X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התייחס בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי להסכמי אברהם ואמר כי הם עשויים ליצור 'מרכז כובד' נגד האיום האירני, לנוכח מגמות של עוני וקיטוב, משבר אקלים שפוגש משבר אנרגיה וקשב יורד של הזירה הבינלאומית לנעשה במזרח התיכון ראש המל"ל לשעבר על הסכם השלום עם סודן: חושב שהדברים בשלים כרגע זה רק עניין של זמן ופרוצדורות
▪  ▪  ▪
אינטרסים משותפים עם המדינות המתונות
[צילום: חן גלילי]

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מעריך כי המזרח התיכון ייראה שונה לחלוטין מכפי שהוא נראה היום אם האירנים יצליחו להשיג נשק גרעיני או הגמוניה אזורית וציין כי הסכמי אברהם הם גורם שמחזק בהקשר הזה את היציבות האזורית.
"יש פה מאבק ענק מול האירנים שרוצים להשיג הגמוניה אזורית ורוצים להשיג נשק גרעיני. כל מי שחי במזרח התיכון מבין שזה יהיה מזרח תיכון אחר לגמרי אם הם ישיגו הגמוניה אזורית או נשק גרעיני ולכן יש פה אינטרסים משותפים עם המדינות המתונות. בהסכמי אברהם יש פוטנציאל גדול לחזק את היציבות האזורית", אמר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. הכנס ציין שנה לחתימה על הסכמי אברהם בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין.
לדברי איזנקוט, ההסכמים בשנה הקודמת מקבלים משנה תוקף על-רקע שני אירועים משמעותיים מאוד: הלעומתיות והריצה האירנית ליכולת גרעינית מתקדמת והיציאה האמריקנית מאפגניסטן והקטנת המעורבות שלה במזרח התיכון.
"כשמביטים עשור קדימה על המגמות במזה"ת, אפשר להעריך שזה יהיה מזרח תיכון עני יותר, מקוטב יותר, עם מאבק בין מחנות, עם משבר אקלים שפוגש משבר אנרגיה, עם קשב יורד בזירה הבינלאומית למזרח התיכון ולכן יש חשיבות רבה מאוד ליצור את מרכז הכובד הזה כנגד האיום האירני כנגד ארגונים אזורים וגלובליים", אמר.
ראש המל"ל לשעבר, מאיר בן שבת, שהיה גורם משמעותי בחתימה על הסכמי אברהם התייחס להסכם השלום עם סודן וציין כי "בסודן עדיין לא התקדמנו כפי שהיינו רוצים להתקדם". לדבריו, ביחס לסודן צריך להשלים עוד כמה דברים: חתימה על ההסכמים, כניסה לתהליך קצת יותר מזורז של נרמול היחסים. "אנחנו עושים זאת עקב בצד אגודל. אסור בדברים הללו לרוץ יותר ממה שאפשר, לא טוב להחמיץ את השעה - נקודת האיזון היא איפשהו באמצע. אני חושב שהדברים בשלים כרגע זה רק עניין של זמן ופרוצדורות", העריך.

תאריך:  30/09/2021   |   עודכן:  30/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט מעריך: עשור מהיום - מזרח תיכון עני ומקוטב יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
השגריר מג'יד תחתרוואנצ'י קבע כי בנאומו של בנט "האירנו-פוביה באו"ם הגיעה לשיא"    הוסיף: "השתיקה של בנט ביחס לפלשתין ממחישה את נחישותו לשלול זכויות פלשתיניות"
איתמר לוין
"תוכנית הגרעין של אירן הגיעה לקו פרשת המים, וכך גם הסבלנות שלנו"    "כמו מגע מידאס, לאירן יש מגע מולות: כל מה שהיא נוגעת בו - קורס"    "אירן חלשה מכפי שנדמה; אם נשתמש במשאבינו, נוכל לצאת כאשר ידנו על העליונה - וזה בדיוק מה שנעשה"    על הממשלה בראשותו: "הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אנחנו יכולים להתווכח בלי להתעמת"    על הקורונה: "הרופאים חשובים מאוד, אבל אין להם את התמונה הכוללת. זו מצויה רק בידי המנהיג הלאומי, בכל מדינה"
איתמר לוין
מנג הודתה בעבירות הונאה אשר הובילו לכך שבנק בינלאומי גדול - כנראה HSBC - ביצע עסקות עם שלוחת Huawei באירן אשר הפרה את העיצומים על מדינה זו    שוחררה ממעצר הבית בקנדה ותורשה לשוב לסין, בלא עונש כלשהו    סין שחררה שני קנדים שנעצרו זמן קצר לאחר שקנדה עצרה את מנג לבקשת ארה"ב, בדצמבר 2018
איציק וולף
ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר אייל חולתא, והיועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, קיימו בשבוע שעבר שיחת וידאו מאובטחת בנושא ההיערכות הישראלית-אמריקנית לאפשרות שהמו"מ על הסכם הגרעין לא יתקדם    סאליבן צפוי להגיע בקרוב למזרח התיכון לביקור ראשון
עידן יוסף
ראשי המדינות מקיימים את העצרת ה-76 באופן פרונטלי - בפעם הראשונה מאז פרוץ קורונה    נשיא ארה"ב: "מחויבים למנוע מאירן נשק גרעיני ועובדים על חזרה להסכם"; "פתרון המדינה הפלשתינית נראה רחוק"    בהמשך ינאם נשיא אירן ראיסי    לאחר חודשים של קיפאון: אירן הודיעה כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו בתוך שבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il