון ת'ייס, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לבתי החולים סמכות לדרוש תו ירוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יאיר דקל
המידע שלי מתבסס, בעיקרו, על דיווחי הטלוויזיה, שאינם מפסיקים לשדר לנו דברי אימה    כל הזמן מספרים לנו כמה חולי קורונה יש וכמה מתים במגיפה
איציק וולף
לדברי בורלא, המנהל את פייזר שמייצרת חיסון נגד נגיף הקורונה, החזרה לחיים נורמליים תהיה למרות הצפי לזנים חדשים של הנגיף    "אני לא חושב שחזרה לחיים נורמליים זה אומר שלא ימשיכו להתגלות זנים חדשים, ואני לא חושב שזה אומר שנוכל לחיות את חיינו בלי חיסונים"
עידן יוסף
ביום חמישי צפויים להתחדש הלימודים, ויום קודם חלקם ישובו למסגרות הצהרונים, כפוף לביצוע בדיקת אנטיגן והצגה של הצהרת הורים על תוצאה שלילית    למעלה מחצי מיליון טרם הגיעו לקחת את הערכות
עידן יוסף
המשרד מבהיר כי כל עוד לא תתקבל הסכמת משרד הבריאות ולא ייחתמו התקנות בנושא, אסור לבוחני הנהיגה להגביל על דעת עצמם מבחנים לתלמידים הנבחנים בבחינות נהיגה מעשיות
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי ההחלטה בעניין פיטורי מי שלא התחסן או נבדק התקבלה בקבינט הקורונה פה אחד לפני כחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il