X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט משה בר-עם לסניגורו של נתניהו:

החשוב הוא מי פנה לאילן ישועה

מדגיש שהחשיבות היא של הפניות בעניין נתניהו לישועה, ופחות חשובה הדרך בה אבירם אלעד הבין את פניותיו של ישועה אליו אלעד בהמשך החקירה הנגדית: רק בנושא נתניהו ישועה נתן הוראות לביצוע; שאר ההתערבויות שלו, שחלקן היו בלתי תקינות בעליל, אפשרו לי לקבל את ההחלטה הסופית
▪  ▪  ▪
בר-עם. התערב בקוצר רוח

"יש יותר משקל למי שפנה ל[אילן] ישועה ואיך פנה לישועה, מאשר איך שישועה פנה ל[אבירם] אלעד. זה מה שיש בכתב האישום. פחות חשוב איך העד הבין את הוראות הביצוע שקיבל מישועה". כך אומר (יום ד', 13.10.21) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה בר-עם, בהתייחסו לשאלות ההגנה בחקירה הנגדית של אלעד, לשעבר ראש מערכת החדשות והעורך הראשי של וואלה.
דבריו של בר-עם מלמדים, כי נכון לעכשיו - השופטים מעדיפים את גישתו של אלעד בנוגע להתערבויות של ישועה בתכני וואלה הנוגעים לבנימין נתניהו ומשפחתו. סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, טען, כי התערבויותיו של ישועה בנוגע לנתניהו נבעו מפניות שגרתיות אליו מצד דוברי ראש הממשלה. אלעד טען, כי ההתערבויות של ישועה היו חריגות משום שהוא כלל לא אמור היה לפנות אליו, בלא קשר לשאלה מדוע פנה.
אלעד אמר בחקירה הראשית שלא ידע מה עמדותיו הפוליטיות של ישועה, בעוד ישועה אמר בחקירותיו שדעתו על נתניהו שלילית ושהדבר היה ידוע במערכת. אלעד הסביר: "הוא אמר לי את זה פעם, אבל לא זיהיתי שם להט אידיאולוגי. אולי הוא אמר את זה כדי להצטדק בפנינו על ההתערבויות. לא ראיתי את זה כעמדה פוליטית. לא היו בינינו שיחות פוליטיות, למעט אותן התבטאויות בוטות במקביל להתערבויות".
בן-צור הגיש דוגמאות למאמרים ביקורתיים נגד נתניהו בוואלה. בר-עם התערב בקוצר רוח: "הדברים מדברים בעדם". בן-צור: "מה שחשוב זה אמירת העד ש[אנשי] היו מאוזנים". בר-עם: "מה זה חשוב? איך שהעד תפס - זה לא רלוונטי. זה באמת לא דרוש". בן-צור: "הטענה היא שהמתת הוא סיקור. אם באותו אתר בתקופות הרלוונטיות". בר-עם קטע אותו: "הסיקור הוגש, הוא לפנינו, אדוני חקר את ישועה בחקירות ארוכות. אנחנו מתקדמים". בן-צור: "האמירה של העד שהיינו ככה ולא היינו ככה, מתנפצת מול הסלע של האתר הזה".
אלעד אמר שוב ושוב, כאשר הוצגו לו התערבויות של ישועה בתכני האתר, כי היה הבדל ניכר בין אלו לבין התערבויותיו בנוגע לנתניהו. "ההתערבות נובעת מזהות המחליט. במקרה של נתניהו, המנכ"ל הוא שהחליט אם כתבה תתפרסם או לא. במקרים אחרים של פוליטיקאים, הוא יכול לומר לי שזה טעות או שזה נורא ואיום, ואני יכול להסכים או לא. באתר עולות עשרות כתבות ביום, ובמצב תקין ושגרתי המנכ"ל אינו מכיר אותן לפני הפרסום. כשהוא מגיע לכתבה לפני שהיא מתפרסמת [כפי שנעשה בנושא נתניהו], יש כאן משהו לא תקין".
"ראיתי זאת בחומרה"
בן-צור: "הראנו שורה אין-סופית של פניות לישועה להתערב בתוכן, כולל של פוליטיקאים וגורמים מסחריים, והוא כותב שוב ושוב שהוא נענה להן. אתה היית מודע להיקף העצום של הפניות וההתערבויות של ישועה במשך שנים?". אלעד: "ודאי שלא. אני הייתי מודע לפניות שלו אלי". בן-צור: "זה לא מתיישב עם אמירה שישועה לא היה מעורב בתכנים של האתר". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "אדוני דיבר על מה שהגיע לישועה והעד מדבר על מה שמגיע אליו". אלעד: "את קשריו של ישועה לא הכרתי, הם לא עניינו אותי והם לא רלוונטיים אלי. מה שרלוונטי אלי זה כאשר הוא עובר קו אדום ומתערב באתר".
בין היתר הצביע בן-צור על פנייתו של ישועה לאלעד בחודש מאי 2017, לגבי כתבה על שמלה שלבשה מירי רגב בפסטיבל קאן. הוא דרש להוריד את הכתבה או לשנות אותה בצורה דרמטית בשל יחסיו עם רגב. אלעד השיב, כי הוא התנגד בכל תוקף ולא שינה אותה; רק בערב, אחרי הערות מעוד אנשים, שינה בה מילה אחת. "זו התערבות לא תקינה שלא צריכה להתרחש, ראיתי את זה בחומרה ואמרתי לו את זה בזמן אמת", אמר בעדותו.
ישועה התערב גם בידיעה לגבי סכסוך עבודה באל-על, בעקבות פנייה אליו של מנכ"ל החברה דאז, דוד מימון. אלעד מגיב: "זה היה מאוד מאוד לא תקין. אילן לא צריך להיות מעורב בזה בכלל, הוא מערבב שיקולים מסחריים ואמרתי לו את זה בזמן אמת. הוא יכול להגיד לדוד מימון לדבר אתי. עם זאת, הוא לא נותן לי פקודה כמו בנושא נתניהו. ההתערבות שלו הייתה מאוד אגרסיבית, אבל לא כמו בנושאים אחרים [נתניהו]. אחרי זמן מימון פנה שוב לישועה בצורה בלתי תקינה בנושא הרבה יותר מהותי, בנוגע לעובדת באל-על שהתלוננה במשטרה נגד בכיר בחברה, עשיתי את הבדיקות והכתבה התפרסמה כלשונה".
"חמור מאוד. זה לא צריך להיות"
סניגוריתה של איריס אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הציגה מקרים נוספים בהם התערב ישועה בתכנים. על אחד המקרים, בהם הביע דעה לגבי כותרת, אמר אלעד: "זו הבעה דעה כמו של כל אדם אחר. לא משנה לי שהוא מנכ"ל החברה. לפעמים אני בודק, לפעמים אני מתעלם. אצל נתניהו, זו פקודה לביצוע". רוזן-עוזר הציגה עוד מקרים בהם ישועה פנה לאלעד בענייני תוכן, כולל העלאת ידיעות, מיקום וכותרות. אלעד השיב שחלק מן הפניות הן בלתי תקינות בעליל, בעוד אחרות הן הבעת דעה בלבד.
באפריל 2017 כתב ישועה בקבוצת המערכת: "תגיעו מיד או שאני מתקשר לדסק". אלעד בעדותו: "חמור מאוד. זה לא צריך להיות". רוזן-עוזר: "אתה לא כותב שזה לא תקין". אלעד: אני לא כותב, אבל יש עוד דרכים – בטלפון, פנים אל פנים". רוזן-עוזר: "אתה כותב לו 'מטופל'". אלעד: "זה אומר שאני הולך לבדוק". רוזן-עוזר: "אתה אומר ככה והוא מבין ככה". אלעד: "יכול להיות. לא תמיד ראיתי לנכון לפתוח את הדיון בפורום הזה אלא בארבע עיניים". רוזן-עוזר: "איפה בכל המלל התוקפני הזה של ישועה ובכל ההיענות שלך לפקודות, איפה מתרחשת שיחת הטלפון הזאת או שאתה עולה לקומה החמישית?". אלעד: "היא מתרחשת במציאות. היו בינינו שיחות בנושאים הללו".

תאריך:  13/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
+אז מהי "התערבות חריגה"
19:14 13/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אבירם אלעד טוען שהתערבותו של אילן ישועה בתכנים הייתה חריגה משום שהיא ניתנה כפקודה  ▪  ההגנה טוענת שישועה התערב ללא הרף, ולכן לא היה משהו חריג כאשר פעל בענייני נתניהו

אלעד. לא זז מהקו המרכזי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אבירם אלעד ממשיך לחזק את טיעוני התביעה, במיוחד בנוגע למניעי התערבותו של ישועה לטובת נתניהו    בן-צור מבקש להראות שאלעד לא ידע במישרין מה באמת עומד מאחורי ההתערבויות, ושערב בחירות 2013 לא היו התערבויות כפי שטען
איתמר לוין
מאשר שלא היה בקשר ישיר עם אלוביץ, נתניהו ואנשיו - אלא שמע רק מפיו של ישועה מה עמד מאחורי התערבותו בתכנים הנוגעים לנתניהו ומשפחתו    בן-צור: יש אין-ספור סתירות בעדותו של אלעד
איתמר לוין
ישועה הורה להעביר לאישורו מראש כל טקסט שנגע לנתניהו ומשפחתו, והיה מחזיר אותם עם הוספות והשמטות    דוברי נתניהו לא היו איתו בקשר, "כי הם יכולים להשפיע על האתר בדרכים אחרות"    ישועה הורה למשוך מגלובס ידיעות שליליות על כחלון, "כי הוא עושה לבזק חיים קשים"
איתמר לוין
מעיד שישועה הורה לו שלא לפרסם את פרשת הצוללות, בנימוק שצריכות להתקבל החלטות רגולטוריות במיליארדי שקלים בנוגע לבזק    בעקבות הפרסום למחרת אמר ישועה לאלעד, כי משפחת נתניהו דורשת לפטרו    אומר שהתפטר קודם לכן מתפקידו כראש מערכת החדשות, בעיקר בשל ההתערבויות של משפחת נתניהו בתכני האתר
איתמר לוין
כל ניסיון לנסות להסיק מעדותו של אילן ישועה על גורלו של תיק 4000, הוא מוקדם ובלתי רציני - כי יש עוד המון עדים וראיות    אבירם אלעד סיפק בתחילת עדותו חיזוק לכמה מטענותיו המרכזיות של ישועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il