X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

שנת הלימודים האקדמית נפתחת, המשרדים חוזרים לשגרת העבודה של אחרי החגים וזה הזמן שלכם להתחיל לרחרח לכיוון בחירת ההתמחות. כן, כן, גם אם אתם רק בשנים הראשונות של התואר, חשוב שתתחילו כבר לעקוב אחרי מודעות דרוש/ים עורכ/י דין המפורסמות באתרי האינטרנט. סטודנטים רבים מתחילים כבר בשנת הלימודים השנייה לסגור מקומות התמחות ואתם לא רוצים להישאר מאחור.
שנת ההתמחות מהווה ציון דרך מכריע בקריירה שלכם ומאפשרת לכם לבחון את הענפים והתחומים בהם אתם שוקלים לעסוק. המטרה שלכם היא להשיג את ההתמחות שאתם רוצים במשרד שאתם רוצים ובתחום שאתם רוצים. זה לא כל-כך פשוט, אבל זה גם לא בלתי אפשרי. בעזרת הכנה מוקדמת תוכלו לזכות בהתמחות המתאימה לכם ביותר, זו שתסייע לכם להתקדם ולהתברג בתחום המשפטי בו בחרתם לעסוק.
שלב ראשון - בחרו את המשרד שיקדם אתכם
אפשרויות ההתמחות בישראל רבות ומגוונות, ולפני תחילת החיפוש, חשוב שתבדקו עם עצמכם איזה סוג התמחות אתם מחפשים. האם אתם מעדיפים התמחות במגזר הציבורי או במגזר הפרטי? אם החלטתם על המגזר הפרטי, האם אתם מעדיפים להתמחות במשרד גדול או במשרד בוטיק? האם חשוב לכם לעבוד עם לקוחות גדולים וידועים? האם אתם מעדיפים לעסוק בתחום ספציפי או להיחשף ולעסוק במגוון רחב של תחומים ולקוחות?
בחירה של משרד שאופי העבודה הנהוג בו מתאים לאופי שלכם, יגדיל את הסיכויים שתשלבו בו בהצלחה, תרגישו שייכות גדולה יותר וכך גם הביצועים שלכם יהיו טובים יותר ויגדילו את הסיכוי להצלחת ההתמחות.
שלב שני - הפכו את עצמכם לאטרקטיביים
כדי לבלוט מבין המועמדים הרבים, עליכם להראות למראיינים שהבחירה שלכם היא לתועלת המשרד. את המשימה הזאת תצטרכו לבצע לאורך כל הדרך - מכתיבת קורות החיים, דרך הראיונות האישיים ועד לסגירת החוזה. שפצרו את קורות החיים שלכם - הבליטו את החוזקות שלכם ושימו דגש על היתרונות שלכם כמתמחים ועל הפעילויות השונות בהן אתם עוסקים.
למדו להכיר את המעסיק - קראו מידע מקדים על המעסיק הפוטנציאלי אליו אתם מגיעים. הוא כבר יודע עליכם כמעט הכל. על-מנת שתוכלו להתאים את עצמכם לרוח המקום ולדרישות המשרד, חשוב שתכירו כמה שיותר את המשרד אליו אתם מבקשים להתקבל להתמחות. תוכלו ללמוד על המעסיק על-ידי קריאה באתר האינטרנט של המשרד, בקריאת כתבות שפורסמו על מקרים בהם עסק ופעילויות בהן השתתף, וכל נוסף שיכול לספק לכם מידע מקדים לקראת הראיון. אם אתם מכירים מישהו שעובד או מתמחה במשרד, שוחחו איתו ונסו לקבל ממנו מידע נוסף ועדכני.
התכוננו לראיון האישי - עברו על שאלות נפוצות הנשאלות בדרך כלל בראיונות התמחות ובצעו סימולציות על התשובות שלכם. ההיכרות המקדימה עם המשרד ועם המראיין תסייע לכם להבין מהם הנושאים בהם עוסק המשרד, מה המבנה שלו ומהי האג'נדה שלו, ולתכנן את תשובותיכם בהתאם תוך הדגשת החוזקות והתכונות הרלוונטיות שלכם שיכולים להפוך ליתרונות עבור המשרד.
שלב שלישי - אל תשכחו שמדובר בעבודה לכל דבר
תקופת ההתמחות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך ושלב מחייב בדרך למבחני הלשכה לקראת קבלת הרישיון. אך למרות זאת, עדיין מדובר בעבודה לכל דבר, ולכן לגיטימי ביותר שתבחנו את תנאי ההעסקה המוצעים לכם על-ידי המשרדים וכמובן את תנאי השכר שהם מציעים למתמחים.
איש לא רוצה להתקבל להתמחות החלומות שלו ואחרי חודשיים להרגיש שהוא עובד חינם. כדי שזה לא יקרה לכם, בררו מראש מהי המשכורת החודשית שמציע המשרד למתמחים, ובנוסף לשכר, בררו לגבי תנאים נוספים הניתנים על-ידי המשרד - המשרדים השונים מציעים תנאים שונים, המעניקים ערך מוסף לעבודה במשרד והופכים את העבודה למתגמלת יותר. אלו יכולים להיות תנאים המלווים את העבודה במשרד כמו חניה, ארוחות, תוכניות רווחה ומתנות לחגים, פעילויות חברתיות כמו נופשים, פעילויות גיבוש משרדיות וטיולי חברה אחת בארץ או בחו"ל. חלק מהמשרדים לוקחים חלק בהכשרה וההכנה של המתמחים שלהם למבחני הלשכה ומעניקים להם קורס הכנה למבחני הלשכה.
קבלה להתמחות בתנאים טובים תחזק את ערך העצמי שלכם ותשפיע על איכות העבודה שלכם במשרד ועל הצלחת ההתמחות.
זכרו, הפעם הבאה בה תענו על מודעת דרוש/ים עורכ/י דין תהיה אחרי שסיימתם את ההתמחות והיא הפכה לפסקה בקורות החיים שלכם. בחירה של סוג ההתמחות המתאים ביותר לעתיד המקצועי אותו אתם מתכננים, תבטיח שהפסקה הזו תהיה מרשימה במיוחד ותקדם אתכם לעבר הקריירה שאתם רוצים לעצמכם.
בהצלחה!

תאריך:  30/09/2021   |   עודכן:  30/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il