X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעדותו טען ישועה שהתחקיר תיאר את הטיית הסיקור באתר; אומר כעת ששיקר באותן התכתבויות ורשבסקי מנע תחקיר המשך בערוץ 10 ישועה: עד אז לא חשבתי שאני מבצע עבירה
▪  ▪  ▪
ישועה. "להקטין את המומנטום" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, טען בזמן אמת שאין ממש בתחקירו של גידי ויץ (הארץ) על הטיית הסיקור באתר לטובת בנימין נתניהו, משיקולים עסקיים של בזק. כך עולה מהתכתבויות שהציג לו (יום ג', 5.10.21) סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן. ישועה אמר בתגובה, כי שיקר באותה עת.
לדברי ישועה, הוא ביקש ממו"ל הארץ, עמוס שוקן, להשמיט מן התחקיר שני היבטים אישיים ונענה. יומיים לאחר הפרסום הוא מסר לאלוביץ, כי שוקן התנצל על חלק מהדברים ואמר שהפרסום הנרחב הוא פרי משנתו של המשנה לעורך, גיא רולניק. "ביקשתי ממנו לנסות להקטין את המומנטום, למרות שידעתי שהסיכוי שהוא יתערב [הוא קטן], אבל לא היה מה להפסיד", אמר ישועה בעדותו. בשיחות בין ישועה, אלוביץ ואנשי התקשורת שלהם חזר פעמים רבות הנרטיב, לפיו התחקיר הוא נקמנות על כך שוואלה אינה מוכנה ליטול חלק בנרטיב הקיצוני נגד נתניהו.
ישועה כתב לעצמו פתק לקראת פגישה עם שוקן לאחר התחקיר, רובו רשימה של טיעונים שיעלה בה, כולל הטענה שיש בוואלה יותר מאמרים נגד נתניהו מאשר בעדו. חן טען, כי ישועה לא היה מעלה טענה שכזאת - הניתנת לבדיקה בקלות - באוזני איש תקשורת בכיר כמו שוקן, אם זאת לא הייתה האמת. ישועה: "בפתק יש דברים נכונים ודברים לא נכונים. אני בורח מתשובות ספציפיות. לגבי הפרסומים - היו לי נתונים. הטיעון שוואלה הוא אמצעי תקשורת מרכזי וימינה - זה היה לא נכון, זה היה הנרטיב שאימצנו לעצמנו".
בשביל מה קיימים יחצ"נים
חן הציג את ישועה כשקרן סדרתי, והלה השיב בכעס: "עבדתי עם אנשי עסקים ביושר כל החיים, אויש לא האשים אותי בשקרים. אפשר לשאול את העובדים והדירקטוריונים שעבדו אתי אם אני שקרן. אתם לוקחים כמה נקודות שהופכות אותי למי שמשקר כל הזמן. יש נסיבות שאני משקר ושהן קשורות לתיק. היו מקרים בהם אני כמנכ"ל עיגלתי פינות; בשביל מה קיימים משרדי יחסי ציבור? שיקום המנכ"ל ויגיד את האמת. בשביל מה קיימים משרדי יחסי ציבור? בשביל לעגל את הפינות".
עוד הציג חן טיוטה שהכין העורך הראשי דאז, אבי אלקלעי, למתן תשובה ל-ויץ. בטיוטה זו הכחיש אלקלעי שיש התערבות בתכני האתר, אמר שלדעותיו הפוליטיות אין השפעה על עריכת וואלה וטען שמי שצריך לעשות חשבון נפש הוא ויץ עצמו, כאחד מהעיתונאים ששמו להם למטרה להדיח את נתניהו. ישועה הגיב באומרו, שרוב התגובה הייתה שקרית.
בהמשך כתב אלקלעי לישועה: "אין בתגובה שלי מילה אחת שהיא שקר. סמוך עלי שכל מילה מדודה ומדויקת". ישועה: "העובדה היא שהתגובה כוללת שקר. הוא פעל בצורה ברורה לאתרג את ראש הממשלה, זה היה קשור לסוגיות רגולטוריות. אבי מנסה להיכנס תחת האלונקה. הוא חושב שהוא ניסח את התגובה בצורה שעוקפת את השקרים. שיקרתי בתגובות שלי לתחקיר של ויץ ואבי שיקר באותן נקודות. הוא חושב שזה ניסוח שיכול להיתפס כלא-שקרי".
אמת, חצי אמת וחצי שקר
ישועה הציע כמה שינויים בלתי משמעותיים לתגובה של אלקלעי וכתב ליועץ התקשורת של אלוביץ, מוטי שרף: "אני חושב שהדברים כפי שהם כתובים נראים יותר אותנטיים ולא מכובסים... אני רוצה לאשר לאבי לשלוח את זה כפי שזה... עברתי עם אבי על המסרים בשיחה, אני בטוח שהוא לא יהפוך דברים". חן הזכיר, כי ישועה טען שהיה זה ששרף שהורה לו לשקר ולשנות. ישועה: "אני לא כותב שזאת האמת; אני כותב שהם נראים אותנטיים. ניסינו למצוא את הניסוח שייראה הכי אותנטי. אז אומרים אמת ולצידה חצי אמת ולצידה חצי שקר". על התגובה ששלח בפועל אלקלעי ל-ויץ, אמר ישועה: "הדברים הם שקר. הוא מנסה לשכנע את גידי שמשהו לא קורה, כשהוא קורה".
אלקלעי שלח לישועה גם את הנקודות שבכוונתו להציג בישיבת העורכים המורחבת לקראת התחקיר של ויץ, ובין היתר כתב לגבי סיקור נתניהו: "הדבר אינו קשור בשום צורה לצרכים המסחריים של קבוצת האם או הקבוצה... שלא כמו גופי תקשורת אחרים, הנחת היסוד בוואלה ניוז היא שהחדשות אינם מייצרים קמפיינים: לא המלכה ולא הדחה של פוליטיקאים".
חן: "זה מה שהוא הולך לומר ליודעי דבר בתוך המערכת. קצת קשה לומר שזה שקר". ישועה: "קל לי מאוד להגיד שזה אוסף שקרים. את אותו קו שעשינו כלפי חוץ, עשינו כלפי פנים. התגובה במערכת לתחקיר הייתה אווירת נכאים, אווירה מאוד קשה. אני לא מאשים אותו; הוא מילא את התפקיד שלו. הוא יודע שזה לא נכון ואני יודע שזה לא נכון. הערכתי את זה שהוא נכנס מתחת לאלונקה וניסה לעזור; אני בטוח שאחר כך הוא הצטער על זה".
"המעורבות היא ממש מזערית"
ישועה כתב לעצמו במאי 2016 נקודות לקראת ראיון אצל רינו צרור. בין היתר כתב: "נכנסים באלוביץ ובזק, מה זה משנה העובדות, זה מתאים לתחקיר של גידי ויץ, כתב פסבדו תחקיר ואחר כך הארץ ודה-מרקר לא הפסיקו לצטט כל יום את עצמם ולשבח את עצמם בתחקיר הגאוני של גידי, בתחקיר המצוין". בעדותו אמר ישועה, שרוב הסעיף הזה היה לא נכון. הוא כתב לעצמו באותו יום לגבי "השפעה של ביבי": "ניפוח מטורף" ו"המעורבות היא ממש מזערית". ישועה הודה, כי דברים אלו היו שקריים.
ישועה פנה בנובמבר 2015 ליוסי ורשבסקי, שהיה אז מנכ"ל ערוץ 10, והתחנן להוציא אותו מתחקיר המשך שמכין הערוץ: "אני לא הנושא, שיעזבו אותי ואת וואלה". ורשבסקי השיב: "העיקר שתרגע, הפכתי הכל"; ישועה הודה לו במילים נרגשות והבטיח שלא ישכח זאת עד יומו האחרון. בקשת התגובה של הכתב אבי עמית לימדה, שהידיעה שלו התמקדה בעיכוב רפורמת השוק הסיטונאי, ולא היה כל אזכור של וואלה וישועה. כאשר שודרה הכתבה ואלוביץ כתב לישועה שאין אזכור של וואלה, השיב ישועה: "למה הם עושים את זה? מה המניע שם?".
חן ציין, כי ישועה ידע היטב מדוע וואלה אינה נזכרת. ישועה: "הסבא הטוב, שאול מהאו"ם, לא יודע כלום. פרנסתי אותו יותר ממה שהוא פרנס אותי". אלוביץ התפרץ: "קיבלת ממני 30 מיליון שקל. איך אתה פרנסת אותי?!". חן: "הסופרלטיבים שהוא נותן על אדם שבמצוקתו, אני לא יודע איך להסביר את זה. כזאת כמות רוע של רשע. אני מבקש את הגנת בית המשפט, שיפסיק לפגוע בנאשם ובנאשמת".
ישועה: "אני מתנצל אם פגעתי. אני נמצא פה בסיטואציה לא נוחה. אתם מטיחים בי, אני צריך לענות בצורה יותר רגועה. שאול יודע הכל; אני מופעל באופן קבוע מול יוסי [ורשבסקי] ו[מנכ"ל גלובס, איתן] מדמון. הוא שמח שאני מנתק את וואלה. החלק שהוא הכי חשש ממנו זה החיבור שעושים בין הרגולציה לבין וואלה, שגידי הוציא אותו לאור.. אני כל אותה תקופה עובד כמו חמור מול ורשבסקי ומדמון ואחרים כדי לייצג את האינטרסים שלו. פתאום זה בשבילי? עבדתי בשבילו כמו מטורף, והיום אני מצטער על זה, כדי להטות את שני הגופים לטובתו".
"עזרתי לו ליירט כתבות"
חן טען, כי ישועה הציע להעלות מאמרים לטובת נתניהו ולקדם את ארדן כאשר רצה שיאשרו את עסקת יד2 בה קיבל 15 מיליון שקל. ישועה: "עזרתי לו בעשרות מקרים ליירט כתבות בגלובס ומקומות אחרים". חן: "נפלא, עזרת לשאול עשרות פעמים ליירט כתבות. נזכור את החקירה הראשית, בה אמרת שעזרת לו רק ליירט כתבות בוואלה נגד ראש הממשלה".
ישועה סיפר לראשונה, כי במועד בלתי מוגדר ביקש ממנו אלוביץ לטרפד תחקיר בערוץ 10, אולי של רביב דרוקר, והייתה זו הפעם הראשונה בה התבקש להתערב מול ורשבסקי. "יוסי היה אז בחו"ל, וכדי לקיים את השיחה בארבע עיניים, נסעתי לשדה התעופה ולקחתי אותו הביתה".
לאחר פרסום התחקיר פנה ישועה לקבל ייעוץ משפטי מעו"ד רלי לשם, והוא מאשר שעד אותו מועד כלל לא העלה על דעתו שהוא מבצע עבירה פלילית. חן ציין, כי גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בחן עד מארס 2016 רק הסדר ניגוד עניינים בעקבות התחקיר.
ישועה כתב לאלוביץ במאי 2015: "יש לי הרבה מחשבות על כל מה שקורה. בשורה התחתונה צריך לחזק מאוד את וואלה ולשחק את המשחק שממילא מאשימים אותנו בו. מדהים איך הם יודעים לייצר תמונות חד-צדדיות לחלוטין". הדברים נכתבו על-רקע כתבה קודמת בה נטען שהאתר מוטה לטובת נתניהו. ישועה ענה: "זה הדו-שיח שלנו, קצת מתבכיינים, קצת מקצינים".

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  19/10/2021
+חזרנו לשאלת האמון בישועה
19:00 05/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעת פרסום תחקירו של גידי ויץ על וואלה, טען ישועה שהוא אינו משקף את המציאות. האם בית המשפט יאמין לו, כאשר שש שנים מאוחר יותר הוא טוען שהתחקיר שיקף את הטיית האתר לטובת נתניהו?

ישועה. "סימנים של אדוני" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה בזמן אמת: תחקירו של ויץ לא שיקף מציאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
האם אילן ישועה שיקר מיוזמתו בתגובה לגידי ויץ, או שמא שירת את האינטרסים של אלוביץ?    ישועה התערב בסיקור כדי לקבל את תקציב הבחירות של הליכוד ב-2013    מעניין יהיה לשמוע מטלי בן-עובדיה מדוע התפטרה מוואלה
איתמר לוין
עובדת באתר בדקה את הסיקור במדור הדעות של האתר לקראת פרסום התחקיר של גידי ויץ על קשריו עם נתניהו    תכתובות מגלות: ישועה תכנן את המענה השקרי לתחקיר; טוען בתגובה: הכל היה בהנחייתו של אלוביץ כדי להגן עליו ועל נתניהו
איתמר לוין
מודה שבדצמבר 2012, ערב הבחירות לכנסת ה-19, הורה להסיר ידיעה על דוח העוני האלטרנטיבי וזאת לבקשת אנשי הליכוד; נענה גם לבקשות סיקור שלהם במטרה לקבל נתח מתקציב הפרסום של המפלגה
איתמר לוין
המטרה של ההגנה נותרה בעינה: להראות שישועה התערב בצורה נרחבת בסיקור של פוליטיקאים ואנשי עסקים רבים    התביעה טוענת שיש הבדלים מהותיים בין ההתערבויות הללו לבין אלו שנוגעות לנתניהו
איתמר לוין
המחמאות ניתנו לבכירי אקסל שפרינגר, ערב רכישת יד2 מידי וואלה    לקראת בחירות 2015 הביע ישועה תמיכה ברורה בהרצוג והתערב לטובתו בסיקור באתר    ישועה עמד בקשר גם עם בנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il