X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שנתניהו ביקש לקדם את מועמדותו של בן-אליעזר לנשיאות המדינה ב-2013, משום שהעדיף אותו על פני ריבלין ישועה התערב בתכנים בנוגע לאקוניס; טוען שגם כאן פעל על-פי הוראותיו של אלוביץ
▪  ▪  ▪
בן-אליעזר. "חבר של שאול" [צילום: פלאש 90]

שאול אלוביץ הורה לאילן ישועה "לאתרג" את בנימין בן-אליעזר המנוח, ערב הבחירות לנשיאות המדינה ב-2013, משום שבנימין נתניהו היה מעוניין לקדם את מועמדותו על פני זו של ראובן ריבלין. כך טוען (יום ד', 29.9.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, בהמשך חקירתו הנגדית בתיק 4000.
לדברי ישועה, "בן-אליעזר היה חבר של שאול והוא ביקש להימנע מפרסומים על הפרשיות שהיו בעניינו לקראת הבחירות לנשיאות". ב-27.3.14 פנתה עוזרת של בן-אליעזר לאלוביץ בנוגע לפרסומים נגד בן-אליעזר. הוא העביר את הפנייה לישועה, אשר פנה לינון מגל, אז העורך הראשי של וואלה. בהמשך כתב אלוביץ לישועה: "שים לב שנושא המעטפה לא יופיע", וישועה הנחה את מגל שלא לפרסם.
"הוא אמר שיש 'אקדוחן'"
ישועה כתב לאודי הירש, שהיה ראש מערכת החדשות, שאין להעלות ידיעות על בן-אליעזר בלא אישורו, בנימוק שהאתר ניצב בפני "תביעה ענקית", והוסיף: "קצתי בגנון". עו"ד בועז בן-צור, פרקליטו של נתניהו: "לא היה שמץ של תביעה". ישועה: "נכון". בן-צור: "זו המצאה שלך". ישועה: "זה היה ערב הבחירות לנשיאות. אתה חושב שלראש הממשלה לא היה חשוב אם ריבלין אם ייבחר או לא? שאול אמר לי שהיו מועמדים שראש הממשלה מעוניין בהם. הוא אמר שיש 'אקדוחן' שמנסה להפיל את המועמדים שראש הממשלה מעוניין בהם ושצריך למצוא מי זה. מה אני אכתוב לאודי? שקיבלתי הנחיה מראש הממשלה?".
בן-צור: "אתה ממציא". ישועה: "אני נדרשתי בידי הבוס שלי, שאולי נדרש בידי מרשך. בתכתובות ביני לבין שאול ובשיחות בינינו, שאול הבהיר לי שהיה מאוד חשוב לראש הממשלה מי יהיה הנשיא. יש אנשים שצריך לאתרג אותם, והוא [בן-אליעזר] היה אחד האנשים שצריך לאתרג אותם. אני מואשם כל הזמן שאני משקר כאשר אני נדרש לשקר בנושאים שמעניינים אותם".
בן-צור: "כאשר אתה אומר שזה היה חשוב לראש הממשלה, איך אתה עושה את הקפיצות האלה?". ישועה: "כאשר שאול נותן לי במשך שנים אין-ספור הוראות לגבי ראש הממשלה, זה בעיניך קפיצה אין-סופית. הבחירות לנשיאות היו חשובות לראש הממשלה וזה הובהר לי".
"תשגיח שיהיה חיובי"
קודם לכן הציג בן-צור דוגמאות להתערבותו של ישועה בתכני וואלה בעניינו של השר לשעבר אופיר אקוניס, והזכיר שהייתה התערבות גם בעניינו של השר לשעבר יובל שטייניץ. ישועה הגיב: "אני לא מכיר אותם; זה היה בעקבות פנייה של שאול. הקשרים עם אקוניס ושרים אחרים היא לבקשתו של שאול. הייתה מסיבת יום העצמאות ושאול אמר: למה לא הזמנת אותו". לשמע הדברים, אלוביץ נשם עמוק בקול ונשען לאחור.
ביום בו חילק נתניהו את התיקים בממשלתו, 17.3.13, כתב ישועה לאקוניס לפעול בקור רוח ולא לעשות שגיאות. ישועה הסביר: "היה חשוב לשאול מי יקבל איזה תיק. הוזכר שהוא נמצא בסביבה של ראש הממשלה ושתהיה לו נגיעה בענייני תקשורת. דובר פעם על הקמת רשות לענייני תקשורת, אקוניס דיבר אתי על זה ושאול תדרך אותי מה להגיד לו ומה לא להגיד לו. דובר על זה שאקוניס יהיה שר במשרד ראש הממשלה שיטפל בענייני תקשורת שנתניהו לא יכול לטפל בהם".
במארס 2015 ביקש אקוניס לתקן דיווח על עצרת הימין: לכתוב שהיו בה עשרות אלפים במקום אלפים ובקשתו נענתה. ישועה: "אקוניס הוא אחד מעושי דברו של ראש הממשלה, ואני ממלא את הוראותיו".
באוגוסט 2015 יידע אקוניס את ישועה שהוא העניק לוואלה ראיון מקיף בנושא רשות השידור. ישועה כותב לאבי אלקלעי, העורך הראשי דאז: "תשגיח שיהיה חיובי. אצטרך הרבה עזרה בקרוב סביב משבר הנגישות". הוא הסביר בעדותו שהכוונה היא בכותרת, בתמונה ובקידום הראיון; אלקלעי אישר. הכוונה הייתה לתקנות שהורו לאתרים לציית במהירות להוראות נגישות, שלטענתם לא יכלו לעמוד בהן. "חשבתי שאולי נצטרך אותו כי זה קשור לתקשורת", הסביר ישועה.
ישועה הוסיף: "אתה שואל אותי אם ברמה האתית חשבי בנוח - לא". בן-צור: "כאשר קידמת מול גלעד ארדן את עסקת יד2, בה היה לך אינטרס כספי מובהק, 15 מיליון שקל, חשת שיש משהו לא אתי?". ישועה: "גם במקרה הזה של הנגישות וגם במקרה של יד2 חשבתי שהפעולה שאנחנו עושים היא פעולה תקינה. בהקשר של להרגיז או לא להרגיז, אני לא יכול להפריד את זה במוח מהמודוס ויוונדי שאני נמצא בו. לא חשתי בנוח". בן-צור: "לא חשת שאתה חוצה איזה רוביקון?". ישועה: "אני לא חושב שבמקרים האלה חציתי איזה רוביקון, וגם במקרים האחרים כשנעניינו למה שנעניינו. הייתה אי-נוחות, היא הלכה וגברה. את הרוביקון - תיארתי מתי זה היה" [כאשר אלוביץ ביקש ממנו למחוק את תוכן הפלאפון שלו].

תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  19/10/2021
+גם הרצוג ובנט פנו ונענו
19:13 29/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המטרה של ההגנה נותרה בעינה: להראות שישועה התערב בצורה נרחבת בסיקור של פוליטיקאים ואנשי עסקים רבים  ▪  התביעה טוענת שיש הבדלים מהותיים בין ההתערבויות הללו לבין אלו שנוגעות לנתניהו

פנו בתגובה לפרסומים [צילום: מארק ניימן, לע״מ]
+ההגנה: הרצוג החמיא לוואלה באוזני הגרמנים וקיבל סיקור אוהד
15:26 29/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המחמאות ניתנו לבכירי אקסל שפרינגר, ערב רכישת יד2 מידי וואלה  ▪  לקראת בחירות 2015 הביע ישועה תמיכה ברורה בהרצוג והתערב לטובתו בסיקור באתר  ▪  ישועה עמד בקשר גם עם בנט

הרצוג. "פיגוע מטורף" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה: אלוביץ הורה "לאתרג" את בן-אליעזר עבור נתניהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
השופטים קובעים: השלמת החקירה לעורך וואלה לשעבר, בעקבות החומר הנוסף מהפלאפון של אילן ישועה, היא במסגרת סמכותה של הפרקליטות; מניעתה עלולה להחליש את היכולת לרדת לחקר האמת ולעשות משפט צדק
אפרים הלפרין
אין ספק שנתניהו היה ונותר הבן הנבחר של התקשורת בישראל, הפוליטיקאי המסוקר ביותר אשר יש לו יחס מועדף על-ידי כל כלי התקשורת בישראל, כפול (לפחות) מכל פוליטיקאי אחר
איתמר לוין
אילן ישועה עמד בקשר גם עם ליברמן, שלום וכחלון והתערב לטובתם בתכני וואלה    האם הקו המצביע על ההתערבויות המרובות, עלול להפוך לחרב פיפיות מבחינתה של ההגנה?
איתמר לוין
הפרסום נעשה לבקשת משפחת שלום ערב הפריימריז בליכוד בנובמבר 2012    ישועה הורה לדרדר את הידיעה על החשד להטרדות מיניות בידי שלום    טוען שבני הזוג אלוביץ הורו לו "לאתרג" את כחלון
איתמר לוין
ישועה טוען, כי הורה להסיר ידיעות שליליות על ליברמן בעקבות הוראתו של אלוביץ, שהדגיש את האינטרסים שלו מול מי שהיה אז שר הביטחון, משום שהיה זקוק לאישור ממנו    אלוביץ התפרץ: לא הייתי צריך ממנו אישור! שקרן!    טוען שבזמן פרשת שלאף ב-2014 קיבל לראשונה הוראה "לאתרג את הרוסי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il