X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
השוטר אלירן מימרן העיד בוועדת נאור על חילוץ ילדים מראש גשר דב לא קיבל הנחיות ספציפיות לגבי כמות האנשים; הופקד על ארבעה שוטרים שלא הכיר
▪  ▪  ▪
מימרן. התעקש שיש לחץ [צילום: לע"מ]

"ראינו שנשארו שם ילדים קטנים, שמנו אותם בין הרגליים שלנו, כל השוטרים, מול גדר שתודה לאל שהיא לא קרסה. הם היו מפוחדים, בוכים. ילדים קטנים, כמו שלי, שיהיו בריאים". כך תיאר (יום א', 10.10.21) השוטר אלירן מימרן, שהוצב בהר מירון ביום האסון, בעדותו בפני ועדת נאור.
מימרן הוצב בראש גשר דב, וסיפר שהוא ניסה להודיע בקשר שנוצר לחץ בכניסה לגשר. "עלה לקשר מישהו, קול שאני לא מכיר, ואמר שאין שום לחץ. אמרתי לו שאני מרגיש את הלחץ, את החום, את הילדים שנדחקים". מימרן ושוטר נוסף ניסו לרדת בגשר, אך הוא היה רטוב והם החלו להחליק. "חיבקנו זה את זה וככה הצלחנו איכשהו לחזור למעלה. אם לא היינו מחבקים זה את זה - היינו נרמסים".
יו"ר הוועדה, השופטת מרים נאור שאלה: "לכל אורך הזמן הזה, מישהו הורה לכם שלא לתת לאנשים לרדת, לנווט אותם לכיוון אחר?" מימרן: "אין כיוון [אחר]. יש ציר שעולים ויורדים, וזהו. זה עניין של מספר דקות עד שזה מגיע לעומס. המקום מאופיין בעומס, גם בשנים קודמות. לא הרגשנו שיש אנשים על הרצפה. היו צעקות, אנשים הזיעו".
חבר הוועדה, הרב מרדכי קרליץ, שאל מה היו ההנחיות שניתנו לשוטרים לגבי תפקידם. מימרן השיב, כי הם הופקדו על מתן מענה משטרתי ועל שמירת הסדר הציבורי, הרב קרליץ: "לא קיבלתם הנחיות לגבי צפיפות אפשרית. שאם יקרה משהו, שיהיה שוטר בסביבה". מימרן: "קודם כל, [לטפל ב]עבירות שלא צריכות להתקיים. לתת לאנשים מענה, לסדר, להזיז, כמות אנשים". הרב קרליץ: "מה אתם צריכים לעשות אם יש כמות של אנשים?". מימרן: "לעמוד בקשר". הרב קרליץ: "הצלתם לעמוד בקשר? קיבלתם תגובה?". מימרן: "קיבלתי תשובה, כמו שאמרתי".
לא הייתה הכנה למצבים אפשריים
חבר הוועדה, אלוף (מיל') שלמה ינאי, ביקש לדעת כיצד הוצבו השוטרים, האם ערכו סיור מוקדם ומה היו משימותיהם. מתשובותיו של מימרן עלה, כי הוא - המשרת בתחנת נוף הגליל - היה היחיד מן התחנה בין חמשת השוטרים שהוצבו באותה נקודה; האחרים הגיעו מפיקוד חוף והוא לא הכיר אותם, למרות שהוא היה האחראי עליהם. ינאי שאל האם היו גם סדרנים תחת אחריותו, ונענה בשלילה. ינאי: "אז אם מישהו אמר שהסדרנים היו כפופים למשטרה והיא הייתה צריכה לתת להם הנחיות, זה לא היה במקרה שלך"; מימרן אישר את הדברים. עוד אמר מימרן, כי לא ידע ששוטרים אחרים מוצבים בתחתית הגשר.
ינאי: "מה אמרו לכם? למה אתם מוצבים בכניסה לגשר?". מימרן: "הסדר הציבורי". ינאי: "הסדר הציבורי – זה משפט מחוזי. אתה לא הממ"ז. דבר איתי תכל'ס, איך אתה עושה את העבודה שלך. אם מתחילה להיות צפיפות – מה אתה עושה?". מימרן: "אם אנשים עומדים במקום – אומרים להם להתקדם, לזוז טיפה, לפלס את הדרך". ינאי: "אם אתה רוצה שמגיעים המוני אנשים מלמטה, אתה יכול לשים מחסום ולעצור אותם?". מימרן: "אין מחסום". ינאי: "אתה יכול להתקשר למישהו למטה ולהגיד לו לחסום את העלייה?". מימרן: "לא ידעתי שהיו שם שוטרים". ינאי: "נדבר באופן כללי. למי אתה קורא כשיש כזה דבר?".
מימרן החל לומר, כי באותו רגע לא ידע שיש שוטרים במקום, ונאור התערבה: "למה אתה כל הזמן מדבר על אותו רגע? לא שמעת על זה שלמטה לא היה אף אחד, כי הם נשלחו להתרענן?". מימרן: "לאחר מכן נודע לי". נאור: "לכן אתה אומר 'באותו רגע'. אני צודקת? אולי קודם כן ידעת מי נמצא שם?". מימרן השיב בשלילה. ינאי שב ושאל האם ידע כיצד להתקשר עם מי שנמצא בתחתית הגשר. מימרן אמר לבסוף, אחרי שאלות חוזרות ונשנות, כי ידע שיש עוד מישהו ממול.
ינאי: "אין לך מישהו ספציפי. אתה עולה על הגל ומצפה שמישהו יענה לך. בתדריך לא אמרו לך: אלירן, אם קורה משהו, אתה מדבר עם 4 שנמצא למטה". מימרן: "תדרוך ודאי היה. באותו רגע חשבתי מה אמרו בתדריך אלא דיברתי לכל עבר". ינאי: "דיברו איתכם בתדריך על אפשרות של אירוע רב נפגעים". מימרן ענה בהיסוס: "אני חושב שבתדריך הראשון – כן". ינאי: "הייתה לכם הכנה למצבים מסוימים שיכולים להתפתח ומה צריך לעשות?". מימרן: "לא". מימרן אישר שהוא לא התקשר לשוטר שהוצב בתחתית הגשר, כדי שישחרר את הלחץ בשל הצפיפות בראש הגשר.

תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
+"שכבתי, הקאתי שם, הרגשתי שזה הסוף"
15:11 10/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תלמיד הישיבה אליהו הומינר העיד כיצד היה קבור במשך רבע שעה בתוך ערימת בני אדם, וחשש שיתרסק על הרצפה אם השוטרים ימשכו את האדם שתחתיו  ▪  מיכאל פרידמן, גם הוא תלמיד ישיבה, סיפר בגרון חנוק: נגררתי ונגררתי לאורך כל הגשר, אנשים צרחו וצרחו  ▪  מהנדס קונסטרוקציה אישר עומס של 800 ק"ג למ"ר במרפסת הכהנים - פי שלושה מעמיתיו

הומינר. [צילום: לע"מ]
+התרעה ב-2012: לא לקיים את אירוע מירון
10:54 10/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המהנדס רמי שמש מעיד בוועדת נאור, כי לפני תשע שנים קבע שלא ניתן לקיים את אירועי ל"ג בעומר בשל העדר פתחי מילוט במספר הנחוץ  ▪  מדגיש שגם אם יתוקנו כל הליקויים, יכולים להיכנס למתחם הקבר לכל היותר 15-12 אלף בני אדם  ▪  מציע להעביר את כל ההדלקות אל חלקים אחרים בהר

שמש. התקינה אינה נאכפת [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הם היו מפוחדים, בוכים. ילדים קטנים, כמו שלי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
המהנדס רמי שמש מעיד בוועדת נאור, כי לפני תשע שנים קבע שלא ניתן לקיים את אירועי ל"ג בעומר בשל העדר פתחי מילוט במספר הנחוץ    מדגיש שגם אם יתוקנו כל הליקויים, יכולים להיכנס למתחם הקבר לכל היותר 15-12 אלף בני אדם    מציע להעביר את כל ההדלקות אל חלקים אחרים בהר
איציק וולף
ראובן בן גל, שכתב את תוכנית האבטחה האזרחית של ההילולה בקבר רשב"י במירון, אך לא היה חתום עליה ולא שימש בפועל כמנהל ביטחון, טען כי בדיעבד הוא חושב שלא היה צריך לקבל על עצמו את התפקיד    טען כי מינה ממלאי-מקום באופן מסודר    יו"ר הוועדה נאור: אתה מסתתר מאחורי אנשים אחרים    בן גל: המשטרה הסכימה לנוהל הזה
איציק וולף
צבי הלר, איש חסידות תולדות אהרון וממארגני ההדלקה ההמונית בקבר רשב"י במירון, טען כי אנשי החסידות לא קיבלו כל הערה בטיחותית מהמשטרה ומהמהנדס על סכנת צפיפות    "אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה"
איציק וולף
מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים    "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"
איציק וולף
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה    לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il