X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות הכנסת מיכל רוזין ואבתיסאם מראענה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מוטיבציית יתר במשטרה למעצר מתנחלים
במהלך שנת 2020 עצרה המשטרה 189 פלשתינים ו-22 ישראלים בגין הפרות סדר ביו"ש שיעור הישראלים שנעצרו גבוה משמעותית בחלקם באוכלוסייה

ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ג', 12.10.21) בטיפול כוחות הביטחון ביהודה ובשומרון עם אלימות מצד גורמים קיצוניים ישראלים. יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, פתח ואמר: "אני יודע שמדובר בנושא טעון רגשית, פוליטית והיסטורית כבר כמאה שנה. עם זאת - אנחנו לא נקיים דיון פוליטי, לגבי הנוכחות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון, כן או לא, אלא דיון שנוגע למשילות שלנו באזור. משעה שאנחנו נמצאים שם וישנם שם ישראלים ופלשתינים, שחלקם בשטח שהינו באחריות ביטחונית ישראלית, אני רוצה לוודא שמשטרת ישראל וצה״ל וכוחות הביטחון פועלים על-מנת לשמור על הסדר והביטחון של התושבים באזור ולא לתת יד לקיצוניים להשליט אימה, פחד ואלימות.
"הדיון היום יתמקד באלימות של גורמים יהודיים קיצוניים כנגד פלשתינים. אני מודע שרוב מוחלט של המתיישבים באזור הם שומרי חוק וסדר, ולכן אני מדגיש שמדובר בקיצוניים יהודים. הסרטונים שמגיעים מהאזור בשבועות האחרונים מראים על עלייה מדאיגה בכמות מקרי האלימות שאין להם מקום. כידוע לכם, קבעתי דיון לבקשת חברי, ח"כ ניר אורבך, בנוגע לאלימות כלפי היהודים באזור יהודה ושומרון ועל כך נדון בישיבה הבאה בנושא.
"אני מבקש לשמור על תרבות הדיון, וכן מבקש לזכור כי צה״ל, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי הם גופים ממלכתיים ומקצועיים. תפקידם לבצע את המשימות שממשלת ישראל מטילה עליהם ללא דופי, במקצועיות תוך התנהלות מבצעית לא פשוטה בשטח. אני מבקש מכולנו לשמור את הגופים הללו מחוץ לוויכוח הפוליטי. לא אתן לגרור את צה״ל, את משטרת ישראל ואת השב״כ לתוך הוויכוח הפוליטי, גם אם הם עושים תקלות בשטח ועל כך גם הדיון היום".
על אף בקשת היו"ר, הדיון היה סוער מאוד, וחברי הכנסת צעקו והתפרצו לדברי חבריהם לאורך כולו.
ח"כ מיכל רוזין: "לפני נתוני מערכת הביטחון שפורסמו, במחצית הראשונה של 2021 תועדו מעל 400 מקרים של פשיעה של יהודים נגדים פלשתינים, ובשנת 2020 מעל 500. האם הרשויות עוצמות עיניהן אל מול זה, שלא לומר משתפות פעולה עם הפורעים? האם פוגרום בו פתחו את ראשו של ילד כמעט בן ארבע הוא הפנים של מדינת ישראל?"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ח"כ ניר אורבך: "כשכותבים אלימות ביו"ש בגוגל רוב הכתבות שקופצות זה אלימות מתיישבים כלפי פלשתינים, אבל זה בגלל שיש מערכת מתוזמנת וקמפיין ממומן. ארגוני השמאל עובדים שעות נוספות לתעד חיילים שמגיבים לתקריות, לא פעם באופן מגמתי. אלימות יזומה מכל צד שהוא צריכה להיות מטופלת על-פי חוק וביד קשה, אבל אני טוען שאין איזון. יש צד מתגרה ויש צד שלפעמים מגיב. זו הפרדה מוחלטת בין הדברים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ מוסי רז: "ההתנחלות היא מעצם טיבה אלימות, אבל רוב המתנחלים אינם עוסקים באלימות לשמה. אני הלכתי עם הילד מוחמד חממדה, בן שלוש ועשרה חודשים, למקום שבו נרגם באבנים. אחרי שפגעו בראשו, המשיכו לרגום את האמבולנס באבנים. ומה הבעיה? אין מי שמתעסק עם זה. המשטרה הגיעה לאחר שהסתיים הפוגרום, כפי שהיא תמיד מגיעה, אבל הצבא היה שם, ולא רק שלא סייע, אלא קצין דחף ופגע בפלשתינים. אני רוצה להבין למה הפלשתינים צריכים לפנות למשטרה הרחוקה ולא לצבא שנמצא במקום".
ח"כ אורית סטרוק: "הדיון אמור לעסוק בפעילות גורמים קיצונים ישראלים ביו"ש ויש גורמי שמאל קיצוני רבים אשר פועלים באזור. אני רוצה לשמוע מהצבא והמשטרה האם הם מזהים שההתלהמות בשטח מצד יהודים וערבים היא תמיד תוצאה של פעולות פרובוקטיביות של אותם קיצונים, ואיך החיילים מתודרכים להתמודד עם האנרכיסטים האלה?"
תא"ל ירון פינקלמן, ראש חטיבת המבצעים בצה"ל: "המציאות המבצעית ביו"ש היא מורכבת. ההתמודדות המבצעית של צה"ל וכוחות הביטחון, ואנו פועלים יחד, מורכבת מהתמודדות עם פעילות חבלנית עוינת (פח"ע), הפרות סדר (הפס"דים) ומעצרים בסביבה של אוכלוסייה אזרחית. כוחות מבצעיים יכולים לפעול מול פח"ע ומיד ובסמוך מול פעילות מהסוג שתוארה פה ולכן זה מורכב. שנית, אנו פועלים על-פי הנהלים שאושרו ע"י היועמ"ש לממשלה ומהן נגזרו ההוראות המבצעיות. צה"ל כמובן הוא הריבון בשטח ואחראי על ההגנה הכוללת, אבל פעולת אכיפת החוק וסגירת המעגל על אירועי הפרת החוק מצויה, מטעמים מובנים, בידי משטרת ישראל. השאיפה היא שהמגע עם אזרחים ישראלים יתבצע ע"י משטרה ומג"ב. כשכוח צבאי נמצא לבדו במשימה הוא ייתן מענה ראשוני ולאחר מכן תתבצע סגירת מעגל עם משטרת ישראל ומג"ב. לחיילי צה"ל יש את הסמכויות וההוראות המתאימות להתמודד עם התרחישים הללו, אבל המציאות מורכבת מאוד. לפני כל תעסוקה מבצעית ביו"ש יש שיעורים מקצועיים שהחיילים מחויבים לעבור, הכוללים את ההוראות המבצעיות המחייבות, תחקירים מאירועי עבר, ואולי אני מחדש כאן, אבל גם סימולציות כדי להדריך את המפקדים והחיילים לאותן סיטואציות מורכבות. כמו-כן, במהלך התעסוקה המבצעית יש תדריכים ספציפיים לפני כל יציאה למשימה. המשימה של צה"ל היא ביטחון על כל רבדיו וגווניו במציאות מורכבת, על-פי הוראות מחייבות וערכי צה"ל ומה שנדרש ממפקדים ומחיילי צה"ל".
ח"כ בן ברק שאל: "האם במקרה של זורק אבנים פלשתיני על רכב צה"לי או זורק יהודי על רכב צה"לי, התגובה תהיה אותה תגובה?" תא"ל פינקלמן השיב: "ההוראות הן ברורות לגבי התמודדות עם אלימות כלשהי כלפי כוחות הביטחון. ההוראות בוחנות את מידת סכנת החיים הקיימת, וכמו כל דבר, זה תלוי סיטואציה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

תנ"צ מוריס חן, סגן ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל: "לעניין הסמכות - העסק מאוד מוסדר. מוועדת שמגר, דרך פקודת המשטרה, תחומי האחריות של פיקוד ושליטה מוסדרים בצורה ברורה ומתואמת ומתבצעים בצורה מיטבית. המדינה קבעה שצה"ל הוא הפוקד והשולט בשטח, אבל גם לשוטרים שמגיעים לאירוע יש סמכויות פיקוד ושליטה אם אין חיילי צה"ל. לנו יש סמכויות ייחודיות לטיפול בדברים הפליליים האזרחיים - זו הנישה שלנו".
נצ"מ זיו שגיא, ראש מחלקת חקירות במשטרת ישראל: "בשנת 2020 נעצרו 189 פלשתינים ו-22 ישראלים בהפס"דים. כמו-כן נפתחו 242 תיקי חקירה כנגד פלשתינים בגין הפס"ד ו-115 תיקי חקיקה כנגד ישראלים בגין הפס"ד. הפתיחה בחקירה היא כמו בכל מקרה אחר שנודע למשטרה - אם יש תלונה או תיעוד מועבר או כשיש נוכחות של שוטרים בשטח. אנחנו פועלים מקצועית בכל מקרה לאסוף ראיות ולמצות חקירה, ואנחנו עיוורים לזהות ולמניע. היכן שיש ראיות אנחנו מעבירים את התיקים לתביעה והיכן שאין התיקים נסגרים, ללא קשר לזיהוי".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ איתמר בן-גביר: "הבעיה שלי היא עם התנהלות המשטרה, כי יש אפליה. אני לא מצדיק אלימות ולא כל נערי הגבעות הם מל"ו צדיקים, אבל בחשד של פשיעה לאומנית לוקחים נער על טוש לחקירת שב"כ, או מענישים קולקטיבית וסוגרים גבעה שלמה לשנתיים בגלל דחיפת חייל. אשתי התקשרה למשטרה כשזרקו עליה אבנים, השוטרים אמרו לה שמדובר בילדים בני 6 והציעו לה לעשות סולחה. הייתכן שנער גבעות יזרוק אבן יציעו סולחה!? יש כאן אפליה וגזענות בטיפול".
ח"כ גבי לסקי: "מנסה להתכנס שוב למטרת הדיון - אלימות המתנחלים נגד הפלשתינים ותגובת המשטרה והצבא לדברים. בואו נדבר עובדות - גם כשכבר עוצרים מישהו, 94% מהתיקים נגד המתנחלים נסגרים. אל תגידו שלמשטרה אין אפשרות לגבות ראיות, כי חלק מהתיקים נסגרים בגין חוסר עניין לציבור, או היעדר קורבן, כשהפלשתינים לא מרגישים בנוח לבוא להתלונן".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, סיכם ואמר: "צר לי שהדיון הפך לימין ושמאל ואני רוצה להאמין שיש קונצנזוס בין כל יושבי הבית שאלימות ולקיחת החוק לידיים לא לגיטימית לא משנה מהיכן היא יוצאת. לחיילי צה"ל צריך לתת גיבוי, אבל קשה לעתים גם לראות ולקבל דברים שאנו רואים שקורים. המוסריות שלנו כמדינה וכחיילים, חשובה והיא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו. כשאני רואה שאנשים מהצד שלי פועלים באלימות זה כואב לי יותר, אין מה לעשות. וזאת גם כי אני יודע שאנו עושים המון כדי למנוע אלימות מהצד השני. אנחנו בוועדה נמשיך לעקוב, כי זו תופעה שצריך למגר וזה אינטרס של ההתיישבות ביו"ש כי זה פוגע בה, ופוגע במדינה".

תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  12/10/2021
+פה גדול
11:37 13/10/21  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

אנחנו מקווים שיאיר לפיד לא שכח את צוואת אביו, אך אנחנו גם מכירים את כוחו של הפרסום העיתונאי האדיר שהוא מקבל כמועמד לראשות הממשלה, את השפעתה של החנופה על כל אישיות ציבורית, את הנעימות האופפת את שר החוץ כאשר ראשי המדינה מבקשים את קרבתו

לפיד. האם זוכר [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
+פקודות צה"ל סותרות את המוסר המקראי
01:44 13/10/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אוהבי הארץ הזו - ארץ ישראל - חייבים בכל נפשם לזעוק, לא רק שאינה מתקיימת הברכה, אלא מידה רבה של אטימות לב באה לידי ביטוי בהחלטה לסתום בורות מים של רועי צאן בהרי יהודה

"ויחצוב בורות רבים"[צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+כוח צה"ל פעל-כנגד פלשתינים שרגמו ישראלים באבנים בשומרון
01:32 13/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוטיבציית יתר במשטרה למעצר מתנחלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב מסוף המאה ה-18 בין אם בבית הלבן נשיא דמוקרטי או רפובליקני, כפי שהיה בתקופת אובמה וטראמפ
יוסי אחימאיר
אם שר החוץ שלנו ועוד רבים וטובים בינינו, שוגים באשליות, שהטבות כלכליות שיוצעו לעזה, יתקבלו בשמחה, וישנו את תמונת המצב שם - הרי שלחמאס יש תוכניות אחרות
יוני בן-מנחם
משלחת חמאס סיימה את דיוניה עם המודיעין המצרי בקהיר והגיעה לשורה של הבנות בנושא הרגיעה ועסקת חילופי השבויים. גורמים מצרים מסרו כי גובשה נוסחה חדשה שעשויה להביא להתקדמות בנושא עסקת חילופי השבויים, ממתינים לתשובת ישראל
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני שיגר מסרים של דאגה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודרש ממנו לערוך רפורמות מקיפות כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני. הממשל דרש את החלפת הממשלה הפלשתינית בראשותו של מוחמד א-שתייה, בינתיים החליט מחמוד עבאס על עריכת בחירות מוניציפליות בשטחי הגדה
אברהם בנמלך
אומרים שראש המוסד אומר שהצליחו מאוד    אבל בני גנץ אומר שנכשלו    מאיפה גנץ יודע?    מה זאת אומרת הוא שר הביטחון    אבל המוסד לא שייך לו    אלא למי?    לראש הממשלה לנפתלי בנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il