X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהגים בסופרבוס, אגד תעבורה ודן בדרום במאוגדים בבכוח לעובדים מוחים על תנאי העסקתם בעוד שבועיים יוכלו להשבית קווי תחבורה בירושלים, בנתניה, בעפולה, באשקלון ועוד
▪  ▪  ▪
[צילום: כוח לעובדים]

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הכריז (יום ה', 7.10.21) על סכסוך עבודה בחברות אגד תעבורה, סופרבוס ודן בדרום. בעוד שבועיים יוכל האיגוד להשבית את תנועת האוטובוסים בנתניה, קווים מרכזיים בירושלים ועוטף ירושלים, באשקלון, בעפולה, בטבריה, בשדרות, בבאר שבע ועוד. ועדי הנהגים מוחים על תנאי העסקתם ובראשם על שכר הנהגים.
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לדאבוננו, רק צעדי שביתה הובילו להעלאת שכר הנהגים. כך קרה כששבתנו ב-2015 וב-2018, ומסתמן שכך גם הפעם. החברות סובלות כבר כמה שנים ממחסור חמור בנהגים. נהגים בערים בהן פועלות החברות מעדיפים לשבת בבית ולא לחזור למקצוע הזה".
באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים למשרד התחבורה להתערב במשבר, אך מדיניות המשרד היא שלא להתערב. "שרת התחבורה מצדיקה את הכאב שלנו, אבל כדי להציל את הענף נדרשת הרבה יותר מאמפתיה. נהגי האוטובוס הפכו לעובדי קבלן- מאבדים את הותק שצברנו בכל פעם שנכנס זכיין או ליתר דיוק קבלן חדש. מפעילים את התחבורה הציבורית אבל לא נחשבים עובדי ציבור. סופגים אלימות מצד נוסעים, אך תיקי התקיפה נסגר מחוסר עניין לציבור משום שאין דין הנהג המותקף כדין הרופאה או העובד הסוציאלי".
אתמול (ד') הפגינו עשרות נהגים מן החברות השונות בירושלים. צעדי מחאה נוספים צפויים בשבועיים הקרובים.
מקס מורוגובסקי, יו"ר 'תחבורה בדרך שלנו': "ארגון כוח לעובדים שוב אינו מפספס הזדמנות לקחת את נוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה בכל מאבק אפשרי. אנו תומכים בשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים ובראש ובראשונה להגדרת תפקיד הנהג כמקצוע, אך לא נאפשר פגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית והשבתת השירות החיוני.
"תחבורה בדרך שלנו תשמח להצטרף לכל מסמך מדיניות העוסק במעמד הנהג, בשיפור הכשלים הנובעים מהחלפת מפעיל במכרז ובהסדרת המסופים ובהתאמתם לנהגים. חבל ש"כוח לעובדים" בוחרים באיום בהשבתה ובפגיעה בנוסעים במקום לקדם מדיניות שתטיב עם הנהגים, מובילי הדרך".

תאריך:  07/10/2021   |   עודכן:  07/10/2021
+קרית ביאליק: נהג הותקף בידי בריונים; נהריה: נער תקף נהג בגלל מסכה
01:10 08/10/21  |  עידן יוסף

בקרית ביאליק הותקף נהג בקו 13 של אגד, ראמי נסאר, לאחר שלדבריו העיר לארבעה נוסעים צעירים כבני 20-18 שבמהלך הנסיעה פיצחו גרעינים והשליכו את קליפותיהם על רצפת האוטובוס. הנהג סיפר כי הם אף מזגו לעצמם וודקה ושתו.
הארבעה, כך סיפר, תקפו אותו, גנבו את ארנקו ובאמצעות בקבוק הוודקה ניפצו את שמשת תא הנהג באוטובוס. הנהג הזעיק את המשטרה. לאחר האירוע סיפר: "הבקבוק פספס אותי בכמה סנטימטרים. היה לי מזל גדול - סטייה קלה ויכולתי להיהרג. תחנת המשטרה נמצאת 5 דק' נסיעה, אבל למשטרה לקח 45 דקות להגיע למקום. זה לא המקרה הראשון ובוודאי שלא האחרון. בקצב הזה זו רק שאלה של זמן עד שנהג ייהרג".
רמי נאסר הנהג המותקף: "הבקבוק פספס אותי בכמה סנטימטרים. היה לי מזל גדול-סטייה קלה ויכולתי להיהרג. תחנת המשטרה נמצאת 5 דק' נסיעה אבל למשטרה לקחת 45 דקות להגיע למקום. זה לא המקרה הראשון ובוודאי שלא האחרון- בקצב הזה זה רק שאלה של זמן עד שנהג יהרג".
במקרה אחר, נהג אוטובוס של חברת נתיב אקספרס בן 54 הותקף הערב באגרופים ע״י נער בן 15 ממעלות בתחנה המרכזית בנהריה, לאחר שהעיר לו על אי-עטיית מסכה. הנהג, תושב פקיעין, הובא למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב בינוני עם חתכים בפנים וחבלת ראש. שוטרי תחנת נהריה פתחו בסריקות אחר החשוד ותפסו אותו בקרבת מקום. בית משפט השלום בחיפה שחרר את הקטין בתנאים מגבילים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+ערבים תקפו אוטובוס של אגד שהיה בדרכו אל הכותל
23:04 07/10/21  |  עידן יוסף

ברחוב סולטן סולימאן באיזור שער האריות הותקף במוט ברזל או באבנים אוטובוס של אגד בידי פורעים ערבים. שמשת האוטובוס נופצה, אך אין נפגעים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך עבודה הוכרז בשלוש חברות תחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הרכבת הקלה שתוקם בבאר שבע תוקם באמצעות נתיבי ישראל ותחבר בין מוקדי תעסוקה, מסחר ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקריית המודיעין המוקמת בימים אלה סמוך לצומת שוקת
עידן יוסף
ב-15 באוקטובר תחל סופרבוס בהפעלת מטרונית חיפה במקום דן בצפון    תשלב אוטובוסים חדשים, תוסיף קווים חדשים ותרחיב את היקף השירות ב-50%    121 מטרוניות חדישות יחליפו את 100 המטרוניות שפועלות כיום במערך
עידן יוסף
על סף הסכמות בעניין ייעוד כספי האכיפה בנת"צים עירוניים בוועדת הכלכלה? ח"כ טופורובקי: יש עתיד דורשת להשקיע אותם גם בבטיחות בדרכים    הוועדה המשיכה את הדיון בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית - והוצגו בה סיכומים על דעת משרדי התחבורה והאוצר לפיהם 50% מכספי האכיפה שתבוצע ברשויות יושקעו בתח"צ    רגע לפני תום הדיון הודיע ח"כ טופורובסקי כי הוא דורש שיתאפשר שימוש בכסף גם לבטיחות בדרכים ואמר: כרגע אין בתקציב מספיק כסף לבטיחות בדרכים
עידן יוסף
בתום משאים-ומתנים ממושכים בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית תל אביב-יפו, משרדי השיכון והאוצר, ורשות מקרקעי ישראל הושגו הסכמות על פינויה של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב    במסגרת ההסכמות יועברו האוטובוסים למתחמים חלופיים
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה בהגברת אכיפת תשלום באוטובוסים    ח"כ מקלב: המהלך יתן מוטיבציה לגביית קנסות    ח"כ סובה: דרוש מהלך הסברתי מקדים, כי האוכלוסיות החלשות ייפגעו    ח"כ מרגי: יש מקרים בתום לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il